ورود
سوزوکی با نسخه جدید هاچبک بالنوی خود پای به بازار اروپا گذاشته است. جایی که مهد خودروهای هاچبک داغ محسوب میشود و رقابت دران نیاز به شجاعت مضاعفی دارد.
برجستهترین ویژگی نسخه جدید بالنو، موتور سه سیلندر 1.0 لیتری توربوشارژر آن است. این پیشرانه مجهز به تزریق مستقیم سوخت بوده و 109 اسب بخار نیرو و 170 نیوتن متر گشتاور خروجی آن است. این موتور، دومین عضو از خانواده موتورهای بوسترجت جدید سوزوکی محسوب میشود. موتور نخست، یک موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری توربو است که 138 اسب بخار نیرو تولید مینماید و در مدل جدید سوزوکی ویتارا به کار گرفته میشود.
با این پیشرانه، بالنو قادر است از سکون در 11.4 ثانیه با گیربکس دستی و 11 ثانیه با گیربکس اتوماتیک به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. ارقامی که چندان جای هیجانی ندارد اما میزان آلایندگی 105 گرم در هر کیلومتر برایان یک امتیاز محسوب میشود.
پیشرانه دیگر، یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر بنزینی است که با یک موتور الکتریکی که به عنوان ژنراتور با استارت یکپارچه شده و یک مجموعه باتری لیتیوم یونی، تشکیل یک مجموعه هیبریدی جمع و جور را میدهد. در این نسخه حتی انرژی جنبشی بازیافتی ترمزها نیز برای شارژ باتریها مورد استفاده قرار میگیرند. سوزوکی ادعا میکند که این نسخه هیبریدی مصرف سوختی 3.3 لیتری در هر صد کیلومتر دارد.
سوزوکی بالنو مدل 2017 اولین مدل اروپایی این شرکت است که روی پلتفرم جدید سوزوکی بنا میشود. بعلاوه این خودرو به صورت پایه مجهز به سیستم ایمنی ترمز خودکار بر روی تمامی نسخهها میباشد.
در داخل کابین با یک نمایشگر لمسی 7 اینچی به عنوان سیستم سرگرمی مواجه خواهید شد. این سیستم میتواند به عنوان سیستم ناوبری نیز ارتقا یافته و همچنین با کارپلی اپل و آندروید اتوی گوگل نیز سازگار است.
بالنو در بازار انگلستان با قیمت پایه 12999 پوند برای نسخه سه سیلندر 1.0 لیتری با گیربکس دستی و 13499 پوند برای نسخه هیبریدی 1.2 لیتری SHVS به فروش خواهد رسید.