گروه بهمن در سال ۱۳۳۱ تحت عنوان «شرکت سهامی ایران خلیج کو» به منظور فعالیت های حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی و حقالعمل کاری نمایندگیهای تجاری تأسیس و شروع بهکار نمود.
در سال ۱۳۳۸ با اخذ مجوز ساخت خودرو از سوی وزارت صنایع و معادن، وانت سه چرخ مزدا با ظرفیت ۲۰۰ کیلوگرم، نخستین خودرو عرضه شده توسط این شرکت بود،بعدها در سال ۱۳۵۰ با افزایش سرمایه، ساخت و مونتاژ انواع وانتهای مزدا ۱۰۰۰ cc با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم نیز در این شرکت انجام شد و نام شرکت به کارخانه اتومبیلسازی مزدا تغییر یافت. بعدها در سال ۱۳۶۳ وانت مزدا ۱۶۰۰ cc نیز به انواع تولیدات شرکت اضافه شده و نام شرکت به ایران وانت تغییر یافت.
در سال 78 و با تغییر اساسنامه و تغییر نام آن به گروه بهمن، به عنوان یک هلدینگ، حوزه فعالیتهایش را به حوزههای تولیدی، بازرگانی و سرمایهگذاری گسترش داد و خودرو سواری مزدا 323 نیز به محصولات شرکت اضافه شد تا سالهای بعد جای خود را به مزدا 3 بدهد.
در اوایل دهه 80، گروه بهمن علاوه بر محصولات مزدا، به تولید خودروی شاسی بلند میتسوبیشی پاجرو نیز مشغول شد و همچنین با تاسیس شرکت بهمن دیزل، قدم در تولید خودروهای تجاری (کامیونهای سبک، نیمهسنگین، سنگین و مینیبوس) با برند ایسوزو ژاپن گذاشت.
گروه بهمن در سال ۱۳۸۶ همگام با فناوری روز جهان، تولید نسل اول مزدا ۳ را آغاز کرد. در همان سال و به منظور تنوعبخشی به سبد محصولات، با تأسیس مرکز کاربریسازی، طراحی و تولید انواع کاربریهای کامیونتهای ایسوزو در دستور کار قرار گرفت.
همچنین در سال 88، تولید وانت کاپرا در دو مدل تکدیفرانسیل و دودیفرانسیل و مینیبوس ایسوز ژاپن با نام سحر در دستور کار شرکت قرار گرفت و در سال ۱۳۸۹ نیز، همگام با دیگر کشورهای جهان تولید نسل دوم مزدا 3 در ایران آغاز شد، بر خلاف نسل های گذشته، مزدا3 نسل دوم تا سالها در ایران ماندگار شد و دیگر خبری از تولید به روز نسل های بعدی این خودرو در گروه بهمن نشد، همچنین در دهه 90 شمسی گروه بهمن با گشترش همکاری ها با خودروسازان چینی، به تولید خودروهای فاو بسترن و هاوال پرداخت....، اما با خروج آمریکا از برجام، تولید تمام محصولات ایسوزو، هاوال، فاو و مزدا در گروه بهمن به پایان رسید و برای مدتی، تنها شاهد تولید وانت کاپرا در این شرکت بودیم، اما با گذشت زمان گروه بهمن خودرو با داخلی سازی کامیونت های ایسوزو، اقدام به تولید محصولات شیلر نمود، همچنین با عقد قرارداد با شرکت های دانگ فنگ و جتور چین، از سال 1399 تولید محصولات دیگنیتی و فیدلیتی نیز در این شرکت آغاز شد. در ادامه همکاری بهمن موتور با دانگ فنگ نیز، در سال 1400 ون اینرودز به عنوان یک خودرو تجاری سبک برای حمل و نقل های سبک شهری معرفی شد. این خودرو در اصل همان دانگ فنگ C35 است.
بهمن موتور در سال 1401 نیز به گسترش سبد محصولات خود ادامه داد، در این سال بهمن موتور ابتدا سدان بهمن ریسپکت پرایم را معرفی کرد، سدانی با طراحی قابل توجه که از قوای فنی مشابه با خودروهای چری آریزو 5 و آریزو 6 بهره می برد، در ماه های پایانی سال 1401 نیز این شرکت به معرفی محصولی جدید از شریک قدیمی خود ZX auto پرداخت، پیکاپ گرندلاین که در ایران با نام بهمن G9 عرضه می شود، این وانت غول آسا نیز ابعاد و طراحی خیره کننده و همینطور امکاناتی قابل توجه ارایه می دهد.
این شرکت همچنین در سال 1402 با تاسیس برند BM Cars به عرضه کننده محصولات وارداتی نیز روی آورد، از جمله خودروهایی که این شرکت قصد واردات آنها را دارد می توان به محصولات ام جی، هاوال، بستیون و هونگچی اشاره کرد.
ما در car.ir با پوشش تمامی اخبار بهمن موتور، اطلاعات لازم را در اختیار شما مخاطبان قرار می دهیم و لیست قیمت محصولات بهمن موتور در کارخانه و بازار را نیز در اختیار شما قرار داده ایم.
در حال حاضر ثبت نام های گروه بهمن از طریق وب سایت اینترنتی انجام می شود و نمایندگی های بهمن موتور تنها به ارائه خدمات پس از فروش مشغول هستند.
در صفحه بهمن موتور شما می توانید اطلاعات و مشخصات تمامی محصولات جدید گروه بهمن از جمله فیدلیتی بهمن موتور را مشاهده نمایید.