1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. جیلی
  4. امگراند 7
  5. ای سی 7 دنده ای (2012-2014)

جیلی امگراند 7 ای سی 7 دنده ای 2012-2014

Geely Emgrand7 ec7 Manual 2012-2014

تیپ ها

اطلاعات کلی جیلی امگراند 7 ای سی 7 دنده ای 2012-2014

ای سی 7 دنده ای
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1792 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
8 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروجیلی امگراند 7 ای سی 7 دنده ای 2012-2014

جیلی امگرند 7 دنده ای یکی از محصولات کمپانی خوشنام چینی جیلی است که برای اولین بار در سال 2009 معرفی و به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو توسط شرکت جیلران موتور در سال 2012  در دو نمونه هاچ بک و سدان به بازار ایران عرضه شد. جیلی امگرند ابتدا با نسخه دنده‌ای و سپس با نسخه اتوماتیک به ایران آمدند.

جیلی امگرند بخاطر قیمت گذاری درست و البته کیفیت ساخت بالا توانست فروش خوبی را در ایران بدست بیاورد و برند جیلی را در ایران سربلند کرد. نکته اینجاست که فروش جیلی امگرند در ایران تنها حدود یک سال ادامه داشت و بنا به دلایلی شرکت جیلران موتور دیگر محصولات جیلی را عرضه نکرد اما در همین مدت جیلی امگرند بسیار بر سر زبان ها افتاد.

 

جیلی امگرند 7 دنده ای.jpg

 

  بررسی طراحی ظاهری

جیلی امگرند دنده ای طراحی ساده‌ای دارد و بر روی پلت فرم تویوتا کرولا توسعه داده شده است. در نمای جلوی جیلی امگرند 7 چراغ‌ها طراحی خشن و کشیده‌ای دارند که متصل به جلوپنجره خودرو هستند. گرافیک داخلی چراغ ها نیز نسبت به سال طراحی خودرو قابل قبول هستند و حتی با گذشت این همه سال از تولید جیلی امگرند، ظاهر آنها قدیمی نشده‌اند. جلو پنجره این خودرو به صورت یک تکه و کشیده با انحناهای کمی طراحی شده که با خطوط کرومی افقی تزئین شده و میزبان لوگوی قدیمی جیلی است.

سپر خودرو بدون هیچ حجم دهی خاصی بسیار ساده و یک تکه طراحی شده که در قسمت پایین آن یک ورودی هوای دیگر و چراغ‌های مه‌شکن خودرو تعبیه شده است.

روی سپر این خودرو دو خط نسبتا عمیق نیز قرار گرفته که ظاهر این خودرو را عضلانی‌تر کرده است.

 

جیلی امگرند 7 دنده ای نمای سه رخ جلو.jpg

 

به نمای جانبی جیلی امگرند دنده ای که می‌رسیم با ظاهری ساده و بدون زرق و برقی روبرو هستیم. یک خط شانه نسبتا تیز از روی گلگیر جلوی خودرو شروع شده و با عبور از دستگیره درب ها تا روی گلگیر عقب کشیده شده است. اندازه شیشه‌های جانبی مناسب است و به همین علت نور کافی و میدان دید خوبی برای سرنشینان خودرو به ارمغان می‌آید.

یکی از نکات مثبت در طراحی نمای جانبی این خودرو، طراحی ظاهری و اندازه مناسب رینگ‌هاست که جلوه خودرو را جذاب کرده است.

 

جیلی امگرند 7 دنده ای بژ.jpg

 

نمای عقب این خودرو طراحی و ظاهر هماهنگی با سایر قسمت های خودرو دارد. چراغ های عقب به صورت چند وجهی و یک تکه طراحی شده‌اند که از نظر ظاهری کمی شبیه به مرسدس بنز کلاس S مدل 2010 است و همین مورد سبب شده تا برخی هموطنان امگرند سوار با حذف لوگوی جیلی و ایجاد تغییراتی اندک به همراه اضافه کردن لوگوی مرسدس بنز، چند صد میلیون تومان به ارزش مادی و معنوی خود اضافه کنند!

درب صندوق این خودرو با حجم دهی نسبتا زیادی طراحی شده و ظاهر خودرو را بهتر کرده است. روی درب صندوق یک خط کرومی سرتاسری کشیده شده که چراغ‌های عقب را بهم وصل کرده و زیر آن نیز محل نصب پلاک تعبیه شده است. سپر عقب جیلی امگرند دنده ای به صورت یک تکه طراحی شده که تنها میزبان سنسورهای عقب، شب نما و مه‌شکن های عقب است.

