ورود
اخیراً گفته میشد که داج وایپر به دلیل برآورده نکردن استانداردهای ایمنی کیسههای هوای جانبی در ایالات متحده، کنار گذاشته خواهد شد. با این وجود، این به معنای پایان داستان «وایپر» نخواهد بود.
اوایل این ماه میلادی، گزارشها از استفاده از یکی از پلتفرمهای گروه فیات کرایسلر به جای ساختار کنونی برای مدل آینده وایپر خبر می داد و اکنون سرجیو مارکیونه (Sergio Marchionne) یک بار دیگر به «اتو نیوز» اعلام کرده که وایپر بر روی یک پلتفرم متفاوت به حیات خود ادامه خواهد داد. وی در این زمینه میگوید:
با توجه به توسعه ساختارهایی که در درون گروه خودروسازی داریم، امکان ارائه یک نسخه جدید از وایپر وجود خواهد داشت؛ امّا اینکه چه زمانی این مدل در بین محصولات ما ظاهر شود، هنوز برایم مشخص نیست. ولی مطمئناً ساختارهایی در این گروه وجود دارد که وزنی مطابق با وایپر را در اختیار قرار میدهند و سطح عملکرد و هندلینگ بهینهای را در مقایسه با وایپر فراهم میکنند. ولی هنوز فکر نمیکنم که این تصمیم نهایی شده باشد.
در حالی که مدل قبلی وایپر به دلیل یک مسئله در کیسههوا کنار گذاشته میشود، اما درواقع این خودرو مدت زیادی است که از فروش اندک رنج برده و در سال ۲۰۱۵ تنها ۶۷۶ دستگاه وایپر به دست مالکان جدید رسیدهاند؛ موضوعی که باعث میشود که تولید این مدل با یک پلتفرم اختصاصی، از نظر اقتتصادی مقرونبهصرفه نباشد.