1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو
  4. دنا
  5. پلاس توربو اتوماتیک (1393-1402)

دنا پلاس توربو اتوماتیک 1393-1399

Iran Khodro Dena Plus Turbo Automatic 1393-1402

تیپ ها
  • 545,134,000 (تومان)
  • 970,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1645 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
8.17 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرودنا پلاس توربو اتوماتیک 1393-1399

دنا پلاس در سال 1395 پس از حواشی فراوان بالاخره توسط ایران‌ خودرو معرفی شد و شرکت این خودرو را از سال 1396 به بازار عرضه کرد. دنا پلاس را شاید بتوان مهم‌ترین خودروی تولید شده توسط ایران‌خودرو تا به اکنون دانست. خودرویی که نسخه بروز شده دنا بود و در چند تیپ طی سال‌های اخیر رونمایی شد و به فروش رسید. در این صفحه به بررسی مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک می پردازیم.

 

 

نماس سه رخ عقب دنا پلاس توربو اتوماتیک.jpg

 

دنا که خود نسخه فیس‌لیفت شده سمند است با وجود ظاهری جذاب‌تر از سمند و حتی سورن و البته مشخصات فنی قابل قبول مورد استقبال خوبی قرار گرفت، اما ایران خودرو خیلی زود تصمیم گرفت با اعمال تغییراتی جزئی، ظاهری بروزتر برای این خودرو ایجاد کند و فیس‌لیفت جدید دنا را تحت عنوان دنا پلاس به بازار عرضه کند. این تغییرات که باعث شد دنا در بخش طراحی و امکانات از رقبای خود و خصوصا چینی ها عقب نماند، و البته جوانانی که خواهان خرید خودرویی با ظاهر تهاجمی و جذاب تر بودند، یا ارگانهایی که به دنبال یک خودروی داخلی تشریفاتی به عنوان جایگزین پژو پارس بودند را به سمت خود بکشاند.

 

سه رخ جلو دنا پلاس توربو شارژ.jpg

 

دنا پلاس توربو اتوماتیک قرار بود در سال 98 به بازار عرضه شود اما مشکل بزرگی به نام تحریم و به تبع آن مشکلات تامین قطعات جلوی آمدن آن به بازار را گرفت. برجسته‌ترین مانعی که دنا پلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو تا کنون با آن مواجه بوده است جعبه دنده آن است که در ابتدا کمپانی فرانسوی بلژیکی پانچ تامین این قطعه را برعهده گرفت اما به علت تحریم‌ها این اتفاق عملی نشد. سپس ایران خودرو بصورت واسطه ای به سراغ کمپانی هیوندای پاورتک رفت که باز هم به سد تحریم‌ها برخورد. سرانجام ایران خودرو با شرکت دانگ اتومبیل ( DAE ) که یکی از تولید کننده‌های اصلی شرکت هیوندای پاورتک است، به توافق رسید تا بالاخره دنا پلاس توربو اتوماتیک به خط تولید برسد. البته در ابتدا قرار بود نامی از هیوندای پاورتک برده نشود اما بنا به دلایلی نام این کمپانی در کنار DAE روی گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک ثبت شد.

  بررسی طراحی ظاهری

همانطور که ذکر شد، دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر ظاهری جز چند تغییر جزئی تفاوت دیگری با سایر تیپ های دناپلاس ندارد. در نمای جلو همان شکل جذاب دنا را با گرافیک بروزتر چراغ ها می بینیم. همچنین چراغ های روز یا همان دی لایت نیز به چراغ های جلو اضافه شد. جلو پنجره این خودرو توسط قسمت مشکی رنگ پلاک به دو قسمت تقسیم شده است که شکل کلی خودرو را کمی اسپرت تر جلوه می دهد. اما ایرادات طراحی و مونتاژی همچنان  گریبان گیر دنا پلاس توربو اتوماتیک هستند.  محل بسته شدن کاپوت خودرو در بالای جلو پنجره اکنون توسط ایران خودرو با یک نوار پلاستیکی پر شده ولی کماکان فاصله میان جلو پنجره و کاپوت در سمت چراغ های جلو قابل توجه است!

