تست و بررسی رنو کپچر

5 آذر 139312:00
8 دقیقه


تست و بررسی رنو کپچر

رنو کپچر که در بعضی بازارها به نام رنو Samsung QM3 شناخته می شود یک کراس اوور کوچک است که در سگمنت B قرار می گیرد. این مدل رنو قرار است به زودی در ایران به فروش برسد. بنابراین به بررسی آن از زوایای مختلف می پردازیم.

طراحی:

 تست و بررسی رنو کپچر

 تست و بررسی رنو کپچر

کپچر طراحی منحصر به فرد و زیبایی دارد. خطوط بدنه برجسته، جلو پنجره کوچک و کشیده به همراه آرم رنو در وسط و برآمدگی قسمت پایین درها از ویژگیهای بارز طراحی کپچر هستند. با نگاهی دقیق می توان نشانه هایی از طراحی کلیو را نیز در آن دید. طول کپچر فقط 6 سانتی متر از کلیو هاچبک بیشتر است.

کابین:

 تست و بررسی رنو کپچر

با توجه به اینکه پلتفرم کپچر با کلیو یکسان است داخل کابین آن مشابه کلیو جدید می باشد. با نشستن داخل کپچر به سرعت طرح داشبورد و غربالک فرمان و بعضی تجهیزات دیگر شما را یاد کلیو می اندازد. رنو فضاهای زیادی برای قرار دادن اشیا در داخل کپچر در نظر گرفته است. جعبه بزرگ داخل داشبورد، نگهدارنده های لیوان و فضایی مخفی در بالای داشبورد از مواردی هستند که می توان به آنها اشاره کرد.

رنو سیستم اندروید R-Link را در کپچر قرار داده که باعث سرگرمی شما می شود جالب ترین ویژگی آن اینست که می توانید از طریق آن صدای اگزوز خودروهایی نظیر Clio V6 یا Clio Cup یا Laguna Coupe را به واسطه اسپیکرها در کابین بشنوید!

 تست و بررسی رنو کپچر

ویژگی بارز دیگر کپچر صندلیهای آن هستند. این صندلیها در عین حال که بسیار راحت بوده و حمایت جانبی خوبی دارد این امکان را به شما میدهند که در صورت ریختن نوشیدنی روی آنها به راحتی بتوانید با باز کردن زیپ روکش آنها را در بیاورید و حتی تا 7 بار می توانید بدون مشکل آنها را شستشو دهید!

 تست و بررسی رنو کپچر

فضای پا و سر در کابین کپچر فراوان است و حجم صندوق بار آن که 377 لیتر است برای خودرویی با این سایز شگفت انگیز است. این فضا تا 1235 لیتر قابل افزایش است.

 تست و بررسی رنو کپچر

 تست و بررسی رنو کپچر

ایمنی:

 تست و بررسی رنو کپچر

موسسه ایمنی Euro NCAP به کپچر 5 ستاره ایمنی اهدا کرده است که از این نظر کپچر در جایگاه بالایی از نظر ایمنی قرار دارد.

موتور و گیربکس:

 تست و بررسی رنو کپچر

 تست و بررسی رنو کپچر

برای کپچر چندین انتخاب موتور وجود دارد مانند 0.9 لیتر و 1.2 لیتر بنزینی یا 1.5 لیتر دیزلی. این موتورها بنابر انتخاب با گیربکسهای 5 دنده دستی یا 6 دنده اتوماتیک عرضه می شوند. در این مقاله مدل تست شده از نوع 1.2 لیتر توربو بنزینی تزریق مستقیم با 120 اسب قدرت در دور 4900 و 190 نیوتن متر گشتاور در دور 2000 و مجهز به گیربکس 6 دنده اتوماتیک است. بر اساس تستی که در یونان و هلند انجام شد کپچر با موتور و گیربکس فوق توانست در عرض 11.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد که بسیار نزدیک به رقم اعلامی است. همچنین در عرض 24.3 ثانیه توانست به سرعت 140 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت اعلام شده برای آن 192 کیلومتر در ساعت است. رسیدن به پیک قدرت و گشتاور در دورهای پایین باعث می شود هنگام رانندگی در شهر پدال گاز واکنش خوبی از خود نشان دهد و سبقت گیری با آن راحت است. گیربکس اتوماتیک کپچر قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را دارد و برای این کار کافیست اهرم را به جلو یا عقب ببرید. عملکرد گیربکس هنگام رانندگی در شهر با کمی کندی همراه است. رنو مصرف سوخت کپچر را 6.6 لیتر در شهر، 4.7 لیتر در بزرگراه و 5.4 لیتر در سیکل ترکیبی اعلام کرده که تا حدودی خوشبینانه به نظر می رسد ولی بر کم مصرف بودن آن صحه می گذارد. کپچر آلایندگی یورو 5 را پاس می کند.