 

نمای عقب جیلی امگرند مشکی.jpg

 

  مشخصات فنی 

جیلی امگرند دنده‌ای به یک پیشرانه 4 سیلندر 1/8 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که این پیشرانه توانایی تولید 137 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت تولید شده توسط پیشرانه این خودرو توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منقل می‌شود. شتاب 0 تا 100 آن به صورت رسمی 12 ثانیه اعلام شده و همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن نیز حدود 7/5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

 

  مشخصات فنی جیلی امگرند دنده‌ای.jpg

 

  بررسی کابین و فضای داخلی

درون کابین جیلی امگرند دنده‌ای با طراحی ساده‌ای نسبت به خودروهای امروزی روبرو هستیم. در بالاترین قسمت داشبورد وسط یک ساعت دیجیتالی قرار گرفته است. زیر قسمت ساعت دو دریچه سیستم تهویه مطبوع خودرو با طراحی تقریبا مربعی به همراه یک دکمه فلاشر تعبیه شده‌اند.

قسمت میانی داشبورد نیز میزبان یک مانیتور نسبتا بزرگ و بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که البته در بعضی مدل‌های آن به جای مانیتور یک ضبط ساده قرار دارد. بخش انتهایی داشبورد نیز خروجی برق به همراه تعدادی جای کلید جا خوش کرده‌ که احتمالا مربوط به آپشن‌هایی است که در ایران از روی این خودرو حذف شده‌اند.

غربیلک فرمان این خودرو ظاهر ساده‌ای دارد و به صورت 4 شاخه طراحی شده که وسط آن لوگوی جیلی و در شاخه‌های کناری کلیدهای کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی قرار گرفته‌اند. پشت آمپر این خودرو نیز خیلی ساده و به صورت دو دایره‌ عقربه‌ای و دو نمایشگر کوچک دیجیتالی است.

کابین جیلی امگرند دنده ای ارگونومی بالایی دارد و راننده را در بلند مدت برای کار با ادوات خسته نمی‌کند. کیفیت متریال به کار رفته داخل کابین نیز متوسط رو به بالاست. فضای پا و سر نیز برای سرنشینان هر دو ردیف مناسب است و به خاطر اندازه خوب شیشه‌های جانبی، نور و دید مناسبی در کابین وجود دارد.

 

داشبرد  جیلی امگرند دنده‌ای.jpg

 

عکس کابین جیلی آمگرند دنده ای.jpg

 

عکس اتاق جیلی امگرند 7 دنده ای.jpg

 

امکانات رفاهی و ایمنی

این خودرو از نظر امکانات رفاهی خودروی قابل قبولی است و همین امکانات نیز توانست فروش این خودرو را بالا در همان زمان عرضه بالا ببرد. امکاناتی همچون:

چراغ جلو به همراه تنظیم ارتفاع - چراغ مه‌شکن جلو و عقب - دستگیره در با تریم فلزی - رینگ آلومینیومی 16 اینچی - آنتن درون شیشه - گرمکن شیشه عقب - شیشه‌های جلو و عقب با سیستم HSEA سبز رنگ - سانروف برقی - آينه هاي برقي با گرمكن و قابليت جمع شوندگي دستي - كنسول جلو با تريم طوسي نقره اي - تريم داشبورد چرم - رودري ها با تريم چرم - فرمان چرم مجهز به كليد هاي كنترلي - ركاب استيل - چراغ زير درب راننده - چهار پنجره مجهز به سيستم Power Windows - شيشه ها با محافظ نويز - پرده شيشه عقب با قابليت جمع شوندگي دستي - صندلي هاي چرم - صندلي ها عقب تاشو - سنسور تشخيص كمك راننده - چراغ هاي جلو با قابليت روشن شدن اتوماتيك - آينه وسط با قابليت مات شدن - نمايشگر ضربه از كنار درب ها - سنسور عقب - باك بنزين ضد انفجار و ضد نشتي با 6 لايه مواد پليمري مخصوص - صندلي برقي راننده با قابليت تنظيم 8 حالته - آینه بغل مجهز به راهنما و سيستم نويگيشن صوتي به همراه پخش DVD با صفحه نمایش 6.5 اینچی.

 

عکس عقب جیلی امگرند دنده ای نقره ای.jpg

 

جیلی امگرند دنده‌ای از نظر ایمنی نیز خودرویی قابل قبول است. این خودرو در سال 2011 توانست 4 ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکپ کسب کند. این خودرو امکانات ایمنی نظیر: 6 کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS و EBD، سیستم کلید ضد سرقت، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده، دارای ریموت کنترل رادیویی و باک بنزین ضد انفجار شش لایه را داراست.

 

  بررسی بازار و قیمت

جیلی امگرند دنده‌ای در اسفند ماه 1400 تنها در نسخه‌های کارکرده در مدل‌ 2013 از حدود 270 تا 320 میلیون تومان است. این خودرو بخاطر خدمات پس از فروش ضعیف و کمبود قطعات فروش خوبی ندارد.

