شورولت ولت یکی از مقرونبهصرفهترین مدلهای بازار خودرو است و اکنون پیشرانه آن میتواند توسط خودروسازان دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. دن نیکلسون (Dan Nicholson)، معاون پیشرانههای جهانی جنرالموتورز در گفتگو با «اتوموتیو نیوز» از تمایل این کمپانی به استفاده دیگران از پیشرانه «ولتِک» سخن گفته است. وی در این زمینه میگوید:
ما در گذشته نیز شرکای بسیار خوبی بودهایم. حالا نیز میخواهیم به عنوان یک شریک در توسعه سیستم پیشرانه در این دوره پیچیده و پرتلاطم که در حال نزدیکشدن به آن هستیم، در کنار دیگران حضور داشته باشیم.
«نیکلسون» در مورد اینکه کمپانی با خودروسازان رقیب وارد گفتگو شده، توضیح خاصی ارائه نمیدهد، ولی تصمیم مبنی بر ثبت لایسنس پیشرانه «ولتک» میتواند نکتهای مثبت برای جنرالموتورز و رقبایش باشد. در نتیجه، رقبا به پیشرانهای دسترسی خواهند داشت که امتحان خود را بهخوبی پس داده است و در همین حال، جنرالموتورز نیز میتواند بخشی از سرمایهگذاری توسعه این پیشرانه را دوباره بهدست آورد.
مدل جدید ولت، دارای یک باتری ۱۸/۴ کیلوواتساعت لیتیومی، یک موتور الکتریکی و یک موتور ۱/۵ لیتری چهار سیلندر به عنوان «افزاینده مسافت» است. این موتور، قدرتی برابر 101 اسببخار تولید میکند و این در حالی است که قدرت موتور الکتریکی 149 اسببخار و گشتاور آن به 398 نیوتنمتر است. این سیستم پیشرانه موجب میشود که شورولت ولت بتواند در مدت ۸/۴ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت ۱۵۸ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. مهمتر از همه اینکه، ولت میتواند صرفاً با استفاده از انرژی الکتریکی باتریهایش، تا ۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند و با همراهی موتور بنزینی، دامنه مسافتی برابر ۶۷۵ کیلومتر داشته باشد.