پیکاپ G9 بهمن موتور در واقع همان ژانگ ژینگ ZX AUTO G9 است که از سال 1401 به بازار ایران معرفی شد، گروه بهمن پس از سال ها شراکت با ژانگ ژینگ و عرضه موفق وانت کاپرا در بازار ایران، با هدف افزایش سهم خود از بازار پیکاپ های آفرودی که این روزها بازار داغی پیدا کرده اند تصمیم به عرضه پیکاپ G9 گرفت، این خودرو در دسته پیکاپ های فول سایز قرار می گیرد و با حجم پردازی های جذاب بدنه خود، احتمالا می تواند حضور موفقی در بازار کشورمان داشته باشد، در این صفحه به معرفی کلی این محصول بهمن موتور می پردازیم و سپس به مشخصات فنی، اماکنات رفاهی و ویژگی های ظاهری آن اشاره میکنیم، همچنین به اطلاعات منتشر شده در مورد قیمت و زمان عرضه پیکاپ G9 بهمن موتور نیز نگاهی خواهیم داشت.
پیکاپ G9 اولین پیکاپ فول سایز شرکت زد ایکس اتو است که با الگو از پیکاپهای آمریکایی طراحی و تولید شده؛ این پیکاپ قلچماق چینی یکی از بزرگترین و قدرتمندترین پیکاپهای چینی محسوب میشود که مطابق با استانداردهای جهانی به تولید رسیده و شباهت انکار نشدنی با دوج رم محبوب آمریکایی دارد.
بررسی مشخصات فنی پیکاپ G9
این پیکاپ فول سایز چینی از موتور 2 لیتری توربو شارژ با توانایی تولید 220 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور بهره می برد؛ این موتور مجهز به تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم (GDI) است که نتیجه آن بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین است، هرچند در این مورد، وزن 2 تنی G9 باعث شده تنوانیم برای این وانت غول پیکر مصرف سوخت مناسبی پیش بینی کنیم.
جعبه دنده این چینی تازه نفس از نوع 8 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF است که قدرت تولید شده توسط موتور خودرو را به هر چهار چرخ خودرو منتقل میکند و حالت کمک سنگین و سبک نیز برای آن در نظر گرفته شده تا قابلیت های آفرودی آن را افزایش دهد.
سیستم تعلیق این خودرو در چرخهای جلو از نوع دو جناقی است و در محور عقب از نوع پنج اتصالی با فنرهای پیچشی است؛ ترمز های خودرو نیز در هر 4 چرخ دیسکی است و لیست طویلی از آپشن های الکترونیکی و ایمنی ترمز و پایداری نیز برای G9 در نظر گرفته شده که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
بررسی کابین و فضای داخلی
کابین پیکاپ G9 بهمن موتور از نظر طراحی یک کابین بروز است. در وسط داشبورد یک نمایشگر بزرگ لمسی به همراه کلیدهای کنترلی لمسی قرار گرفتهاند که دو طرف آن نیز دریچههای سیستم تهویه مطبوع به صورت عمودی و کشیده با حاشیه کرومی تعبیه شده است. در قسمت پایین داشبورد نیز یک خروجی فندکی، USB و تایپ C به همراه یک فضای نسبتا بزرگ تعبیه شده است.
غربیلک فرمان G9 به صورت سه شاخه با طراحی D کات است که با قطعات مشکی پیانویی تزئین شده و میزبان کلیدهای کنترلی سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل است. پشت آمپر خودرو نیز به صورت کاملا دیجیتالی است که خوانایی و گرافیک مناسبی دارد.
نکته جالب توجه در مورد پیکاپ G9 اما، فضای جادار کابین و صندلی های راحت آن است به صورتی که سرنشینان حتی در ردیف عقب نیز با فضایی مناسب و صندلی هایی با زاویه کفی و پشتی نزدیک به ایده آل مواجه هستند .