 

  نتیجه گیری

جیلی امگرند دنده‌ای یکی از با کیفیت ترین خودروهای چینی بازار ایران است که در همان ابتدای عرضه در ایران با استقبال خوبی مواجه شد. این خودرو با اینکه مدت کمی در بازار خودروی کشور حضور داشت اما توانست اعتبار خوبی را برای خود کسب کند. کیفیت سواری خوب، امکانات رفاهی مناسب، ایمنی بالا و همچنین قیمت بسیار رقابتی از نکات مثبت جیلی امگرند دنده‌ای در زمان عرضه بود.

این خودرو با اینکه از نظر خدمات پس از فروش و بازار دست دوم ها متاسفانه حال و روز خوبی ندارد اما کماکان یکی از گزینه‌های خوب بازار ایران است.

 

جیلی امگرند دنده ای مشکی.jpg

گالری جیلی امگراند 7 ای سی 7 دنده ای 2012-2014

مدیا گالری جیلی امگراند 7 ای سی 7 دنده ای 2012-2014

نظرات کاربران
  • صمد اشرفی 13 آبان 1399 ساعت 18:59

    سللام، وقت بخیر ، بنده میخوام ماشین بخرم دربین ام وی ام ۵۵۰ و امگراند ۷ گیر کردم، در مورد ۵۵۰ اطلاعات دارم و کاملا همه چیزش برام روشن هست اما در مورد جیلی امگراند ۷ دقیقا برعکس ،هیچ اطلاعاتی ندارم ، لطفا راهنمایی کنید

  • امیرحسین 3 مهر 1399 ساعت 15:46

    با سلام من چند وقته پیش یاریس ۲۰۰۸ داشتم فروختم بعدش جیلی امگرند خریدم و الان هم GC6 دارم سواری و کیفیت کابین و قطعات فنی دوتاشون به نسبت خودروهای ایرانی تا ساندرو و الباقی خودروهای چینی بالاتره شاید از نظر ظاهری و پلت فرم کمی ضعیف تر هستند تویوتا یاریس هم اتاق خوش فرمی نداره حتی کابینشم زیبا طراحی نشده

  • بهنام 3 مهر 1399 ساعت 15:42

    این ماشین از تمام چینی ها سرتره و واقعا کیفیت سواری خوبی داره و قطعاتش به راحتی پیدا میشود و بنظرم با سراتو مونتاژ در یک رده است

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی جیلی امگراند 7 ای سی 7 دنده ای 2012-2014

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده چین
  • نام خودرو جیلی امگراند 7 ای سی 7 دنده ای 2012-2014
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده جیلیران

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1280 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 215/55R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/55R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1792 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 137 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 175 نیوتون متر در 4200 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 76.1 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 50 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SJ
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w30 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده با هوا

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب سیستم چندگانه ( چند پیوندی )
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 6.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 6.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 4

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک 4 شاخه لوکس ، قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان ، روکش چرمی
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو ، دارای تیونر ، قابلیت پخش CD , DVD , MP3 , AUX , iPod
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر ، نمایشگر اطلاعات تایرها ، نمایشگر 6.5 اینچی برای سیستم DVD و GPS ، دارای سیستم بلوتوث ، صفحه کیلومتر دیجیتال با طراحی مدرن
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 8 جهت و دارای سیستم حافظه ، صندلی سرنشین جلو دارای تنظیم برقی در 4 جهت ، دارای سیستم گرمکن صندلی های جلو ، ماساژور صندلی راننده سفارشی ، سنسور تشخیص وزن صندلی سرنشین و قطع کننده کیسه هوا
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرم ، قابلیت تا شوندگی ، دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج
  • سیستم آیینه ها آینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن ، آیینه های الکتروکرومیک داخلی و خارجی
  • سیستم شیشه ها تنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار و سبز رنگ به همراه سیستم HSEA ، آنتن درون شیشه ها ، سیستم پاور ویندو برای تمام پنجره ها ، شیشه ها با سیستم محافظ ضد صدا
  • سیستم های سقف سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای دارای سیستم تنظیم ارتفاع ، دارای مه شکن ، سیستم شتشوی چراغها ، دارای تنظیم اتوماتیک نور چراغها
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب
  • سیستم های کمک رانندگی سیستم کروز کنترل سفارشی، دوربین دید عقب سفارشی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران جیلی امگراند 7 ای سی 7 دنده ای 2012-2014

نظر خود را بیان کنید
  • صمد اشرفی صمد اشرفی (13 آبان 1399 ساعت 18:59)

