ام وی ام ۵۳۰ را می توان دومین خودروی تولید شرکت مدیران خودرو دانست که پس از نسل اول ام وی ام 110 که همان چری QQ بود در سال 1390 وارد ایران شد. این خودروی سدان چینی در اصل چری A15 نام داشت که در ایران با برند ام وی ام عرضه شد. تولید این خودرو تا سال 1395 ادامه داشت و در نهایت در آن سال ام وی ام 530 به آخر خط رسید و تولید آن متوقف شد تا محصولات جدید چری در ایران توسط مدیران خودرو عرضه شوند.
محاسن ام وی ام ۵۳۰ دنده ای
+ کابین جادار
+ سواری نرم
معایب ام وی ام 530
- عایق بندی کابین
- ضعف گیربکس
- کیفیت ساخت پایین
مشخصات فنی
mvm 530 از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بهره میبرد که 139 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت این پیشرانه تنها از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 این خودروی چینی حدود 12 ثانیه بوده و مصرف ترکیبی آن هم حدود 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.
امکانات رفاهی
ام وی ام ۵۳۰ از نظر امکانات رفاهی خودروی محدودی است و از جمله امکانات رفاهی و ایمنی آن می توان به مواردی مانند شیشه های برقی مجهز به پاور ویندوز، آینه های برقی، چراغ های مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، رینگ اسپرت، سنسور پارک عقب، صندلی های چرمی، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و کنترل از روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی دو حالته و کیسه هوای راننده و سرنشین اشاره کرد.
طراحی ظاهری
MVM 530 از نظر ظاهری خودرویی بسیارساده و مکعبی شکل است که طراحی آن اکنون دیگر قدیمی به نظر می رسد. بدنه این خودرو بدون هیچگونه خط و خطوط اضافه طراحی شده و از نظر کلاس نیز در دسته سدان های خانوادگی هم رده با خودروهای داخلی مانند سمند و پژو پارس قرار دارد. نمای جلوی خودرو ظاهری ناهماهنگ دارد و چراغ های اصلی طراحی بزرگ و پهنی دارند. جلوپنجره خودرو نیز با خطوط بزرگ و افقی کرومی به همراه لوگو MVM تزیین شده است.
در نمای جانبی ام وی ام530 نیز شاهد یک طراحی بسیار ساده و بدون خطوط تند و تیز هستیم که با گذشت سالها از طراحی آن کاملا قدیمی شده است، امضای طراحی چینی ها در این نما نیز با انتخاب چرخ هایی که به شدت برای این بدنه کوچک به نظر می رسند دیده می شود.
نمای عقب این خودروی سدان کاملا هماهنگ با دیگر بخش ها، کاملا ناموزون طراحی شده. چراغ های عقب مانند جلو ظاهری بزرگ و ساده با گرافیکی قدیمی دارند. درب صندوق اندازه مناسبی دارد اما تنها یک خط سرتاسری کرومی به همراه محل نصب پلاک بر روی آن تعبیه شده است.
طراحی کابین
با ورود به کابین ام وی ام 530 با یک ظاهر نسبتا ساده مواجه هستیم و به نظر می رسد طراحی داشبورد آن با الهام از داشبورد سوناتا نسل 5 طراحی شده است. متریال به کار رفته در داشبورد و اتاق MVM530 کیفیت بالایی ندارند اما نسبت به رقبای ایرانیاش در رتبه بالاتری قرار دارد. از طرف دیگر فضای کابین نیز بسیار جادار بوده و مناسب خانواده هاست. صندلی های خودرو هم بسیار نرم بوده و هنگام رانندگی راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.
جمع بندی
ام وی ام ۵۳۰ یک خودروی سدان متوسط خانوادگی است که توسط مدیران خودرو شریک تجاری چری چین در ایران به بازار عرضه شد. این خودرو از نظر طراحی ظاهری خودرویی بسیار ساده و بی آلایش است اما در مقابل رقبای داخلی خود مانند پژو ۴۰۵ و سمند چیزی کم ندارد. این خودرو بخاطر شرایط فروش مناسب توانست در همان سالهای عرضه توجه مردم را جلب کند اما اکنون بخاطر رقبای جدید و جذاب و همچنین خدمات پس از فروش نامناسب از محبوبیت آن درصد زیادی کم شده است. از نظر مشخصات فنی ام وی ام ۵۳۰ شرایط نسبتا قابل قبولی دارد و همچنین با توجه به فضای خوب کابین و صندوق عقب هنوز هم میتواند برای خانواده هایی که به دنبال یک خودروی جادار و تاحدودی بدون آزار دست دوم هستند مناسب باشد.
سلام،قیمت93بیرنگ درچه حدودی است؟
سلام. ایافراویلتیم. دارده
سلام دوستان ازتون یه راهنمایی میخوام البته اونایی که تجربه سواری با جفت این دو ماشین رو داشتن من بین mvm530 و پارس TU5 موندم البته مقایسه هم مدلش رو میگم پون پارس الان صفرش تولید میشه ولی 530 متاسفانه نه تو بازار هم قیمتاشون تا حدودی یکیه میخوام یکی یه نقد و بررسی کلی بهم بگه و کمکم کنه ممنون میشم