مرسدس مایباخ اکنون پرچمدار خودروهای این کمپانی آلمانی محسوب میشود که کلاس تازهای در خودروهای فوق لوکس مدرن گشوده است. اما G90 هوندای چه نسبتی با آن میتواند داشته باشد؟
جنسیس که اخیراً دیگر نام هیوندای بر بدنه آن قرار نمیگیرد و مستقلتر عمل میکند، با معرفی سدان G90 رؤیای رقابت با کلاس اس مرسدس را دارد. اما این پایان ماجرا نیست و تصاویر جاسوسی نشان از یک نسخه لیموزین G90 با فاصله بین دو محور کشیدهتر دارند که بدون استتار و با اعتماد به نفس در نزدیکی مقر لوکس ساز آلمانی در حال آزمایش است.
از روی تصاویر میتوان افزودن قسمتی بین درهای جلو و عقب را دید و در عین حال به نظر میرسد دربهای عقب نیز طویلتر شدهاند.
با توجه به طول 5.2 متریG90 استاندارد، مدل کشیدهتر ان میتواند حدود 5.4 متر طول داشته باشد. هرچند هنوز از کابین آن تصویری منتشر نشده اما انتظار میرود بیشتر تغییرات در ایجاد محیطی لوکس و اختصاصی برای سرنشینان عقب مصروف شده باشد. صندلیهای انفرادی همراه با تجهیزاتی چون ماساژور و تجهیزات ارتباطی و جای نوشیدنی، حداقل چیزهایی است که انتظار میرود.
در بخش پیشرانه مشخص نیست که برای مدل لیموزین G90 از کدام پیشرانه استفاده میشود. در حال حاضر نسخه استاندارد را میتوان با یکی از موتورهای 3.8 لیتری 311 اسبی، 3.3 لیتری توربوی 365 اسبی و 5.0 لیتری هشت سیلندر 419 اسبی سفارش داد. همگی این موتورها نیز با یک مدل گیربکس هشت سرعته خودکار و به صورت دیفرانسیل عقب یا جفت دیفرانسیل ارائه میشوند.
نمیتوان نخستین لیموزین جنسیس را خطری برای مدلهای آلمانی نظیر A8 و ب ام و سری 7 و مرسدس کلاس اس دانست اما با توجه به قیمت و ارزش این خودرو، میتواند تجربهای سنگین برای هیوندای محسوب گردد.