در نمای جانبی آن رینگ های جدید و 5 پیچ را مشاهده میکنیم که در کنار زیبایی که به نمای جانبی بخشیده اند، بر ارتقای هندلینگ و فرمان پذیری هم نقش خواهند داشت. این خودرو از نمای جانبی هم بخاطر اضافه شدن خط شانه عضلانی تر از دنای معمولی شده است.

 در بخش طراحی عقب خودرو همان طراحی دنا حفظ شده و تغییر چشمگیری دیده نمیشود و تنها  گرافیک چراغ های عقب جذاب تر و بروزتر از دنا شده اند، چراغ های LED دنا هم که انتقادات زیادی به نور غیر استاندارد آنها شده بود اکنون جای خود را به چراغ های LED طیفی جدید داده است.

 

عکس دنا پلاس توربو اتومات.jpg

 

  مشخصات فنی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک

در دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک ایران خودرو خبری از موتور جدید نیست و همان موتور معروف EF7tc با 7/1 لیتر حجم موتور مجهز به فناوری توربو شارژ در این خودرو قرار دارد. این موتور میتواند قدرتی معادل 150 اسب بخار و گشتاوری معادل 215 نیوتن متر را تولید کند. اما نکته مثبت دیگر این خودروی جدید ملی همان جعبه دنده‌ای است که در بالا ذکر شد. خوشبختانه در این خودرو خبری از گیربکس CVT نیست و شاهد استفاده از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک هستیم.

 

موتور دناپلاس توربو شارژ.jpg

 

البته که طبق گفته مهندسین ایران خودرو جلوبندی دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک با سایر تیپ های دنا و دناپلاس متفاوت شده که آن هم بخاطر جا دادن جعبه دنده 6 سرعته خودکار روی این خودرو بوده است. ترمز های این مدل دنا پلاس در هر چهار چرخ دیسکی هستند و نکته مثبت دیگر در این خودرو نیز وجود فرمان کمکی برقی است که استهلاک کمتری نسبت به فرمان هیدرولیکی دارد. در حالت کلی رانندگی با دنا پلاس توربو اتوماتیک رضایت بخش است. در بحث شتاب گیری تفاوت خاصی میان نسخه اتوماتیک با دنده ای وجود ندارد، دنده ها خیلی نرم تعویض میشوند و هماهنگی خوبی میان موتور و جعبه دنده این خودرو وجود دارد، ضمن اینکه مشکل تقه زدن بعضی از جعبه دنده های CVT یا AL4 را هم ندارد.

از نکات منفی دنا پلاس توربو اتوماتیک این است که ترمز های این خودرو هنگامی که پس از شتابگیری و در سرعت های بالا اقدام به ترمز گیری می کنید عملکرد رضایت بخشی ندارند. نقطه ضعف دیگر این خودرو هم این است که متاسفانه هنوز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی مجهز نشده و ممکن است که این مورد در سرعت های بالا به طور مداوم حس شود.

مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس اتومات توربو شارژ هم توسط ایران خودرو ۶٫۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و مصرف سوخت شهری آن کمی بیشتر از ۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در شرایط استاندارد است. همچنین این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 5 را داراست. دناپلاس توربو اتوماتیک از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه های دیگر دناپلاس ندارد و فقط دو نوشته 6AT و توربو به آن اضافه شده که تنها از همین دو مورد می توانید تشخیص دهید که دناپلاس مورد نظرتان توربو اتوماتیک است یا نیست.

 

صندوق عقب دناپلاس توربو سفید.jpg

 

طبق جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی خودرو که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر میکند سطح کیفی این خودرو 5 ستاره کیفی است.



  بررسی کابین و فضای داخلی

 داخل کابین این خودرو تفاوت زیادی با دنا معمولی دیده نمی شود و تنها در طراحی دسته دنده و البته وجود دوخت های قرمز در قسمت هایی از کابین تغییرات رخ داده‌اند.