    سللام، وقت بخیر ، بنده میخوام ماشین بخرم دربین ام وی ام ۵۵۰ و امگراند ۷ گیر کردم، در مورد ۵۵۰ اطلاعات دارم و کاملا همه چیزش برام روشن هست اما در مورد جیلی امگراند ۷ دقیقا برعکس ،هیچ اطلاعاتی ندارم ، لطفا راهنمایی کنید

  • امیرحسین امیرحسین (3 مهر 1399 ساعت 15:46)

    با سلام
    من چند وقته پیش یاریس ۲۰۰۸ داشتم فروختم بعدش جیلی امگرند خریدم و الان هم GC6 دارم سواری و کیفیت کابین و قطعات فنی دوتاشون به نسبت خودروهای ایرانی تا ساندرو و الباقی خودروهای چینی بالاتره شاید از نظر ظاهری و پلت فرم کمی ضعیف تر هستند تویوتا یاریس هم اتاق خوش فرمی نداره حتی کابینشم زیبا طراحی نشده

  • بهنام بهنام (3 مهر 1399 ساعت 15:42)

    این ماشین از تمام چینی ها سرتره و واقعا کیفیت سواری خوبی داره و قطعاتش به راحتی پیدا میشود و بنظرم با سراتو مونتاژ در یک رده است

  • علی علی (8 شهریور 1399 ساعت 02:10)

    سلام من با تحقیقاتی ک کردم بین چینی ها جیلی و x60از همه بهتر بودن و من بین خرید این دوتا موندم لطفا راهنمایی کنید

  • سعیده سعیده (7 شهریور 1399 ساعت 00:20)

    یه زمانی طرفدار زیادداشت ولی الان دیگه نه

  • mahdi mahdi (24 خرداد 1399 ساعت 07:57)

    واقعا عالیه درون این ماشین احساس امنیت کامل داری

  • حسین. م حسین. م (2 خرداد 1399 ساعت 23:33)

    سلام به خانواده جیلی. من سال ۹۷ام جی داشتم وخیلی دوستش داشتم وضعیتی فروختمش وخیلی ناراحت شدم. تا اینکه بخاطر مشگل مالی مجبور شدم جیلی بخرم چون از ایرانی خوشم نمیاد. و نگران بودم. ولی حالا خیلی از انتخاب و خریدم راضی هستم چون فکر نمی کردم جیلی اینطور ماشینی باشه. واقعا بالاتر از رنج قیمتش است و عالی وکامل است. باتشکر

  • امیر مهدی امیر مهدی (29 خرداد 1398 ساعت 18:33)

    من خودم پشت این ماشین نشستم تو رنج این قیمت محشره از هر ماشین چینی سواری بهتره
    ما خودمون هم افرود هم بردیمش????

  • معین معین (22 خرداد 1398 ساعت 08:07)

    سلام من خودم با این ماشین تا ۲۲۰تا رفتم.
    بعد اینجا نوشته نهایت سرعت ۱۸۵

  • محسن زارع محسن زارع (28 فروردین 1398 ساعت 12:10)

    سلام بنظر من عالیه نسبت به مثلا خودمو مثال میزنم که پول خرید هیوندای و کیا رو ندارم جیلی محشره از ماشین ایرانی خیلی بهتره توپ توپ راحته جاداره قیافش خوشکله جوان پسنده خانواده پسنده جنتلمنه

  • حسین حسین (18 اسفند 1397 ساعت 13:18)

    عالی عالی از هر نظر نسبت به ماشینهای ایرانی برتری داره

  • sina sina (25 بهمن 1397 ساعت 01:53)

    دوستان ضبط جیلی پورت usb دارد یا خیر ؟
    و اینکه بلوتوث چه شکلی وصل میشود؟؟ با تشکر از جواب ادمین

  • بابک بابک (22 بهمن 1397 ساعت 11:21)

    جیلی 2013 دنده دارم ، سرتونو زیاد درد نیارم در یک کلام از هر نظر عــــــالیه این ماشین

    جواد جواد (5 مهر 1399 ساعت 15:38)

    سلام آقا صادق
    اولا که مبارکت باشه. ‌ ماشین عالی ای هستش و منم دارم.. یه دنده ای
    عایق بندی ش خوبه
    دوم خواستم خدمت شما و همه جیلی سواران بگم که موتور این خودرو موتور تویوتا کرولا ۲۰۰۹ هستش..
    تو کابین همه ماشینا که کمی صدا میادش... اما شاید باورت نشه.. اوایل که گاهی حواسم نبود تو دنده ۲ گاز میدادم و تا ۳ عقربه دور موتور میومد بالا، صدای خیلی کمی تو میومدش
    طوریکه بعد نگاه کردن به دنده تازه یادم میفتاد که باید برم ۳
    درصورتیکه به نسبت خودروهای دیگه تو این حالت صدای زیادی میاد تو کابین.. مثل دنا پلاس و خیلی از داخلی ها و چینی های دیگه...
    موفق باشید

  • صادق صادق (5 بهمن 1397 ساعت 20:38)

    مدل ۲۰۱۳ دارم و ۲ سال خریدمش .عالیه .بی نظیر .فقط صدای موتور داخل کابین زیاده .