انتقال قدرت به چرخهای جلو انجام می شود و هیچ برنامه ای برای عرضه کپچر با سیستم AWD وجود ندارد. بنابراین اگر کپچر را به صورت AWD می خواهید می توانید سراغ نیسان Juke که بعضی نمونه های آن مجهز به این سیستم هستند.

ترمزها:

ترمزهای کپچر در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب کاسه ای هستند که در تست عملی توانستند جثه 1180 کیلویی این خودرو را پس از طی مسافت 37.6 متر از سرعت 100 به توقف کامل برسانند.

سواری، هندلینگ:

با وجودی که پلتفرم کپچر با نیسان جوک یکسان نیست ولی شباهت زیادی با آن در بخشهایی مانند حس فرمان، موقعیت قرار گرفتن پشت فرمان، عملکرد ترمزها و سیستم تعلیق دارد. بنابراین اگر طرفدار ظاهر جوک نیستید می توانید به کپچر روی بیاورید که سواری بسیار راحت و سیستم تعلیق نرمی نیز دارد. تایرهای 205/55R17 چسبندگی خوبی برای این خودرو به ارمغان می آورند و با اینکه مقداری بادی رول در مسیرهای مارپیچ وجود دارد، رفتار کپچر قابل پیش بینی است و از این نظر از نیسان جوک و پژو 2008 برتر است. علاوه بر این کپچر تعادل خوبی هنگام حرکت در بزرگراه ها دارد. سیستم تعلیق کپچر به خوبی ناهمواریهای مسیر را جذب می کند.

فرمان برقی کپچر بسیار نرم بوده که در شهر یک مزیت است ولی هنگام عبور از پیچها تا حدودی حس کافی را ندارد. قفل تا قفل فرمان 2.7 دور و دایره چرخش کپچر 10.4 متر است.

یکی از مزایای کپچر طبق گفته رنو ارتفاع 200 میلی متری آن تا سطح زمین است که با نیسان قشقایی برابر بوده و این امکان را به شما می دهد که بتوانید خارج از جاده به راحتی پارک کنید و نگران مالیدن کف خودرو به زمین و خراب شدن سیستم اگزوز یا دیگر متعلقات نباشید.

 تست و بررسی رنو کپچر

جمع بندی:

ترکیبی از کابین جذاب و جادار، صندوق حجیم، هزینه های نگهداری پایین، موتور قوی، مصرف پایین و سواری راحت و مطمئن از ویژگیهای بارز کپچر هستند که برگ برنده ای در مقایسه با رقبای آن مانند کیا سول و نیسان جوک است. اگر خودرویی راحت و کاربردی هم برای رانندگی داخل شهر و هم برای تعطیلات آخر هفته نیاز دارید کپچر انتخاب مناسبی برای شماست.

منابع:

http://www.inautonews.com

http://www.whatcar.com

http://www.autotriti.gr

http://www.autotrader.co.uk

نظرات کاربران
Mehran
Mehran
22 تیر 1395
سلام دوستانی که قصد خرید کپچر دارند مدل ۲۰۱۶ بازار رو الان نخرند چون تو سایت ایران خودرو مدل ۲۰۱۷ ثبت نام میشه تحویل مهر و..ومدل ۲۰۱۶ افت زیادی خواهد داشت .