طراحی بخش های مختلف کابین با هم همخوانی دارند و در کل این سبک طراحی با اینکه کمی قدیمی شده اما هنوز نمره قابل قبولی را میگیرد. فضا برای هر سرنشینان جلو مناسب طراحی شده اما فضای ردیف عقب نسبت به پژو 405 و سمند محدود تر است. 

 

داشبورد دناپلاس توربو شارژ اتوماتیک.jpg

 

مانیتور در بهترین قسمت ممکن قرار گرفته است و همچنین دریچه های سیستم تهویه مطبوع جلو نیز در جای مناسبی قرار گرفته اند.

 

لیور دنده دنا توربو پلاس اتوماتیک.jpg

 

وجود دریچه های سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب هم از نکات مثبت کابین دنا پلاس است که پرتاب باد خوبی را هم دارند. شکل کلی درب ها و شیشه های جانبی دناپلاس نسبت به دنای معمولی تغییر کرده است و ارتفاع شیشه های عقب کمتر شده اند اما با این حال نور خوبی در فضای کابین وجود دارد و احساس تنگی به سرنشینان عقب وارد نمیشود.

 

  امکانات رفاهی و ایمنی دنا پلاس اتوماتیک

این خودرو در حال حاضر تنها در یک تیپ به بازار کشور عرضه میشود. این نسخه رینگ آلومینیومی 16 اینچی 5 پیچ جدید را داراست و 4 کیسه هوا در آن قرار داده شده است. سانروف، چراغ های روز، مانیتور، سنسور و دوربین عقب، فرمان برقی، صندلی های راننده و شاگرد برقی، آینه های تاشو برقی، راهنمای تعویض لاین، کروز کنترل، حالت رانندگی اسپرت و برفی جعبه دنده و فرمان چرمی از دیگر امکانات ماشین دنا پلاس توربو اتوماتیک است.

از دیگر تجهیزات این خودرو میتوان به تنظيم زاويه نور چراغ ‏هاي جلو از داخل، دسته دنده طرح جديد با گردگير با دوخت قرمز، سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، سيستم روشنايي موقت در محيط هاي تاريك، نمايشگر دماي محيط، آنتن سقفي جديد طرح کوسه ای به همراه سيستم GPS و جا عینکی اشاره کرد.

 

فرمان دناپلاس توربوشارژ.jpg

 

  بررسی بازار و قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک

با توجه به اینکه در اکثر اوقات، بازار خرید و فروش خودروهای داخلی همواره داغ بوده، دنا پلاس هم از این قاعده مستثنی نبوده و از همان ابتدای عرضه به بازار با استقبال خوبی مواجه شد و اکنون هم با وجود قیمت های بالا خریداران خود را دارد. قیمت کارخانه دنا پلاس توربو اتوماتیک از زمان عرضه به بازار تاکنون تغییرات زیادی داشته است. از تابستان سال 1399 که قیمتی معادل 290 میلیون داشت تا زمستان 1400 که برچسب قیمتی معادل 393 میلیونی را در قالب طرح های فروش فوری و تحویل 3 ماهه را بر پیشانی خود می بیند.

  

  نتیجه گیری

دنا پلاس توربو اتوماتیک نسبت به پژو پارس و سمند سورن و حتی خود دنا یک سر و گردن بالاتر است. این خودرو با توجه به اینکه از نظر پلت فرم یک خودروی قدیمی به حساب می آید اما بخاطر قیمتی که دارد تنها خودروی چری آریزو 5 تنفس طبیعی با جعبه دنده دستی از معدود رقبای صفر کیلومتر دنا پلاس توربو اتوماتیک است. اما در دسته خودرو های دست دوم رقبایی همچون چری آریزو 5 توربو و با قیمت کمی بیشتر بسترن B30 میتوانند به رقابت با دناپلاس توربو اتومات بپردازند.