  • فرهاد از مشهد فرهاد از مشهد (22 آبان 1397 ساعت 22:07)

    سئوال
    من دو ماهه یه دستی 2013 خریدم.بنظرم صدای موتئر داخل کابین زیاده! من حساسم یا همینطوریه؟ راه حلش چیه؟

    ارمان ارمان (30 آبان 1397 ساعت 11:54)

    سلام دوست عزیز
    من هم جیلی دنده ای دارم. من قبل از جیلی پرشیا داشتم وقتی سوار جیلی شدم خیلی احساس خوبی داشتم و احساس میکردم صدا داخل نمی اید ولی بعد از مدتی احساس شما را پیدا کردم چون سوار ماشینهای بهتری شده بودم و مقایسه میکردم.
    به هر حال شنیدن صدای موتور در داخل کابین یک مسئله نسبی است. ولی کلا خیلی ماشین خوبیه ازش واقعا راضی هستم هربار که خواستم بفروشمش خانواده مانع شدند.
    موفق باشید

  • مهدی مهدی (8 مرداد 1397 ساعت 23:02)

    سلام. من مدل دنده دستی 2013 این ماشین را چهار سال و نیم هست که از صفر خودم دارم و الان 120000 تا کار کرده. تصمیم گرفتم که خلاصه ای از تجربه 4 چهار سال و نیم خودم با این ماشین را در اختیار دوستان قرار بدم.
    ایرادات:
    1- خشک بودن ماشین: سیستم تعلیق عقب ماشین کاملا طراحی خشکی داره و کمی برای سرنشین های عقب آزار دهنده است. من لاستیک اصلی ماشین (Giti) را چهار سال داشتم. خشک بود ولی خوب ترمز می گرفت. به خاطر همین عوض نکردم. اون موقع هم بعضی ها می گفتند تعویض لاستیک تاثیر زیادی نداره. من هم نگه داشتم. تا اینکه بعد چهار سال و 95000 کارکرد دیگه گفتم عوض کنم. البته لاستیک ها به نظر هنوز 30 یا 40 هزارتایی کار می کرد. چهارحلقه میشلن primacy 3 با اندازه استاندارد ماشین انداختم. بعد دیدم اصلا ماشین از این رو به این رو شد. نه اینکه کاملا مشکل خشکی عقب حل بشه ولی خیلی بهتر شد. پشیمون شدم که چرا از همون روز اول این کار را نکردم.
    2- مشکل خرابی گیربکس بعد از چهار سال: من به خاطر شرایط کاری خیلی با این ماشین تو جاده هراز راننگی می کنم. بعضی موقع برای سبقت از کامیون ها معکوس های شدیدی می کشم. گویا به خاطر همین دنده 2 ماشین بعد از 4 سال به مشکل خورد. از بهمن 96 که به صدا افتاد رفتم نمایندگی ولی گفتند به خاطر تغییر دستورالعمل ها برای واردات قطعه مشکل داریم. بعد که مشکل دلار پیش اومد و کلا گفتند اگر باز کنیم ماشینت ماهها می خوابه. تا تیر 97 که قطعه را آوردند. تو این مدت دیگه دنده 2 کامل مرخص شده بود. الان هم که رو گارانتی تعمییر کردند ماشین شده مثل روز اول. ولی این چند ماه خیلی رو اعصاب بود. البته در کل بازم داشتم استفاده می کردم. حتی تو روزهای خرابی کامل، از یک به 3 می رفتم. (البته همین الان و تو این اوضاع آشفته گیربکس کامل ماشین را بیرون 7.5 میلیون می فروشند که فکر کنم اگر مجور بشم بعد گارانتی عوض کنم باز هم این ماشین ارزش داشته باشه)
    3- صدای برخورد دو فلز از جلوی ماشین: اون صدای جلوبندی هم که چند نفر دیگر از دوستان جیلی سوار گفتند را من هم هر از چند گاهی می شنوم و هیچ نمایندگی قبول نکرده که مشکلی وجود دارد. فقط یکبار یکی به من گفت که احتمالا پلاستیک بالای فنر لول جلو خورده شده باید عوض بشه. ولی چون صدا خیلی کم پیش می آد دیگه پی اون را نگرفتم. مثلا وقتی که فرمان را زیاد بگیری و با سرعت از روی یک دست انداز رد شی ممکنه اون صدا بیاد. که البته چند بار وقتی بردم نمایندگی هر کاری کردم صدا در نیومد.
    4- البته لایه رنگ ماشین عین روز اوله ولی در کل از روز اول لایه رنگ ماشین خیلی نازک بوده. جاده هراز هم که خودش پر سنگ ریزهای تیز هست. کلا تعدادی نقطه های سر سوزنی ریز جلوی کاپوت و ستونهای جلو افتاده. البته خیلی تو ذوق نمی زنه. این مورد در مورد سمند و 206 صندوقدار (ماشین های قبلی من) هم همینطور بوده.
    5- یک قاب که فکر کنم برای قشنگی موتور روی موتور گذاشتند (که البته می گویند کاربرد جلوگیری از گرم شدن در کاپوت هم داره، البته خود کاپوت نمد داره!) که برای فیکس شدن چهار تا پیچ نازک داره که تو این چهار سال و نیم من فکر کنم هر چهارتاشون به نوبت بریدند و مجبور شدم عوض کنم. وقتی هم می بره موقع گاز دادن یک صدای قرقر بدی از موتور می آد که آدم فکر می کنه موتور و گیربکس پکیده. یکی از نمایندگی ها می گفت موقع تعویض شمع بد بسته شده بریده ولی یکی دیگه می گفت کلا پیچ هاش نازکه به مرور بریده می شه.

