جنرال موتورز سعی بسیاری درزمینهٔ کاهش وزن مالیبو 2016 کرده است بهطوریکه در نهایت وزن مالیبو را نسبت به مدل پیشین 136 کیلوگرم کاهش داد.
بیش از یکسوم کلیهٔ عواملی که دستبهدست هم دادند تا وزن مالیبو را کاهش دهند مربوط به ساختار بدنهٔ کاملاً جدید آن میباشد که در آن از اجزایی نظیر فولاد نازکتر با مقاومت بالا استفاده شده است که در برخی از بخشهای بدنه به چشم میخورد.
این ساختار جدید، نسبت به مدل پیشین سبکتر، قویتر و مستحکمتر است.
علاوه بر این، کاهش وزن مالیبو به بهبود عملکرد سیستم تعلیق و مقاومت بیشتر در تست تصادف کمک شایانی کرده است.
مهندسان ساخت مالیبو از آلومینیوم نیز در بخش کاپوت، سگدست تعلیق و دیگر اجزای شاسی استفاده کردند. به آلومینیوم در سیستم تعلیق از جهت کاهش جرم فنربندی نشدهٔ مالیبو مفید بوده است که این ویژگی هندلینگ بهتری را برای خودرو فراهم آورده است. تمامی این تلاشها به خارج خودرو خلاصه نمیشود چراکه نزدیک به 2 کیلوگرم تنها با جایگزینی تنظیمکنندههای سبک پنجرهها از وزن خودرو کاسته شده است. همچنین یک پنل ابزار ساده، کنسول مرکزی یکتکه و صندلیهای چرمی درمجموع 18 کیلوگرم سبکتر از اجزای داخلی مدل پیشیناند.
جسی اورتگا، مهندس ارشد تیم ساخت مالیبو، در مورد کاهش وزن میگوید:
تصور کنید یک بازیکن 136 کیلوگرمی فوتبال آمریکایی بر روی سقف خودروی شما نشسته باشد؛ هنگامیکه او تصمیم به پایین پریدن بگیرد شما شاهد تغییر قابلتوجهی در عملکرد خودرو خواهید بود. تیم ساخت مالیبو تلاش کردند تا وزن هر بخشی از این اتومبیل را کاهش دهند. مهم نیست این کاهش چه قدر باشد چراکه هر یک گرم نیز میتواند خودرو را به چالش بکشد.
این کاهش وزن به بهبود مصرف سوخت نیز کمک شایانی کرده است. مالیبو 2016 هایبریدی در هر 100 کیلومتر در بزرگراه 5.9 لیتر و در هر 100 کیلومتر در شهر برای پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربو 7.2 لیتر سوخت مصرف میکند.