سوالات متداول

از مزایای دنا پلاس توروبوشارژ می‌توان به امکانات رفاهی پرطرفدار، ظاهری جذاب برای بازار ایران، خدمات پس از فروش خوب، مشخصات فنی قابل قبول و بازار دست دوم مناسب اشاره کرد. در مقابل از معایب دنا پلاس توربو اتوماتیک می‌توان به کیفیت ساخت پایین، استهلاک بالا و ایمنی متوسط اشاره نمود.
دنا پلاس توربو اتوماتیک مجهز به همان موتور EF7 tc است که 1700cc حجم دارد. این موتور توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین این خودرو به یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک مجهز شده که وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ های جلو را بر عهده دارد.
نظرات کاربران
  • مجید 1 آبان 1402 ساعت 14:05

    عالی

  • ح.sj 8 تیر 1402 ساعت 11:57

    سلام من 1سال این ماشین رودارم ایرادات این ماشین 1-تو سرعت بالا بعلت کیفیت بد بنزین بشدت ناک میزنه 2- دمای ماشین بالامیره وقدرت ماشینو میگیره 3-سیستم ترمز ضعیف 4-سیستم کمک فنر عالی و تعلیق ضعیف 5-کیفیت قطعات پایین 6-ایرادات برقی زیاد و باعث میشه تربو غیر فعال بشه 7- سیستم خنک کاری ایراد داره

  • پارسا 25 اسفند 1401 ساعت 14:31

    بهترین‌های ایرانخودرو

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک 1393-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1400 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/55R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1645 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 215 نیوتن متر در 2200 - 4800 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 90.9 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 60 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SN
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w40 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 8.17 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی -

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد (راننده و سرنشين جلو )
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) - سيستم هشدار دهنده مركزي ورود غير مجاز - قفل مرکزی با ریموت
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری دارای فرمان برقی
  • نوع غربیلک فرمان تلسکوپی - روكش چرمي با دوخت قرمز مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث موبايل و كروز كنترل
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب - نمايشگر دماي محيط
  • سیستم صوتی و تصویری 6 عدد (بلندگوی جلو - عقب و توییتر در ردیف جلو)
  • سیستمهای مولتی مدیا داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي 7 اینچی با رهياب (GPS) و بلوتوث موبايل، دراری پورت USB
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرم و پارچه - كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع - جابجايي‏ هاي صندلي‏ راننده در 8 جهت (6 جهت برقی و 2 جهت دستی) و سرنشين جلو (4 جهت برقی و 2 جهت دستی) - پشت سري صندلي‌هاي جلو با تنظيم ارتفاع و زاويه _ دارای زير آرنجي - چراغ روشنايي فضاي پايين پا در هنگام سوار و پياده شدن
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرم و پارچه - امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix) - دسترسی به صندوق عقب از داخل - زیر آرنجی
  • سیستم آیینه ها آينه هاي جانبي برقي، راهنمادار و تاشونده برقی - آينه چراغ دار روي آفتابگير سمت شاگرد
  • سیستم شیشه ها تنظيم شيشه بالابرهاي جلو و عقب برقي، دارای پاور ویندوز و آنتی ترپ، دارای گرمکن شیشه عقب، شیشه های عقب دودی
  • سیستم های سقف سان روف 2 حالته
  • سیستم روشنایی جلو چراغ جلو داراي لامپ LED و طرح نئون و چراغ‌ روز (Day Light) - امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ از داخل کابین - دارای مه شکن جلو - سيستم روشنايي موقت در محيط هاي تاريك
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن عقب - چراغ خطر نئون
  • سنسورهای پیش فعال هشداردهنده موانع عقب، سیستم پایش فشار باد ها TPMS
  • سیستم های کمک رانندگی دوربین دید عقب - کروز کنترل -
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • مجید مجید (1 آبان 1402 ساعت 14:05)

    عالی

  • ح.sj ح.sj (8 تیر 1402 ساعت 11:57)