    به غیر از این چند مورد تو این چهار سال و نیم واقعا مشکلی نداشتم. حتی یک ایراد ریز دیگه هم نبوده که بخوام اینجا بگم. البته مشکل گیربکس کم مشکلی نیست. ولی به نظر که کامل حل شده. کیفیت رنگ (مثل روز اول درخشان و تمیز)، کیفیت داشبورد، رگلاژ درها (درها از روز اول به نرمی و به آرامی بسته می شوند)، اصلا تغییری نکرده. صندلی ها هم چون بیشتر مواقع تک سرنشین بوده ، صندلی راننده یک نقطه های ریزی کنار درزها ساییده شده ولی در کل سالمه و اصلا از فرم نیافتاده. من با این ماشین چندبار تو برف های سنگین جاده هراز با زنجیر چرخ رفتم. سالهای اول خرید، جاده هراز چاله ها و کنده کاری های بدی تو سطح جاده داشت. بارها پیش اومد که یک دفعه افتادم تو چاله و هر بار می گفتم که جلو بندی ماشین مرخص شده. البته لاستیک خشک و پهن بودن لاستیک خیلی کمک کرد که آسیب نبینه ماشین. ولی در کل چشم نخوره جلوبندی بسیار عالیه. جالبه که من تو چهار سال اصلا نیاز به بالانس پیدا نکرده بودم. ولی از روزی که برای تعویض لاستیک بالانس کردم 2 بار دیگه تا الان نیاز به بالانس چرخ ها پیدا کردم. البته فکر کنم این یکی هنر دست آپاراتی های ایرانه. لنت جلوی ماشین هم تقریبا تو 110000 عوض کردم ولی بازهم خیلی زودتر از زمان خاتمه. صفحه کلاچ هم هنوز کار می کرد ولی موقع تعمیر گیبرکس دیگه گفتم عوض کنند. من یکبار از این راننده خطی شمال-تهران که جیلی داشت پرسیدم اون گفت که من 200000 صفحه کلاچ عوض کردم. اون 4 سال با جیلی 450000 کار کرده بود. خودش که می گفت که اصلا مشکلی نداشته. مخصوصا گیربکس که برای من خیلی سوال مهمی بوده. تازه من قضیه معکوس کشی خودم را گفتم اون گفت که من هم همینطوری رانندگی می کنم. حالا نمی دونم شانس من بوده یا قضیه یک چیز دیگه است. من فقط هر 7500 ماشین را برای سرویس بردم نمایندگی. در مورد کولر هم واقعا عالیه. خیلی خوب خنک می کنه. تو گرمای جادهای کویری تو تابستون باهاش بودم و جواب داده. نکته مهمتر اینه که شما تو جاده های کوهستانی هم می تونی با خیال راحت با کولر روشن رانندگی کنی و من که اصلا احساس کم شدن قدرت موتور نداشتم. چیزی که بعضی موقع تو سمند و 206 صندوقدار (با موتور 1600) من رو اذیت می کرد (البته چون من همیشه دوست دارم باحداکثر سرعت مجاز برم و خوشم نمی آد سرعتم یک جاهای کم بشه) و اون این بود که تو شیب زیاد یا زمان سبقت تو سر بالایی باید کولر را خاموش می کردم. ولی با این ماشین اصلا نیاز نشد. تو شیب جاده تقریبا اکثر جاها دنده 5 برای 90 جواب می ده. همچنین تو آزادراه قزوین- رشت هم که زیاد تردد داشتم دنده 5 برای سرعت 120 تو سربالایی تند جواب می ده. حتی با سرنشین کامل. موتور اصلا مشکلی نداره. البته من شنیدم که اونهایی که دنده اتومات دارند یک کمی از قدرت موتور ناراضی هستند ولی من که مشکلی احساس نکردم. ترمز ها هم که واقعا به عینه دیدم که چقدر خوبه. بارها پیش اومده ترمزهای شدید، حتی تو شیب بازهم جواب داده. البته یک بارهم باعث شد که عقبی بزنه. البته نکته جالب سپر نرم و انعطاف پذیر این ماشینه. که تو اون تصادف سپر در ظاهر مشکلی نداشت ولی دیاق سپر که فلزی سه لایه هست یکم تو رفتگی پیدا کرد که اصلا از بیرون معلوم نبود. البته ماشین عقبی بیمه بود. اولش بیمه گفت فقط یک سنسورهای عقب آسیب دیده و سپر را به زور قبول کرد که عوض بشه. چون انگار بر اثر ضربه سپر پیچ خورده بود و لبه سپر یکمی تو پیچ خوردن یک حالت پارگی پیدا کرده بود. چون صندوق و بدنه هیچ مشکلی پیدا نکرده بود. ولی بعد که بردم نمایندگی بازکردن دیدن دیاق آسیب دیده و با بیمه نامه نگاری کردند و حلش کردند. ولی ماشین عقبی که 206 بد نابود شد. سپر، جلو پنجره، کاپوت و رادیاتش داغون شده بود. این هم یکی از دوستان گفت که از مزایای این ماشینه که سپر عقبش طوری طراحی شده که تو تصادفهای بد هم خیلی دیر ضربه به شاسی و اتاق می رسه. تصادف آرومتر از این توی یک کوچه برای برلیانس یکی از دوستان اتفاق افتاده بود ولی صندوقش جمع شد. تعادل ماشین تو پیچ های تند هم کاملا عالیه و کاملا در دست راننده هست. البته ممکنه سرنشین ها به در و دیوار بخورند ولی ماشین تو دست راننده هست. البته من در مقایسه با سمند می گم. چون پیچ هایی که با سمند 80 رد می کردم یکم احساس می کردم ماشین داره در می ره با این ماشین با خیال راحت 100 رد می کنم. البته درباره مقایسه با پرشیا هم یکی از اقوام که عاشق پرشیا بود نسشت تو ماشین به ادعای اون خیلی از پرشیا هم سرتره. 