دیگنیتی پرایم در کلاس کراساوور های کوپه را می توان حداقل در زمینه طراحی خودرویی اسپرت دانست. در صورتی که تمایل به خرید یک خودروی خانوادگی تر و بزرگتر در این بازه قیمتی وجود داشته باشد، فیدلیتی محصول دیگر گروه بهمن در دو نسخه 5 و 7 نفره می تواند گزینه منطقی تری باشد؛ پس دیگنیتی احتملا مقصدی برای افرادیست که بدنبال ویژگی های جوانپسندانه تری در خرید یک کراساوورهستند و در این صورت یک قوای محرک 1.5 لیتری توربو، آن هم در کنار یک جعبه دنده CVT که دقیقا نقطه مقابل یک خودروی جوانپسند تلقی می شود، شاید خیلی جذاب به نظر نرسد. گروه بهمن با وعده عرضه نسخه قوی تر و کامل تر دیگنیتی با نام "دیگنیتی پرستیژ" سعی کرده ویژگی های این خودرو را به آنچه از آن انتظار می رود نزدیک تر کند.
مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ
قوای فنی دیگنیتی پرستیژ ارتقا یافته و از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت (GDI) داخل محفظه احتراق بهره می برد که توان آن را به 230 اسب بخار می رساند و گشتاوری برابر 355 نیوتن متر تولید می کند.
تیپ پرستیژ این خودرو که در واقع همان دانگ فنگ iX5 است، از یک جعبه دنده اتوماتیک AT شش سرعته بجای CVT قبلی بهره می برد که بعد از ارتقای پیشرانه قطعا جذاب ترین پیشرفت فنی این خودرو به شمار می رود. در حالیست که ترکیب فنی دیگنیتی پرایم که حالا تیپ پایه این خودرو محسوب می شود، تنها 148 اسب بخار آن هم با گیربکس خسته کننده متغیر پیوسته در اختیار راننده قرار می دهد. جعبه دنده 6 سرعته جدید تیپ پرستیژ ساخت برند "پاور تک" است و نیرو را همچنان، تنها به چرخ های جلو منتقل می کند.
تغییرات ظاهری دیگنیتی پرستیژ
در نگاه اول به طراحی ظاهری تیپ پایه دیگنیتی، رینگ های 18 اینچی زود تر از هر المان دیگری عدم تناسب خود را با سایر اجزای بدنه نشان می دهند. پس رینگ های 20 اینچی جدید بر روی دیگنیتی پرستیژ اولین و تاثیرگذار ترین تغییر ظاهری محسوب می شوند.
در نمای عقب خروجی های اگزوز دست خوش تغییرات شده و در هر طرف، یک خروجی 2 لوله جایگزین خروجی تقریبا بیضی شکل و یک تکه شده است. شکل جدید قسمت پایینی نمای عقب دیگنیتی پرستیژ تناسب بیشتر با مشخصات اسپرت تر این خودرو دارد؛ در نمای جلو نیز ورودی های بزرگتر هوا به همین صورت ظاهر تهاجمی تری را ارائه می دهند.
تجهیزات و امکانات رفاهی دیگنیتی پرستیژ
با نگاه به نمای داخلی دیگنیتی پرستیژ، در ابتدا تفاوتی با تیپ پرایم دیده نمی شود. با توجه بیشتر، نشان برند تجاری سیستم صوتی Pioneer بر روی بلندگو ها دیده می شود؛ این سیستم صوتی توان خود را به کمک یک آمپلی فایر 150 واتی تامین می کند. صندلی راننده در 10 جهت تنظیم می شود که این یک امکان جدید برای دیگنیتی محسوب می شود.
شارژر وایرلس
نورپرداری داخلی کابین با قابلیت انتخاب 7 رنگ
صفحه کیلومترشمار کاملا دیجیتال که البته شاید همه سلیقه ها را پوشش ندهد.
اما دیگر امکانات دیگنیتی پرایم به صورت پایه بر روی تیپ پرستیژ نیز وجود دارند که از مهم ترین آن ها می توان به سقف پانوراما، درب صندوق برقی، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع رانندگی، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 10.2 اینچی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور Auto-light، سنسور باران و برف پاکن اتوماتیک اشاره کرد.
گروه بهمن دیگنیتی پرایم را با قیمت 795 میلیون تومان (اسفند 1400) به فروش می رساند؛ عرضه محدود و نحوه به فروش رساندن این خودرو باعث شده است تا قیمت آن به بیش 1 میلیارد 100 میلیون تومان در بازار آزاد برسد.قیمت دیگنیتی پرستیژ که عرضه اولیه آن احتمالا در 3 ماهه اول 1401 اتفاق خواهد افتاد در بازار های جهانی حدود 22 هزار دلار و در ایران، با برچسب قیمتی کمتر از 1 میلیارد تومان خواهد بود. باید دید با روشی گروه بهمن برای فروش خودرو های خود پیش می گیرد قیمت این خودرو در بازار آزاد به چه میزان افزایش را تجربه خواهد کرد.
آیا این مدل پرستیژ گرم کن و سرد کن صندلی داره؟
ایران پر شده از ماشینای چینی دیگه رسما داریم مستعمره چین مشیم