1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. دانگ فنگ
  4. دیگنیتی

دیگنیتی بهمن موتور

  • کلاس بدنهکراس اور
  • کلاس اتومبیلC Segment
  • تعداد نسل ها (بازار ایران)1 نسل
  • سال های تولید1399 - اکنون
درباره دانگ فنگ دیگنیتی

دیگنیتی، نام کراس اور سایز متوسط بهمن موتور است که از سال 1399 وارد بازار ایران شد، اینکه دیگنیتی مال کجاست سوال بسیاری از کاربران است، در جواب این پرسش که دیگنیتی مال کجاست، باید به این نکته اشاره کنیم که دیگنیتی بهمن موتور در واقع همان دانگ فنگ ix5 چینی است که در ایران به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، با نام و برندی جدید توسط بهمن موتور به فروش می رسد. دیگنیتی نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شده بود.

دیگنیتی در ابتدا تنها در تیپ دیگنیتی پرایم عرضه شد، اما بهمن موتور طی نشست مطبوعاتی خود در مهرماه سال 1400 از برنامه ریزی برای عرضه تیپ دیگنیتی پرستیژ که از امکانات رفاهی ببیشتری بهره می برد خبر داد. دیگنیتی در بازار ایران، رقبایی چون هاوال H2، ام وی ام x55، هایما s7، جک S5 و حتی تیگو 7 را در مقابل خود دارد.

با بررسی دیگنیتی در بخش طراحی در می یابید طراحان سعی در خلق کراس‌اوری اسپرت داشته اند، به این ترتیب دیگنیتی تنها کراس اور کوپه (به دلیل فرم سقف) مونتاژی بازار ایران نام گرفته است، طراحی خاص، پشتیبانی بهمن موتور و قیمت رقابتی در مقایسه با رقبا را می توان از عوامل موفقیت فروش دیگنیتی نام برد، داخل دیگنیتی نیز با وجود فرمان دی کات، صفحه نمایش لمسی بزرگ و طراحی نامتقارن داشبورد، از جذابیت بصری مناسبی برخوردار است.

از مهمترین معایب دیگنیتی می توان به تعلیق خشک و شتاب گیری متوسط آن اشاره کرد که البته با ارتقای فنی تیپ پرستیژ این مورد محو خواهد شد. قیمت دیگنیتی در بازار چین از 15 هزار دلار آغاز می شود و با انتخاب امکانات بیشتر با پیشرانه‌ 1.5 لیتری، به 216500 دلار نیز خواهد رسید. درحال حاضر شرایط فروش دیگنیتی بهمن موتور به طور ماهانه منتشر می شود، قیمت این خودرو نیز به طور مداوم در صفحه قیمت دیگنیتی بروز رسانی می گردد. با مراجعه به صفحه دیگنیتی در car.ir  می توانید از قیمت ماشین دیگنیتی، مشخصات دیگنیتی و آلبوم تصاویر دیگنیتی دیدن نمایید.

سوالات متداول

بهمن موتور ابتدا دیگنیتی را تنها در تیپ پرایم عرضه کرد، اما یکسال بعد دومین مدل آن را که دیگنیتی پرستیژ نام داشت راهی بازار کرد تا دو تیپ مختلف از این خودرو در بازار ایران حاضر باشند.
در دیگنیتی پرستیژ از پیشرانه 2 لیتری با 230 اسب بخار در کنار جعبه دنده 6 سرعته AT استفاده شده در حالی که در مدل پرایم، شاهد پیشرانه 1.5 لیتری 148 اسب بخاری در کنار گیربکس CVT استفاده شده است. این دو خودرو همچنین تفاوت هایی جزئی در طراحی ظاهری و امکانات نیز دارند.
طراحی زیبا و هندلینگ خوب را می توان مهم ترین مزیت ماشین دیگنیتی دانست و در سمت مقابل، سواری خشک تعلیق و متریال متوسط کابین از جمله نقاط ضعف این خودرو هستند.