206 هم که از این نظر از سمند خیلی بدتره. ضبط و بلندگوی ماشین هم در حد خودش خیلی خوبه. صدای باندهاش خیلی شفافه، صداهای ریز را خیلی خوب می شنوی. آهنگ های با صدای بلند را هم خیلی خوب بدون زرهای جرجر پخش می کنه. مگر اینکه آهنگ خودش کیفیت نداشته باشه. البته من خیلی سیستم نبستم ولی با ضبط تمام ماشین های هم رده که نشستم مقایسه کردم خیلی تفاوت داره. حتی تو ماشین چند تا از دوستانم که کلی هزینه (البته 2 میلیون 3 سال پیش) برای سیستم و به خصوص باند کرده بودند نشستم بازهم احساس من این بود که از اونها هم چیزی کم نداره. ما چندین مسافرت 5 نفره و حتی 6 نفره (نفر ششم یک نوجوان 12 ساله) رفتیم و خیلی مشکل نداشتیم. البته در طراحی همه ماشین های سواری عقب برای دو نفر راحت جا داره. ولی خوب این تعداد در مقایسه با سمند راحتتر نشسته بودند (ما یکبار با کمری هم که رفیتم 3 نفر عقب خیلی راحت نبود. البته سرنشین های عقب یکم از خشکی کمک های عقب شاکی بودند که با سرنشین زیاد کمتر به چشم می آید. صندوق ماشین هم خیلی زیاد جا داره و برای مسافرت شلوغ عالیه. در کل ماشین بسیار دوست داشتنی هست. و من را قانع کرده که تا الان نگهش دارم. من که هر سال یک ماشین عوض می کردم تا الان که نگه داشتم. البته الان که بازار آتیش گرفته و همه ترجیح می دهند که اونی که دارند را خوب نگه دارند. یک بار هم صبح که اومدم سر وقت ماشین دیدم که استارت می خوره ولی روشن نمی شه. با چند تا مکانیک و باطری سازی نزدیک خونه صحبت کردم. گفتم که باک پره و ماشین روشن می شه ولی سریع خاموش می شه، همه گفتند سیستم سوخت رسانی مشکل داره. تا اینکه شماره نمایندگی را پیدا کردم و زنگ زدم، اونها گفتند که باطری تمام شده و سریع برم یک باطری ساز بیارم ماشین را روشن کنه. حالا من رفتم به باطری ساز می کم بیاد اون قبول نمی کنه، می گه نمایندگی الکی می گه. به زور آوردمش ماشین را روشن کرد و بهد رفتیم مغازه طرف باطری را عوض کردیم. باطری یاز خودش تعجب کرده بود. ولی مارک باطری رو که دیده بود گفت مارک VARTA خیلی خفنه. و گفت اگر ماشین تو گمرک نخوابیده بود احتمالا این باطری حالا حالا ها کار می کرد. البته من گفتم شارژ کنه اون گفت که شارژ جوا نمی ده. دیگه ما هم حرفش را قبول کردیم. البته ایمنی بالا و ایربگ های زیاد هم خودش یک احساس امنیت و آرامش به آدم می ده. و اینکه نمی دونم کدوم ماشین چینی تو ایران هست که تست یورو انکپ شده باشه. مطمئن نیستم ولی فکر کنم این ماشین تنها چینی باشه که تونسته چهار ستاره ایمنی اروپا را کسب کنه. البته شاید برای بقیه ماشین ها صرفه اقتصادی نداشته تو این تست شرکت کنند. نکته خیلی مهم در مورد نرم بودن جنس مواد داشبورده که تو هیچ ماشین چینی که الان تو بازار تا 100 میلیون من دیدم اینطوری نیست. من تو او دوره مشکل گیربکس که رفتم تو فاز تعویض ماشین و کلی بررسی کردم دیدم من اگر 60 میلیون هم بگذارم روی این ماشین باز هم یک ماشین با کیفیت مونتاژ و متریال این ماشین نمی تونم بخرم. البته بودن ماشین هایی با امکانات خود و البته اتوماتیک (چون ماشین من دنده دستی بوده و رفتن به سمت اتومات شاید کمی پیشرفت به حساب بیاید که البته جای کمی صحبت داره، مخصوصا با مدل استفاده من). و البته در دوره خرابی گیربکس تمام نمایشگاه دارها پول یک گیربکی کامل را از ماشین کم می کردند و می خریدند و این شد که منصرف شدم. الان هم که شده مثل روز اول دلم نمی آد بفروشم. البته اگر با 60 میلیون سر بشه ماشین صفر خوب پیدا کرد شاید بفروشم. ولی الان هرچی که بررسی کردم خیلی گزینه با کیفیتی پیش رو نیست. (البته این کاملا یک نظر شخصیه و لزوما یک نظر کارشناسی نیست)

