1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ام وی ام
  4. 530
  5. دنده ای (1390-1395)

ام وی ام 530 دنده ای 1390-1395

MVM 530 Manual 1390-1395

تیپ ها
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1971 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
بیشتر

معرفی خودروام وی ام 530 دنده ای 1390-1395

ام وی ام ۵۳۰ را می توان دومین خودروی تولید شرکت مدیران خودرو دانست که پس از نسل اول ام وی ام 110 که همان چری QQ بود در سال 1390 وارد ایران شد. این خودروی سدان چینی در اصل چری A15 نام داشت که در ایران با برند ام وی ام عرضه شد. تولید این خودرو تا سال 1395 ادامه داشت و در نهایت در آن سال ام وی ام 530 به آخر خط رسید و تولید آن متوقف شد تا محصولات جدید چری در ایران توسط مدیران خودرو عرضه شوند.

 

 

محاسن ام وی ام ۵۳۰ دنده ای

+ کابین جادار
+ سواری نرم

 

معایب ام وی ام 530

- عایق بندی کابین
- ضعف گیربکس
- کیفیت ساخت پایین

مشخصات فنی

mvm 530 از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بهره میبرد که 139 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت این پیشرانه تنها از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 این خودروی چینی حدود 12 ثانیه بوده و مصرف ترکیبی آن هم حدود 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

حجم موتور 2 لیتر
تعداد سیلندر / سوپاپ 4 / 16
آرایش قرارگیری سیلندرها خطی مستقیم
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
قدرت موتور 139 اسب بخار
حداکثر گشتاور 182 نیوتون متر
جعبه دنده 5 دنده دستی
 سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
ترمزهای عقب و جلو دیسکی
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب نیمه مستقل
سیستم فرمان هیدرولیکی
حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 13 ثانیه

 

امکانات رفاهی

ام وی ام ۵۳۰ از نظر امکانات رفاهی خودروی محدودی است و از جمله امکانات رفاهی و ایمنی آن می توان به مواردی مانند شیشه های برقی مجهز به پاور ویندوز، آینه های برقی، چراغ های مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، رینگ اسپرت، سنسور پارک عقب، صندلی های چرمی، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و کنترل از روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی دو حالته و کیسه هوای راننده و سرنشین اشاره کرد.  

کیسه های هوا راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک راننده ABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت الکترونیکیImmobilizer به ، قفل مرکزی با ریموت
نوع غربیلک کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان
تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویری سیستم پخش MP3 با پورت USB، مجهز به 4 بلندگوی استریو
 مولتی مدیا کامپیوتر سفری
 صندلیهای جلو تنظیم صندلی راننده در 4 جهت ، دارای روکش چرمی
صندلیهای عقب دارای روکش چرمی
سیستم آیینه ها تنظیم برقی
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی برای 4 درب
سیستم های سقف سانروف
 روشنایی جلو دارای مه شکن
روشنایی عقب دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب

 

 

طراحی ظاهری

MVM 530 از نظر ظاهری خودرویی بسیارساده و مکعبی شکل است که طراحی آن اکنون دیگر قدیمی به نظر می رسد. بدنه این خودرو بدون هیچگونه خط و خطوط اضافه طراحی شده و از نظر کلاس نیز در دسته سدان های خانوادگی هم رده با خودروهای داخلی مانند سمند و پژو پارس قرار دارد. نمای جلوی خودرو ظاهری ناهماهنگ دارد و چراغ های اصلی طراحی بزرگ و پهنی دارند. جلوپنجره خودرو نیز با خطوط بزرگ و افقی کرومی به همراه لوگو MVM تزیین شده است.

 

ام وی ام ۵۳۰.jpg

 

در نمای جانبی ام وی ام530 نیز شاهد یک طراحی بسیار ساده و بدون خطوط تند و تیز هستیم که با گذشت سالها از طراحی آن کاملا قدیمی شده است، امضای طراحی چینی ها در این نما نیز با انتخاب چرخ هایی که به شدت برای این بدنه کوچک به نظر می رسند دیده می شود.

