جک J5 1500 دنده ای

1500 دنده ای1800 اتوماتیک
کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
کرمان موتور
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص

مشخصات فنی جک J5 1500 دنده ای

175 KM/H
حداکثر سرعت
12 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1499 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
6.6 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلC Segment
وزن1315 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو205/R16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب205/55R16
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)111 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)146 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)74 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک55 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو10w40 SL
روغن مناسب برای خودرو 210w40 SJ
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزروغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمستقل
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت175 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)12 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین)7.5 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین)5 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4
امکانات رفاهی جک J5 1500 دنده ای
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عدد : راننده ، سرنشین کناری
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی به همراه ریموت کنترل به همراه دزدگیر ، دارای قفل ایمنی کودک
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی ، فرمان تلسکوپی با تنظیم دستی
سیستمهای تهویه مطبوعکنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریرادیو CD ، MP3 , USB
سیستم صندلیهای جلوتنظیم برقی 4 حالته صندلی جلو و سیستم پشت سری های فعال هنگام تصادف
سیستم آیینه هاتنظیم برقی آینه ها
سیستم شیشه هاشیشه بالابر برقی ، گرمکن شیشه عقب
سیستم روشنایی جلوچراغ هالوژن به همراه مه شکن و دارای تنظیم ارتفاع ، چراغهای اضطراری بر روی دربها
سیستم روشنایی عقبچراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
سنسورهای پیش فعالسنسور پارک خودرو

در سال 1392، بعد از معرفی شدن JAC Heyue در نمایشگاه گوانژو کشور چین، کرمان موتور این خودرو را با نام JAC J5 به بازار ایران معرفی کرد. مونتاژ این خودرو ابتدا در یک تیپ با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دنده ای انجام شد و پس از یک سال مدل اتوماتیک آن هم به خط تولید کرمان موتور آمد. در نهایت هر دو تیپ دنده ای و اتوماتیک این خودرو در سال 1396 از خط تولید کنار رفتند. در این صفحه به معرفی جک J5 دنده ای خواهیم پرداخت.

 

  • طراحی ظاهری

طراحی جک J5 دنده ای کاملا شبیه به مدل اتوماتیک آن است و بجز رینگ های کوچکتر 15 اینچی، تفاوت دیگری ندارند. این طراحی که حاصل همکاری کمپانی JAC با استودیو پنین فارینای ایتالیا است باعث ایجاد جذابیت بسیاری در جک J5 شده است. در نمای جلو از خطوط قوس دار و نرم استفاده شده و چراغ های خودرو که حالت اخم کرده ای دارند به جذابیت آن افزوده اند.

 

نمای کناری هم ساده است و تنها یک خط بدنه به نرمی از جلو به عقب رفته. فرم سقف گرد گونه است و نکته بارزی که دیده می شود رینگ های 15 اینچی هستند که موفق نشده اند به طور کامل فضای داخل گلگیر را پوشش دهند.

 

در نمای عقب جک J5 دنده ای هم به مانند بقیه بدنه از خطوط نرم برای طراحی اجزا استفاده شده؛ اما در اینجا چراغ ها که توسط یک نوار کرومی رنگ به یکدیگر متصل شده اند فرم بادامی شکلی دارند و خبری از اخمی که در جلوی خودرو دیده بودیم نیست. مه شکن عقب نیز روی دیفیوزر سپر قرار گرفته و خبری از خروجی اگزوز هم روی آن نیست.

  • کابین و فضای داخلی

در کابین جک J5 دنده ای از ترکیب رنگی خاکستری و کرم برای تریم داخلی استفاده شده که نمای متفاوتی نسبت به مدل اتوماتیک دارد. جنس داشبورد و رودری ها از پلاستیک خشک است و در فرمان و صندلی ها از چرم دوزی استفاده شده که همگی برای رنج قیمتی که جک J5 دنده ای در آن قرار دارد کیفیت قابل قبولی دارند.

غربیلک فرمان 4 شاخه است و خبری از دکمه های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل در آن نیست و در صفحه کیلومتر و پنل پخش و تهویه از نور پس زمینه زرد رنگ استفاده شده. در کنسول میانی داشبورد که پخش MP3 و پنل تهویه مطبوع اتوماتیک در آن قرار گرفته اند از قطعات دکوراتیو نقره ای رنگ استفاده شده تا با سایر قطعات دکوراتیو داخل خودرو هارمونی ایجاد کنند. در ردیف عقب نیز دو دریچه کولر در نظر گرفته شده و فضای سر و پای کاملا مناسبی برای سرنشینان وجود دارد.

 

  • مشخصات فنی

جک J5 دنده ای از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی استفاده می کند. این پیشرانه که توانایی تولید 111 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 146 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را دارد نیروی خودرو را از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلوی خودرو منتقل می کند. این قوای فنی جک J5 دنده ای را طی 12 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رساند.

جک J5 دنده ای در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی استفاده می کند. تعلیق جک J5 دنده ای عملکرد بسیار خوبی دارد و سواری نرم و هندلینگ مناسبی را به ارمغان می آورد. ترمز های این خودرو نیز به سیستم ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیرو میان چرخ ها (EBD) بهره می برد. مصرف سوخت این خودروی 1315 کیلوگرمی نیز حدود 7 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش به صورت ترکیبی شهر و جاده است.

 

  • امکانات ایمنی و رفاهی

جک J5 دنده ای موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات C-NCAP شده، این خودرو همچنین دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو دارد که وظیفه حفاظت از آنان در تصادفات را دارند.

امکانات رفاهی جک J5 دنده ای تنها به امکانات ضروری خلاصه می شود و خبری از آپشن های اضافه نیست. شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی با تنظیم برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم پخش MP3، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو و سنسور پارک عقب تنها امکاناتی هستند که این خودرو به سرنشینان خود ارائه می کند. البته کرمان خودرو برخی از مدل های j5 دنده ای را به سانروق برقی نیز تجهیز کرده است.

 

  • جک J5 دنده ای در بازار

جک J5 دنده ای رقیبانی مانند دنا و پژو پارس دارد که به طور کامل بازار را در دست خود گرفته اند. خودرویی مانند ام وی ام 530 نیز در این رنج قیمتی قابل خرید است. جک J5 دنده ای به مالک خود سواری بسیار راحت، هندلینگ خوب، کابین فوق العاده جادار، ظاهر زیبا، و امکانات رفاهی کاربردی می دهد. در زمینه خدمات پس از فروش نیز کرمان موتور همواره شرکت مورد اعتمادی بوده و می توان روی آن حساب باز کرد. در مجموع، اینطور به نظر می رسد که اگر شما مشکلی با پیشرانه ضعیف تر از دنا یا بازار خرید و فروش کم رونق تر از پارس ندارید، انتخاب جک J5 دنده ای در این رنج قیمتی انتخابی هوشمندانه و منطقی خواهد بود.

نظرات کاربران
محسن ایبک آبادی
محسن ایبک آبادی
7 خرداد 1402
لطفا راهنمایی بفرمائید من سال ۱۳۹۵ جک دنده j5خریدم می خواستم بدونم زنجیر تایم داره یا تسمه تایم ممنون از محبت شما