  • کوروش کوروش (26 تیر 1397 ساعت 13:34)

    قبل از انتخاب هر خودرو بهتره اول فکر کنید و ببینید دقیقا چه چیزهایی واستون اولویت داره، چون هیچ خودرویی وجود نداره که همه چیز و در کنار هم داشته باشه، در خصوص جیلی اگر دنبال خودرویی ایمن، جادار، کم استهلاک و خانوادگی هستین ،میتونه انتخاب خیلی خوبی باشه، در حال حاضر ارزون ترین خودرویی که با این سطح ایمنی تو بازار میشه خرید همین خودرو هست. البته معایبی هم داره مثلا مثل شتاب پائین و کند بودن گیربکس که خب شاید برای خانواده و اشخاص میانسال زیاد مهم نباشه. به نظر بنده مهم ترین فاکتور در خرید خودرو ایمنی هست.

  • مرتضی مرتضی (18 آذر 1396 ساعت 19:43)

    اکثر ماشینای چینی خشکن من خودم 5 سال پیش ام وی ام 530 داشتم بدک نبود الان در حال حاضر جک اس5 دارم دنده ای.. بسیار خشکه البته شاسیا اکثریت خشکن ولی در کل از دنا و رانا و ماشینای تولید سایپا و امثالش بهتره .

  • علی رجبی علی رجبی (7 آذر 1396 ساعت 07:40)

    سلام
    دوستان واقعا ماشین عالیه نسبت به قیمتش ، شک نکنید ، ی سری معایب ریز. داره که یک لاستیک ش به ماشین های داخلی میارزه و در رنج خودش عالیه

  • ایمان ایمان (23 شهریور 1396 ساعت 17:59)

    سلام دوستان
    کسانی که این ماشین دارند خدمات پس از فروشش چ جوریه وسایلش گیر میاد؟ قیمت وسایلش زیاده؟

خودروهای هم رده جیلی امگراند 7 ای سی 7 دنده ای 2012-2014