نمای عقب این خودروی سدان کاملا هماهنگ با دیگر بخش ها، کاملا ناموزون طراحی شده. چراغ های عقب مانند جلو ظاهری بزرگ و ساده با گرافیکی قدیمی دارند. درب صندوق اندازه مناسبی دارد اما تنها یک خط سرتاسری کرومی به همراه محل نصب پلاک بر روی آن تعبیه شده است.

 

نمای سه رخ عقب mvm 530.jpg

 

طراحی کابین

با ورود به کابین ام وی ام 530 با یک ظاهر نسبتا ساده مواجه هستیم و به نظر می رسد طراحی داشبورد آن با الهام از داشبورد سوناتا نسل 5 طراحی شده است. متریال به کار رفته در داشبورد و اتاق MVM530 کیفیت بالایی ندارند اما نسبت به رقبای ایرانی‌اش در رتبه بالاتری قرار دارد. از طرف دیگر فضای کابین نیز بسیار جادار بوده و مناسب خانواده هاست. صندلی های خودرو هم بسیار نرم بوده و هنگام رانندگی راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

 

داخل کابین ام وی ام ۵۳۰.jpg

 

جمع بندی

ام وی ام ۵۳۰ یک خودروی سدان متوسط خانوادگی است که توسط مدیران خودرو شریک تجاری چری چین در ایران به بازار عرضه شد. این خودرو از نظر طراحی ظاهری خودرویی بسیار ساده و بی آلایش است اما در مقابل رقبای داخلی خود مانند پژو ۴۰۵ و سمند چیزی کم ندارد. این خودرو بخاطر شرایط فروش مناسب توانست در همان سالهای عرضه توجه مردم را جلب کند اما اکنون بخاطر رقبای جدید و جذاب و همچنین خدمات پس از فروش نامناسب از محبوبیت آن درصد زیادی کم شده است. از نظر مشخصات فنی ام وی ام ۵۳۰ شرایط نسبتا قابل قبولی دارد و همچنین با توجه به فضای خوب کابین و صندوق عقب هنوز هم میتواند برای خانواده هایی که به دنبال یک خودروی جادار و تاحدودی بدون آزار دست دوم هستند مناسب باشد.

گالری ام وی ام 530 دنده ای 1390-1395

نظرات کاربران
  • عبدالکریم حجتی 25 مهر 1402 ساعت 11:31

    سلام،قیمت93بیرنگ درچه حدودی است؟

  • حسین ملکی 11 شهریور 1402 ساعت 17:55

    سلام. ایافراویلتیم. دارده

  • امیر 9 تیر 1401 ساعت 17:05

    سلام دوستان ازتون یه راهنمایی میخوام البته اونایی که تجربه سواری با جفت این دو ماشین رو داشتن من بین mvm530 و پارس TU5 موندم البته مقایسه هم مدلش رو میگم پون پارس الان صفرش تولید میشه ولی 530 متاسفانه نه تو بازار هم قیمتاشون تا حدودی یکیه میخوام یکی یه نقد و بررسی کلی بهم بگه و کمکم کنه ممنون میشم

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو ام وی ام 530 دنده ای 1390-1395
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1290 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 195/R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/55R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1971 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 182 نیوتون متر در 4300 تا 4500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 70 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 52 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SJ

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو فنر پیچشی
  • کمک فنرهای عقب فنر پیچشی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 13 ثانیه
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت الکترونیکیImmobilizer به ، قفل مرکزی با ریموت
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمک هیدرولیکی
  • نوع غربیلک کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم پخش MP3 با پورت USB، مجهز به 4 بلندگوی استریو
  • سیستمهای مولتی مدیا کامپیوتر سفری
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم صندلی راننده در 4 جهت ، دارای روکش چرمی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی
  • سیستم آیینه ها تنظیم برقی
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی برای 4 درب
  • سیستم های سقف سانروف
  • سیستم روشنایی جلو دارای مه شکن
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • عبدالکریم حجتی عبدالکریم حجتی (25 مهر 1402 ساعت 11:31)

    سلام،قیمت93بیرنگ درچه حدودی است؟

  • حسین ملکی حسین ملکی (11 شهریور 1402 ساعت 17:55)