امکانات رفاهی و ایمنی زد ایکس اتو G9
این خودرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در سطح نسبتا بالایی قرار دارد و در رقابت با دیگر رقبای در بازار ایران، به خوبی سربلند خواهد شد، این خودرو به امکاناتی نظیر مانیتور بزرگ لمسی 10.1 اینچی، سیستم مولتی مدیا با قابلیت های فرمان صوتی، اتصال بلوتوثی تلفن همراه با قابلیت Screen Mirroring، دوربین 360 درجه اطراف خودرو، سیستم ضبط وقایع خودرو (CAR DVR)، سیستم استارت بدون کلید (Engine Start Stop)، سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry)، شارژر مجزا برای ردیف عقب، دریچه تهویه هوای ردیف عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در 10 جهت، نورپردازی فضای داخلی، گرم کن صندلی های جلو، دکمه های کنترل از روی فرمان، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، ترمز پارک برقی(Electric Parking Brake)، پرده اتوماتیک برقی محفظه بار، کفی اتاق بار، قطعات چرمی کابین، 4 کیسه هوا شامل کیسه های هوای راننده و سرنشین به همراه دو کیسه هوای جانبی، ترمزهای هر چهار چرخ دیسکی، برف پاک کنهای اتوماتیک جدید، سیستم روشنایی اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم باز کردن قفل درها هنگام تصادف، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، کروز کنترل، سیستم کنترل حرکت در بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ترمز ضد لغزش اشاره کرد.
بررسی طراحی ظاهری
پیکاپ آفرودی G9 همانطور که اشاره شد بر مبنای پیکاپهای آمریکایی خصوصا دوج رم طراحی شده تا بتواند نظرات زیادی را به خود جلب کند که البته تا حدود زیادی در این مسیر موفق بوده! در نمای جلوی این خودروی چینی شاهد یک طراحی زمخت و نسبتا خشن هستیم که چراغهای جلو و جلوپنجره خودرو ابعاد بزرگ و پهنی دارند.
چراغهای جلوی این پیکاپ با خطوط تیزی تشکیل شده که گرافیک داخلی آنها نیز نسبتا مناسب است. همچنین در قسمت پایینی چراغها علاوه بر چراغ راهنما یک قسمت متوازی الاضلاع تعبیه شده که دورتادور آن چراغ روز خودرو قرار گرفته است و از نظر ظاهری به جذابیت بیشتر نمای جلوی خودرو کمک کرده است. جلوپنجره خودرو با خطوط افقی کرومی تزئین شده و لوگوی سازنده نیز در میان جلو پنجره نقش بسته است.
سپر خودرو با خطوط شکسته زیادی طراحی شده که میان آن علاوه بر چراغهای مهشکن خودرو یک قسمت مشکی رنگ در وسط تعبیه شده که دو طرف آن دو قلاب بکسل نصب شده است.
به نمای جانبی G9 که میرسیم اوضاع کمی بهتر میشود. در نمای کناری این خودرو هماهنگی مناسبی را میان اجزا خودرو شاهد هستیم. شیشه دربها اندازه مناسبی دارند و میدان دید خوبی را برای راننده و سرنشینان فراهم میکند. رینگها به صورت دورنگ با طراحی قابل قبولی طراحی شدهاند و اندازه مناسبی نیز دارند. طول قسمت بار نیز مناسب است و ارتفاع قابل قبولی دارد.
هنگامی که به نمای عقب خودرو میرسیم با یک طراحی نسبتا ساده و مشابه با اکثر پیکاپهای بازار روبرو هستیم. چراغهای عقب به صورت عمودی و یک تکه طراحی شده که گرافیک قابل قبولی نیز دارد. روی درب قسمت بار نیز یک فلاپ پلاستیکی مشکی رنگ دو چراغ عقب را به یکدیگر وصل کرده و میان آن دستگیره درب صندوق قرار گرفته است. سپر خودرو نیز به صورت مشکی رنگ با یک طراحی قابل قبول طراحی شده است.
زمان عرضه و قیمت احتمالی
بهمن موتور پیکاپ G9 را نخستین بار در آذر ماه سال 1401 و در حاشیه نمایشگاه خودرو اصقفهان رونمایی و معرفی کرد و مسئولین بهمن موتور با برگزاری یک کنفرانس خبری در محل نمایشگاه، زمان عرضه احتمالی این خودرو را 3 ماهه ابتدایی سال 1402 اعلام کردند، در مورد قیمت پیکاپ G9 بهمن موتور نیز نمیتوان از هم اکنون پیش بینی دقیقی داشت، اما احتمالا می رود بهمن موتور این خودرو رادر صورت حفظ شرایط اقتصادی فعلی، با قیمتی در محدوده 1.5 میلیارد تومان راهی بازار کشور کند.
سلام امتیاز کیفیت ترمز از 10 نمره چند هستش و دوم اینکه اگر با حداکثر بار مجاز تست بشه چقدر افت خواهد داشت؟ سپاس
سلام پیکاپ به این ابعاد و سنگینی به موتور قویتری نیاز داره... 2000 سی سی برای این پیکاپ انتخاب مناسبی نیست
سلام ماشین خوبیه ولی حیف قیمت خیلی گرون گذاشتین البته همه چی جا داره دمت گرم????