فیدلیتی (Fidelity)، یا همان خودرویی که در بازار چین جتور X70 نام دارد، یک خودروی کراس اور متوسط است که از سال 2018 تاکنون توسط کمپانی جتور کشور چین تولید می شود. جتور (Jetour) یک برند تازه تاسیس بوده که جزء زیر مجموعه های کمپانی چری است و X70 جزو اولین محصولات آن محسوب می شود.
نسل اول جتور X70 که در سال 2018 معرفی شد چند نسخه مختلف داشت؛ نسخه اصلی آن یک کراس اور متوسط 5 یا 7 نفره با موتور 1.5 لیتری توربو، گیربکس DCT خشک و دیفرانسیل جلو بود که در تریم های مختلف با سطح امکانات و قیمت های متفاوتی عرضه می شد. این نسخه از فیدلیتی در سال 2019 یک فیس لیفت مینور نیز دریافت کرد که شامل تغییراتی در شکل سپر و رکاب های خودرو بود.
مدل های دیگر فیدلیتی شامل مدل کوپه، نسخه M و نسخه EV می شوند؛ به طور خلاصه، فیدلیتی کوپه تفاوت های اندکی در ظاهر داشت که شاید اصلی ترین آن ها اندکی کوتاه تر شدن ستون C خودرو بود. البته اگر پس از خواندن این گزاره و شنیدن کلمه کوپه، انتظار دیدن خودرویی مانند بی ام و X4 را دارید سخت در اشتباهید، فرم عقب فیدلیتی کوپه کاملا مشابه با سانتافه های DM موجود در خیابان های کشور است. سایر تغییرات نیز عمدتا در نمای جلو اتفاق افتاد مانند تغییر فرم چراغ ها یا جلوپنجره و سپر. از لحاظ قوای فنی نیز فیدلیتی کوپه با موتور قوی تر 1.6 لیتری توربو و همچنین گیربکس 7 دنده DCT به بازار عرضه می شد.
فیدلیتی M یا همان جتور X70M نسخه بعدی از این خودرو بود که در سال 2020 بر پایه نسخه اصلی قبل از فیس لیفت معرفی شد. حرف M که از اول کلمه Mate به معنی یار برای این نسخه برداشته شده در نشان دهنده این است که سازنده خودرو قصد داشته تا محصولش در دسترس قشر بیشتری از جامعه باشد. فیدلیتی M تنها با موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس های دنده دستی یا 6 دنده DCT عرضه می شود با امکانات کمتر، کمترین قیمت را در میان تیپ های مختلف این خودرو دارد. فیدلیتی M به طور کلی از طریق چهره جلوی متفاوت خودرو قابل تشخیص از سایر تیپ ها است.
جتور X70 EV تیپ برقی این خودرو بود که در سال 2019 در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی شد. نسخه اولیه فیدلیتی برقی دو مدل مختلف داشت که از یک موتور 167 اسب بخاری استفاده می کردند و مسافت قابل پیمایش آن ها به ترتیب 401 و 450 کیلومتر بود. در سال 2020 نیز این خودرو یک فیس لیفت مینور دریافت کرد و با مجهز شدن به یک موتور 170 اسب بخاری، به قدرت بیشتری دست یافت.
در سال 2020 کمپانی جتور اقدام به معرفی نسل جدید خودروی خود با نام X70 پلاس کرد. X70 پلاس یا همان فیدلیتی پرستیژ به طور کلی جثه بزرگتری دارد و در نسخه های 5، 6 و 7 نفره تولید می شود. یک موتور 1.6 لیتری 197 اسب بخاری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که نسبت به مدل قبلی قدرت بیشتری دارد. تولید این خودرو هم اکنون در چین ادامه دارد.
در ایران نیز این خودرو از سال 1400 توسط گروه بهمن مونتاژ و به بازار عرضه شد. اولین نسخه ای که توسط گروه بهمن به بازار ایران عرضه شد در واقع همان نسخه اصلی و قبل از فیس لیفت X70 بود که در ایران فیدلیتی پرایم نام گرفت. فیدلیتی پرایم از موتور 1.5 لیتری 153 اسب بخاری و گیربکس 2 کلاچه خشک استفاده می کند. همچنین هر دو مدل 5 و 7 نفره (تیپ 1 و تیپ 2) این خودرو با اندکی اختلاف قیمت در بازار قابل تهیه هستند. همچنین قیمت فیدلیتی را می توانید به صورت بروز در صفحات تیپ این خودرو بدست آورید.
نسخه دیگری از فیدلیتی که قرار است در ایران عرضه شود، همان نسل دوم این خودرو است که پیشتر گفتیم با نام جتور X70 پلاس شناخته می شود اما در ایران فیدلیتی پرستیژ نام خواهد گرفت و با موتور قدرتمند تر 1.6 لیتری 197 اسب بخاری و گیربکس 7 دنده DCT تر به بازار عرضه خواهد شد تا دیگر مشکلات گیربکس خشک قبلی را نداشته باشد. فیدلیتی پرستیژ در ایران احتمالا در سال 1402 پا به رقابت با تیگو 8 پرو و دیگنیتی پرستیژ خواهد گذاشت.
سومین محصول خانواده فیدلیتی در ایران نیز نخستین بار در فروردین ماه 1402 با کد فیدلیتی XB1 به نمایش درامد، این خودرو در واقع همان خودرو جتور داشینگ چینی است که در ایران به عنوان جدیدترین عضو خانواده فیدلیتی بهمن موتور معرفی شده است.
فیدلیتی XB1 که اواخر سال 2022 در چین معرفی شد، 3 نسخه 1.5 لیتری توربو، 1.6 لیتری توربو GDI و یک نسخه هیبریدی دارد، طراح این خودرو از اعضای قدیمی تیم طراحی پورشه 918 بوده است.
تمامی سیستم ها و ادوات برقی و الکترونیکی فیدلیتی XB1 نیز توسط کمپانی هواوی طراحی و تامین شده است.