    سلام. ایافراویلتیم. دارده

  • امیر امیر (9 تیر 1401 ساعت 17:05)

    سلام دوستان ازتون یه راهنمایی میخوام البته اونایی که تجربه سواری با جفت این دو ماشین رو داشتن من بین mvm530 و پارس TU5 موندم البته مقایسه هم مدلش رو میگم پون پارس الان صفرش تولید میشه ولی 530 متاسفانه نه تو بازار هم قیمتاشون تا حدودی یکیه
    میخوام یکی یه نقد و بررسی کلی بهم بگه و کمکم کنه ممنون میشم

  • علی علی (23 آبان 1400 ساعت 23:59)

    ماشین رو با پونصد تومن (آبان 1400) دادم یکی دوساعته ریمپ کردن... شتاب فوق العاده شده و ماشین سر حال اومده و صداش کمتر شده... ریپ کمتر شده و تاخیر گازش رفته... لذت رانندگیش باور نکردنی شده...
    در مورد آلایندگی این ماشین بگم که با تعویض کاتالیزوراش(دو عدد) هم صدای ماشین خیلی کم شد هم شتابش بیشتر شد و بعد 5 ماه بازم رفتم معاینه فنی و فرق خاصی نکرده... نزدیک به صفره آلایندگیش
    530 و 550 فرقی ندارن یکی هستند از نظر موتوری و فنی

  • کاربر سایت کاربر سایت (9 دی 1399 ساعت 17:07)

    سلام
    من ۵۳۰ مدل ۹۰ خریدم
    تو جاده ماشین عالی نرم هندلینگ عالی شتاب خوب فرمان نرم واقعا لذت بردم قبلش ال ۹۰ داشتم اصلا قابل مقایسه نیست تو حرکت به جاده میخ میشه اصلا تکون نداره باورم نمیشد که این ماشین اینجوری باشه با توجه به تعریف های بدی که در مورد ماشین کردن
    از لحاظ هزینه تعمیر باید بگم نسبت به ماشین که خارجی هست و کیفیت قطعات اصلی قیمتهای مناسبی داره
    الان ماشین های داخل خیلی قطعات تقلبی و بی کیفیت تو بازار دارن

  • حسین حسین (18 مهر 1399 ساعت 00:01)

    آیا خرید و فروش هم صورت میگیره... کارکرده

  • f kazemi f kazemi (30 مرداد 1399 ساعت 22:53)

    سلام.ماشین من ۹۴ هستش توسفرمتوجه شدم که کفی زیرپاطرف شاگردخیس شده بنظرم مربوط به رادیاتوربخاری باشه.کسی میدونه چجوری رادیاتو میشه بازکرد؟

    علی علی (24 آبان 1400 ساعت 00:00)

    بده تعمیر کار برات عوض کنه
    حتما اصلی و از نمایندگی بخر

  • محمد محمد (6 خرداد 1399 ساعت 13:18)

    سلام ماشین من مدل ۹۰ هستش هفته پیش تسمه تایم ودینام رو عوض کردم شب پیش در حین برگشت ناگهان احساس پارگی تسمه بهم دست داد بعد از چند لحظه ماشین خاموش شد زدم کنار در موتور رو باز کردم دیدم از زیر فولی میل لنگ اب مخزن داره کاملا خالی میشه البته بعد از باز کردن چرخ متوجه خالی شدن اب از پشت فولی میلنگ شدم مکانیک اوردم نشون دادم گفت که تایم رد کرده و واتر پمپ از جاش دراومده البته فقط رویت کرد باز نکردیم استارت که زدیم فقط صدای قیژ میده ایراد کارو ممنون میشم بهم بگین و اینکه الان چه اتفاقی الان افتاده

  • پژمان پژمان (9 اسفند 1398 ساعت 01:10)

    سلام من ۵۳۰ مدل ۸۹ تازه گرفتم آمپر ابش رفت بالا باعث شد واشر سر سیلندر بسوزونه،واشر را عوض کردیم ماشین روشن کرد مکانیک ولی اصلا صاف کار نمیکنه،میگن تک کار میکنه،کسی نمی دونه مشکلش چیه؟

