1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. BMW برای جست وجوی نماینده جدید در ایران چه دلایلی دارد؟

BMW برای جست وجوی نماینده جدید در ایران چه دلایلی دارد؟

21 آذر 1395
  • 4

این روزها صحبت هایی مبنی بر اینکه پرشیا خودرو از گردونه کسب نمایندگی ب.ام.و حذف شده و شرکت یا شرکت های دیگری جای آن را خواهند گرفت به گوش می رسد، اما دلیل این حذف شدن چیست؟

دلایل BMW برای جست وجوی نماینده جدید در ایران

مگر شرکت های مادر چه چیز از نمایندگی های خود می خواهند که پرشیاخودرو نتوانسته آن را اجرایی کند؟

این مشکل تنها منحصر به پرشیاخودرو نبوده و شرکت های دیگری نیز در ایران به این شکل عمل می کنند!

شاید یکی از دلایلی که این شرکت را متزلزل نشان می دهد این است که در سال های گذشته تعداد زیادی از مدل های مختلف ب.ام.و وارد بازار ایران شده و البته به فروش رسیده است که سهم بسیار اندکی متعلق به پرشیاخودرو بوده است که این موضوع نشان از عملکرد ضعیف این شرکت دارد!

اما اینکه چرا سهم پرشیاخودرو از عرضه کنندگان خرد کمتر است نیز واضح است چراکه قیمت های پرشیاخودرو به مراتب بالاتر از قیمت خودروها در بازار آزاد می باشد، اختلاف قیمتی که حتی گارانتی BSI نیز آن را توجیه نمی کند اما این گارانتی، توجیه پرشیا خودرو برای گرانی خودروهایش است.

به عنوان مثال شما خودروی ب.ام.و 528i را باید در پرشیا خودرو با قیمت 449 میلیون و 990هزار تومان خریداری کنید در صورتیکه در بازار با همان آپشن ها این خودرو را می توانید با حدود 20میلیون تومان ارزان تر بخرید.

پرشیا خودرو خودروی خود را گارنتی BSI کرده است یعنی دو سال سرویس رایگان که شامل تعویض روغن، فیلترها و لنت ها می شود در نمایندگی های پرشیاخودرو هر سرویس بدون گارانتی در حدود 420 هزار تومان هزینه در بر دارد و شما باید هر 5000 کیلومتر برای انجام سرویس ها به نمایندگی مراجعه کنید اگر خودرو شما در یک سال 30 هزار کیلومتر کار کند شما باید 6 بار به نمایندگی مراجعه کنید که در حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان هزینه دارد که البته برای شما رایگان است، البته تعویض لنت را هم به آن اضافه کنید که ممکن است روی کیلومتر 20000 به آن نیاز پیدا کنید این نکته را در نظر داشته باشید که کمتر پیش می آید که در یک سال یک ب.ام.و 30000 کیلومتر کار کند اما دور از ذهن هم نیست از این رو قیمت بالای این خودروها توجیه مناسبی ندارد و باز هم اگر خریدار از بازار خرید کند منطقی تر است.

نکته دیگر اینکه نمایندگی مرکزی پرشیاخودرو نیز در نوع خود جالب است برخی از کارکنان این شرکت برخورد ساده و اولیه خود را نمی دانند و طوری با مشتری برخورد می کنند که انگار مشتری سربار آنهاست.

همین برخورد بد نمایندگی مرکزی و البته بعد مسافت آن سبب شده تا دارندگان این خودروها به سراغ نمایندگی های سطح شهر بروند که برخی از آنها هم خدمات گارانتی ارائه نداده و تنها می توانید سرویس ها را در آنجا انجام دهید با توجه به این موضوعات شرکت مادر حق دارد تا برای خدشه وارد نشدن به سال ها مشتری مداریش؛ دست به چنین اقدامی زده و نماینده دیگری برای خود بیابد.

منبع:پرشین خودرو



نظرات

  • ماردین ماردین (22 آذر 1395 ساعت 10:17)

    درسته واقعا
    پرشیا خوردرو حتی بعد از یکسال نتونسته سایتشو کامل کنه و بدیهی ترین مسایل که مشخصات فنی خودروها میباشد رو نزاشته هنوز

  • محمدی محمدی (22 آذر 1395 ساعت 09:06)

    چرا درباره این مطلب از پرشیا خودرو سوال نمیشود که چرا بیمه هایی که برای خودرو های اقساطی زده میشود به بیمه گذار بیمه اولیه داده میشود ولی تخفیفی که از بیمه اسیا بابت مخصوصا بیمه بدنه که در خودرو x4 به 14میلیون اختلاف میشود به بیمه گذار داده نمیشود ودر جیب مبارک گذاشته میشود و در سال رقم دهها میلیاردی خواهد بود آیا این یک اختلاس نیست

  • کیومرث کیومرث (21 آذر 1395 ساعت 15:56)

    با توجه به عملکرد ضعیف نگین خودرو در انجام تعهدات و شکایات زیاد مشتریان، ای کاش رنو نیز برای حفظ وجهه خود چنین تصمیمی بگیرد

    vahid vahid (22 آذر 1395 ساعت 13:08)

    شعر نگو از خودت.