وقتی نوبت به انجام کارها میرسد، کامیونها بیشترین کارآیی را دارند. این وسایل نقلیه میتوانند تریلرها را به دنبال خود بکشند، هر نوع باری را با خود حمل کنند، پشتههای برف را جابجا کنند و حتی عناصری از شرایط لوکس را در اختیار قرار دهند. بر این اساس، کمپانی فورد موتور به استفاده از موتور دیزل «پاور استروک» با گنجایش ۶/۷ لیتری برای کامیونهای مدل F-650 و F-750 ادامه میدهد. با توجه به تواناییهایی که از این کامیونها انتظار میرود، داشتن یک سطح مشخص از استقامت و پایداری برای آنها لازم است. جان روپرت (John Ruppert)، مدیر ارشد بازاریابی و فروش وسایل نقلیه تجاری فورد، از F-650 و F-750 به عنوان « کمککنندگان به حرکت امریکا» یاد میکند.
شاید بهتر است برای سنجش دوام این کامیونها، یه سفر کامل به ماه رفت و سپس برگشت. امّا تستهای اخیر نشان میدهد که موتور پاور استروک ۶/۷ لیتری میتوان استقامت خود را حداقل تا ۵۰۰ هزار مایل (۸۰۴ هزار کیلومتر) حفظ کند. این تخمینی از فاصلهای است که پس از آن، ۱۰ درصد موتورها نیاز به یک سرویس کلی و از جمله برداشتن سرسیلندر و رسیدگی به قطعات داخلی پیدا میکنند.
فورد تنها تولید کننده تراکهای متوسطی است که طراحی ساخت موتور دیزلی و سیستم انتقال قدرت را، خودش انجام میدهد. این تصمیم فورد اگرچه انتقاد بسیاری را برانگیخته، ولی از طرف هواداران حمایت شده است. به اعتقاد فورد، با این رویکرد، سیستم پیشرانه عملکرد بهینهتری مطابق با المانهای شاسی و کالیبراسیون وسیله نقلیه خواهد داشت. همچنین به گفته فورد، عملکرد بهتری را برای مشتری فراهم میکند؛ چیزی که برای کسانی که میخواهند کاری را انجام دهند، اهمیت زیادی دارد.
موتور ۶/۷ لیتری پاور استروک و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تورکشیفت با یک گارانتی محدود ۵ ساله یا ۲۵۰ هزار مایل (۴۰۲ هزار کیلومتر) همراه هستند. اطلاعات دیگر فورد نشان میدهد که کامیون در ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به اندازه ۲۵ درصد ساکتتر است و در حالت رانندگی عادی، ۴۵ درصد، سر و صدای کمتری تولید میکند. مهندسان فورد در حالی که بر روی خروجی پیشرانه تمرکز کردهاند، به میزان نویز، لرزش و خشونت سواری یا به اختصار NVH نیز توجه داشتهاند.
NVH یکی از چالشهای خودروسازان امروز است. در واقع، NVH هر چیز ناخواسته و ناخوشایندی است که شخص به عنوان راننده میشنود یا احساس میکند. موتور، سیستم انتقال قدرت، ترمزها، جاده و نویز باد، از جمله فاکتورهایی هستند که در این زمینه تأثیرگذار هستند. کاهش سطح NVH یکی از هدفگذاریهای اولیه برای توسعه F-650 و F-750 بوده است.
فورد F-650 و F-750 مدل ۲۰۱۷، در نسخههای مختلف برای کاربریهای متفاوت ارائه شدهاند و محل ساخت آنها در کارخانه مونتاژ اوهایو در نزدیکی کلیولند است.