    علی علی (24 آبان 1400 ساعت 00:02)

    مکانیک درست و حسابی ببر نشون بده
    خیلی از مکانیکا بلد نیستند ماشین غیر ایرانی دست بزنن

  • مهدی مهدی (21 بهمن 1398 ساعت 21:29)

    من مدل 91 دارم تا حالا دوبار رفتم نمایندگی جهت سرویس تعویض کیت کامل تسمه تایم . 7سال کارکرد فقط روغن، بنزین، حتی تسمه دینام همچنان فابریک کارخانه بوده آخ نگفته کارکرد ماشین اکنون124.000km است

    علی علی (24 آبان 1400 ساعت 00:02)

    وسای اصلی از نمایندگی بنداز تا ده دیگه هم آخ نمیگه

  • ابوالحسن دهنورد ابوالحسن دهنورد (17 آبان 1398 ساعت 22:06)

    تو، ترافیک سنگین مخصوصا سر بالایی دیسک و صفحه میسوزونه، پارسال سه بار دیسک و صفحه تو نمایندگی عوض کردم. موقعی که به ترافیک سنگین تو سر بالایی میرسم اشهدم میخونه ، جانه مولا یکی به دادم برسه
    مدلش اسفند 94

    علی علی (24 آبان 1400 ساعت 00:03)

    والا من سر نشین پر سر بالایی رو با 80 تا دنده سه میرفتم آخ نگفت
    تا صد تا هم راحت کار میکنه
    اصلی از نمایندگی بگیر دیسک و صفحه و بلبرینگش رو

  • عباس عباس (13 آبان 1398 ساعت 01:10)

    من این ماشین رو داشتم
    قدرت موتور عالی
    سواری نرم
    کمک های جلو ضعیف
    داخل کابین زیبا
    گرما و سرما عالی
    صفر تا 100 ده ثانیه باهاش رفتم فیلمشو دارم
    لنت فابریکش 80 هزار تا کار کرد برام
    کلا ماشینم بی آزار بود
    5 ماهه سوناتا دارم

  • عبدالله عبدالله (11 آبان 1398 ساعت 11:52)

    با سلام مدل ماشین من 90 هست یه مشکلی به تازگی پیدا کرده لطفا راهنمایی کنید تو حرکت پدال گاز خالی میکنه وموقع دنده عقب چراغ دنده عقب خاموش وروشن میشه

    ریاضی ریاضی (20 آذر 1398 ساعت 14:57)

    خاموش و روشن شده چراغ دنده عقب:فشنگی دنده عقب خراب شده عوضش کنید.

    علی علی (24 آبان 1400 ساعت 00:04)

    ببر یه جا درست و حسابی بده ریمپ کنه و ایراداتش رو برطرف میکنه و همه ایراداتش رو بهت میگه

  • ناشناس ناشناس (27 مهر 1398 ساعت 20:08)

    با سلام چند وقتیه از درب مخزن انبساط آب میریزه. درب مخزن رو عوض کردم ترموستات واشر سر سیلندر رادیاتور رو هم سیخ زدن. بازم درست نشده!؟ لطفا راهنمایی کنید

    علی علی (24 آبان 1400 ساعت 00:05)

    درب مخزن یا خود مخزن اب رو عوض کن قیمتی نداره... بهتره رادیات اب رو هم هر 100 تا عوض کنی تا 100تا دیگه بدون مشکل کار کنه
    حتما همش رو اصلی از نمایندگی بخر

  • علیرضا علیرضا (27 شهریور 1398 ساعت 10:26)

    من ۵۳۰ مدل ۹۱ دارم چندوقتی هست تو حرکت ترمز میگیرم خوبه ولی اگه چاله یا دست انداز ویا موج تو مسیر باشه با تکون خوردن ماشین ترمز خاله میکنه دلیلش رو نمیدونم
    لطفا راهنمایی کنید

    ناشناس ناشناس (20 مهر 1398 ساعت 10:39)

    سیمهای سوکت سفید مربوط به ای بی اس رو چک کنید احتمالا یک از دو سیم لحیم شده جدا شده.

