درحالیکه این روزها در ایران مدل 4 سال پیش ساندرو و ساندرو استپ وی درحال تولید است در آن سر جهان مدل 2017 این خودرو بدست مشتریان میرسد.
داچیا از سال 2012 تولید نسل اول ساندرو را در اروپا متوقف کرد تا بازار آماده نسل دوم آن باشد. البته در برخی بازارهای خاص تولید این هاچبک اقتصادی همچنان ادامه داشت تا اینکه در سال 2015 و در حالیکه همه خطوط تولید نسل اول این خودرو در جهان (کلمبیا، برزیل و روسیه) متوقف شد، پارس خودرو تازه به فکر تولید نسخه تاریخ مصرف گذشته ساندرو افتاد!
اما در نمایشگاه پاریس امسال در غرفه داچیا فیسلیفت چهار خودرویی وجود داشت که بغیر از یک مورد، نام مابقی آنها برای مشتریان ایرانی آشناست؛ این خودروها شامل، لوگان MCV (تندر استیشن)، ساندرو و ساندرو استپ وی میشوند که همگی آنها مدل 2017 هستند. خودروی ناآشنا هم مدل لاجی استپ وی بود که در کلاس ونها قرار میگیرد. اگر از لاجی صرفنظر کنیم، سه نسخه دیگر از جلوپنجرهای مشابه داستر بهره میبرند؛ جلوپنجرهای که دو ردیف با خانههای مستطیلی شکل دارد.
در فیسلیفت تازه این خودروها، سپرها و رینگها مجددا طراحی شدهاند. همچنین برای همه آنها چراغهای دیلایت و خروجی برقی 12 ولت برای سرنشینان عقب بهصورت استاندارد وجود دارد. در کابین نیز طرح فرمان همه خودروها جدید است و تریم داشبورد و دربها نیز تغییرات بسیار مختصری داشتهاند. حالا همه این تغییرات را فراموش کنید! مهمترین ویژگی محصولات جدید داچیا اضافهشدن انجین 3 سیلندر 1.0 لیتری SCe است که حدود 74 اسببخار قدرت داشته و اکثر تیپهای پایهای این خودروها از آن بهره میبرند. این انجین با گیربکس دستی استاندارد یا اتومات Easy-R سفارشی همراه است.
اما در کنار این فیسلیفتها، خودروی دیگری هم وجود داشت که داستر بود؛ از آنجایی که داستر در نیمه 2017 تغییر نسل میدهد، در نمایشگاه پاریس دیگر حرف خاصی برای گفتن نداشت جز اینکه برای نخستینبار به گیربکس دوکلاچه 6 سرعته مجهز شده؛ گیربکسی که فقط و فقط برای نسخه 1.5 لیتری دیزلی داستر است. داستر 2017 همچنین دوربین عقب استاندارد، رنگهای جدید بدنه و تریم جدید بلک تاچ دارد.
منبع:کالایاب خودرو