اوایل هفته بود که پورشه اعلام کرد میخواهد نام سری جدید باکستر و کیمن را تغییر دهد، و مدلهای ۲۰۱۶ این دو مدل، ۷۱۸ باکستر و ۷۱۸ کیمن نام میگیرند. اما جزییات زیادی از موتورهایی که قرار است این پورشهها را لایق دریافت لقب ۷۱۸ کند، منتشر نشده بود.
پورشه ۷۱۸ باکستر و ۷۱۸ کیمن از سال آینده با موتورهای بنزینی جدید توسعهیافته ۲.۰ و ۲.۵ توربوشارژ عرضه میگردند.
خب همه ما میدانستیم که فیسلیفت باکستر و کیمن با موتورهای توربو عرضه خواهند شد، اما در حال حاضر ما از برخی از جزئیات در مورد این موتورهای جدید باخبر شدهایم. بر اساس گزارش Autocar پورشه ۷۱۸ باکستر مجهز به موتور چهار سیلندر تخت موسوم به "9A2B4T" خواهد شد. این موتور مجهز به یک توربو هست و قادر به توسعه توانی در حدود ۳۰۰ اسب بخار (۲۲۰ کیلووات) و گشتاور 349 نیوتن متر میباشد، که دستیابی به آن در ردلاین یعنی کمی بیش از ۷۴۰۰ دور در دقیقه تنظیم شده است.
در زیر کاپوت باکستر S و کیمن S، از موتور ۲.۴ یا ۲.۵ لیتری با قدرت ۳۶۰ اسب بخار (در حدود ۲۶۵ کیلووات) و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر استفاده شده است. توربو شارژر در این موتور احتمالاً از روش اختصاصی توربین هندسه متغیر (VTG) پورشه که در ۹۱۱ نیز استفاده شد، بهرهمند است.
ماتیاس هافِستِتِر، سرپرست بخش توسعه پیشرانه ۷۱۸، میگوید:
جفتوجور کردن موتور کمی مشکل بود. درنهایت، کار با جایگزینی توربوشارژ به جای دو سیلندر جلوی موتورهای قدیمی، انجام شد. طرحبندی اینترکولر نیز کار بسیار دشواری بود. هوا از قسمت جلو و از سمت چپ ورودی هوا به خنککننده آبی اینترکولر تماس پیدا میکند. این هوا دمای توربوشارژ را از ۱۶۰ درجه سانتیگراد به ۵۰ درجه میرساند و ما به این کاهش درجه حرارت، سیستم اینترکولر میگوییم.
هرچند تغییرات موتور افزایش وزن از ۱۳۰۹ کیلوگرم به ۱۴۰۰ کیلوگرم را برای باکستر به ارمغان آورد، اما بااینحال عملکرد آن عالی است. مدل استاندارد باکستر ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۵.۵ ثانیه پر میکند درحالیکه باکستر S برای همین کار به ۵ ثانیه زمان نیاز دارد. به لطف کوچکسازی موتور، بهرهوری آن بالا رفته و میزان مصرف سوخت بهاندازه ۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.
هر دو مدل اوایل سال آینده رونمایی میشوند و اولین نمایش عمومی آنها بهاحتمالزیاد در ماه مارس و در نمایشگاه ژنو موتور صورت میگیرد.