  • مسعود مسعود (24 مرداد 1398 ساعت 12:51)

    سلام ، چرخ جلو ماشینم تو سرعت پایین تاک و توک میکنه ولی صدا رو زیاد میکنی صدا قطع میشه اشکال از چیه ؟ کمک فنر ساز ماهر بردم گفت از پین های ترمز صدا میاد باز کرد ، کم شد ولی قطع نشد ، ممنون میشم راهنمایی کنید

  • وحید‌‌وحیدی وحید‌‌وحیدی (24 مرداد 1398 ساعت 00:46)

    با‌سلام‌به‌دوستان‌من‌این ماشین‌مدل‌۹۵‌داشتم‌از‌صفر‌دوسال‌بیش‌از‌صد‌هزارتا‌راه‌رفتن‌ماشین‌خیلی‌نرم‌پرقدرت‌و‌کم‌صدا‌ومحکمی‌صد‌شرف‌داره‌به‌پژو‌وسمند‌وال‌نود‌عالیه‌فقط‌قطعات‌بدنه‌ش‌چون‌فابریک‌گرونتر‌از‌پژو.‌پشت‌رولش‌مثل‌زانتیاس‌من‌که‌راضیم‌ازش

  • حبیب رونقیان حبیب رونقیان (15 مرداد 1398 ساعت 23:46)

    سلام ماشینم در سرعت 80 در جاده بدون اینکه گرم کند روغن با اب قاطی کرد با جرثقیل بردم تعمیر گاه گفتند واشر سر سیلندر سوزانده موتور باز کردیم واشر و.... بعد از تمام شدن تراشکار و،،،،، بازم روغن قاطی کرد دوباره برای سومین بار باز کردیم سیلندر سرسیلندر فشار و امتحان چیززیادی نشد دوباره موتور جمع کردیم استارت باز روغن قاطی اب شد .در آخر متوجه شدیم روغن سرد کن سوراخ هست با تعویض روغن سرد کن مسله حل شد برای من پنج میلیون هزینه شد از تجربه ام استفاده کنید البته روغن سرد کن را اول داده بودیم امتحان سالم نشان دا ه بود

  • علی اصغرطائفی علی اصغرطائفی (9 مرداد 1398 ساعت 20:39)

    من ام وی ام 530مدل 92 که نمایندگی مدل 93 معرفی کرد داشته ام که متاسفانه ازجلوبندی خیلی ضعیفی برخورداره وامکان تعویض لاستیک با سایز 60 وجود ندارد وباید سایز55 که دربازار اصلا پیدا نمیشه استفاده کرد ومصرف بنزین بالای 12الی 13 در100کیلومتر است واپشنهای ان اکثرا کارنمیکنه وموقع فروش افت قیمت فاحشی دارد من 40 خریدم با 13میلیون ضرر با مکافات فروختم قیمت قطعات موقع ارزانی خیلی گران بود الان که خدا میدانه چقدرشده قیمت زه درهای خودرو 300هزارتومان بود که فکرکنم برای سایر خودروها زه درها چیزی حدود 20الی 30 هزارتومان بود خودتان قضاوت کنید

    علی علی (24 آبان 1400 ساعت 00:08)

    جلو بندی و فنر ها هیچ ایرادی نداره... مگه ماشین ایرانی سوار نشدی؟ صد برابر بهتره
    افت قیمتش معقوله مگر بخوای اوراق کنی و قیمت بالا بدی که کسی نمیخره...
    قیمت قطعاتش خیلی مناسبه... ماشین ایرانی همش مواد کهنه ست اصلا نباشه و نخریم بهتره... این موادش نو و قیمتش اصولی هست و عمر حداقل 5 سال جرینگی داره با بالاترین کیفیت و کارایی

  • متین متین (26 تیر 1398 ساعت 16:12)

    من یه 530 دارم کولرش سوز سرما را دارد اما فشار خوبی ندارد شما چطوره اطفا راهنمایی کنید

    ناشناس ناشناس (31 تیر 1398 ساعت 10:56)

    سلام فیلتر تصفیه ورودی هوا رو تعویض یاتمیز نمایید