1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. suv جدید فولکس واگن ، اطلس

suv جدید فولکس واگن ، اطلس

22 مهر 1395
  • 0

شاسی‌بلند بزرگ فولکس‌واگن که نزدیک به ۴ سال است که در قالب یک کانسپت معرفی شده، اینک عنوان «اطلس» برای آن انتخاب شده است؛ موضوعی که توسط Automobilwoche، نسخه آلمانی و خواهر «اتوموتیو نیوز» انتشار یافته است. مطابق این گزارش، فولکس‌واگن در ماه آوریل سال جاری میلادی، نام تجاری «اطلس» را در ایالات متحده به ثبت رسانده است. اینکه چرا فولکس‌واگن این نام را برای یک مدت زمان طولانی محفوظ نگه داشته، چندان مشخص نیست، ولی این خودروساز قبلاً به این موضوع اشاره کرده که نام جدید دارای «یک سبک امریکایی» و با تلفظی ساده‌تر نسبت به تیگوان و توراِگ، دو شاسی‌بلند کنونی حاضر در بازار امریکا خواهد بود. ضمن اینکه هنریش ووبکن (Hinrich Woebcken)، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن امریکا اخیراً از اختصاصی بودن این نام برای امریکای شمالی سخن گفته بود.

این کراس‌اور سه‌ردیفه اولین بار در قالب یک کانسپت در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۶ با نام «کراس‌بلو» رونمایی شده بود. مطابق اطلاعاتی که در گزارش‌های قبلی آمده، این کراس‌اور که حالا فولکس‌واگن اطلس نام دارد، قرار است که در کارخانه ایالات متحده خودروساز واقع در «چاتانوگا»، در ایالت تنسی در کنار سدان متوسط «پاسات» ساخته شود.

 اطلس؛ نام شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن

 اطلس؛ نام شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن

 اطلس؛ نام شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن

علاوه بر این، ماه گذشته، فولکس‌واگن در تیزر خود از «اطلس»، از جزئیات پیشرانه این مدل جدید پرده برداشت. پیشرانه پایه اطلس، یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر I-4 با قدرت ۲۳۸ اسب‌بخار خواهد بود. در یک سطح قدرت بالاتر، یک موتور 3.6 لیتری V-6 با خروجی ۲۸۰ اسب‌بخار به مشتریان پیشنهاد می‌شود. این در حالی است که هر دو موتور با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه خواهند شد. فولکس‌واگن اطلس که مدل‌های سرآمد کلاس خود، نظیر هوندا پایلوت و فورد اکسپلورر را هدف قرار می‌دهد، یک خلأ بسیار مهم را در سری محصولات خودروساز در بازار امریکا پُر خواهد کرد. به گفته فولکس‌واگن، این مدل بهترین طراحی فضای داخلی و دینامیک رانندگی ممکن در این کلاس خودرویی را ارائه می‌کند. انتظار می‌رود که تولید اطلس از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود و سه‌ماهه دوم سال بعد میلادی، زمان ورود آن به نمایشگاه‌های فروش اتومبیل باشد.

 اطلس؛ نام شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن

 اطلس؛ نام شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن

 اطلس؛ نام شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن

منبع:پدال



نظرات