1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. 15 خودرویی که بدون قرعه کشی میتوانید بخرید

15 خودرویی که بدون قرعه کشی میتوانید بخرید

25 مرداد 1401
  • 0

بر اساس اطلاعات منتشر شده از لیست خودروهای عرضه شده در بورس کالا 2 مدل از خودروهای ایران خودرو، 3 مدل از خودروهای بهمن موتور و یک مدل از خودروهای گروه خودروسازی آرین موتور و چندین مدل از سایر خودروها را بدون قرعه کشی میتوان از بورس کالا خریداری نمود.

بر همین اساس دو خودروی خانواده هایما یعنی هایما S5 و هایما S7 را میتوان از بورس کالا بدون پشت سر گذاشتن فرآیندها قرعه کشی خریداری نمود. سهم ایران خودرو از عرضه خودرو بدون قرعه کشی فعلا در همین دو مدل خودرو خلاصه میشود.

در حال حاضر خودروی لاماری ایما محصول شرکت آرین پارس موتور، دایون Y5 از گزوه خودروسازی ایلیا، وانت دو کابین کاپرا از گروه خودروسازی بهمن خودروهایی هستند که به لیست خودروهای عرضه شده در بورس کالا اضافه شده اند.

پیش تر سه محصول شرکت کرمان موتور شامل خودروهای سواری JAC S5 ،JAC J4و وانت KMC-T۸، سه محصول شرکت بهمن موتور شامل وانت کارا تک کابین و دو کابین، فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم و یک محصول گروه خودرویی سایپا یعنی شاهین خبر داده بود.

علاوه بر خودروهای یاد شده بهمن موتورهایی تواستند مجوز عرضه کامیونت ۶ تن فاو تایگر (Tiger V) و کشنده تک محور CA4180 از گروه سیباموتور، کامیون فورس و امپاور برای عرضه در بورس کالا عرضه کردند.

عرضه این خودروها در بورس کالا به معنای آن است که متقاضیان این خودروها دیگر نیازی نیست از مسیر قرعه کشی نسبت به خرید این خودروها اقدام کنند.

در اردیبهشت امسال، خودرو کارا متعلق به بهمن موتور برای نخستین بار در بورس کالا عرضه شد که در مجموع ۵۸ دستگاه خودرو کارا دو کابین و ۴۵ دستگاه کارا تک کابین در تالار خودرو بورس کالا معامله شد. اما بعد از ان وزارت صمت با ارسال نامه ای به بورس کالا جلوی عرضه خودرو در بورس را گرفت. قرار است اولین عرضه خودرو در بورس کالا توسط بهمن موتور برای سه محصول ، فیدلیتی تیپ 1، فیدلیتی تیپ 2 و دیگنیتی از 26 مردادماه امسال در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.



نظرات