    سلام من 1سال این ماشین رودارم ایرادات این ماشین 1-تو سرعت بالا بعلت کیفیت بد بنزین بشدت ناک میزنه 2- دمای ماشین بالامیره وقدرت ماشینو میگیره 3-سیستم ترمز ضعیف 4-سیستم کمک فنر عالی و تعلیق ضعیف 5-کیفیت قطعات پایین 6-ایرادات برقی زیاد و باعث میشه تربو غیر فعال بشه 7- سیستم خنک کاری ایراد داره

  • پارسا پارسا (25 اسفند 1401 ساعت 14:31)

    بهترین‌های ایرانخودرو

  • سامی سامی (1 بهمن 1401 ساعت 12:37)

    من بیش از دوساله دنای اتومات دارم 42000 تا باهاش رفتم همچنان معتقدم بهترین ماشین ایرانیه
    نرم پرقدرت پرشتاب
    نسبت به سایر ماشینهای ایرانی مصرف بالاتری داره
    بنزین سوپر خیلی موثره تو کم کردن مصرفش
    اگه ماشین ایرانی داشتید و این ماشینو سوار شید خوبه و احتمالا راضیتون میکنه ولی اگه ماشین خارجی داشتید(سوناتا سراتو النترا آریزو و ...) خب احتمالا مثل اونا نباشه براتون! من ماشین خارجی نداشتم قبلا و تجربه ای ندارم که مقایسه منطبق بر تجربه واقعی داشته باشم.
    کلا ما ایرانیا عادت داریم راجع به همه ماشینا نظر بدیم! همین الان ذهن خیلیا راجع به ماشینای چینی خرابه درحالیکه اکثر ماشینای چینی ماشینای خوبی ان (نسبت به ماشینای ایرانی) در مورد هر ماشینی از کسی سوال کنید که اون ماشین چندسال زیر پاش بوده

  • میلاد میلاد (20 آذر 1401 ساعت 23:01)

    سلام من
    ۲۰ آبان تحویل گرفتم
    تو این یک ماه مشکلاتی رو که داره میگم
    ماشین به شدت میکوبه کمک هاش خیلی خشک هستن
    مصرف سوخت به نسبت بالاست
    تصویر دوربین دنده عقب بالا نمیاد
    همش میگه سیگنال موجود نیست
    همین......

    علی علی (6 اردیبهشت 1402 ساعت 13:31)

    راناپانوراما ارباب خودروها خواهد شد از ما گفتن

  • علی علی (20 آبان 1401 ساعت 12:33)

    سلام دنا پلاس توربو6 سرعته بهتره یا اتوماتیک

    mrkdkdk mrkdkdk (9 فروردین 1402 ساعت 22:02)

    اتومات

    mrkdkdk mrkdkdk (9 فروردین 1402 ساعت 22:02)

    اتومات

  • مسعود مسعود (15 مهر 1401 ساعت 15:42)

    سلام روز بخیر
    دوستان و هموطنان عریز لطفا بگید و راهمایی کنید با ۴۰۰ میلیون تومان چه ماشین بهتری رو میشه سوار شد؟
    چه داخلی چه خارجی.

  • علی حسنی علی حسنی (11 شهریور 1401 ساعت 11:20)

    یکی از بهترین ماشین هایی که در ایران هست با قیمت فوق العاده عالی متاسفانه دوستانی که از این ماشین بد میگن تا حالا ماشین اتوماتیک نداشتن و طرز کار با این ماشین ها رو بلد نیستند و الکی بدون منطق مشکل می زارند روی این ماشین وگرنه با این قیمت هیچ ماشینی نمیدن به این عالیه من یک ساله دارم فوق العاده راضی هستم

    سعادتمند سعادتمند (12 مهر 1401 ساعت 22:14)

    رنگ مشکی این ماشین مثل تو عکس براق و قشنگه یا ماته ؟واقعا ممنون میشم جواب بدید

  • عباس پودات عباس پودات (7 شهریور 1401 ساعت 01:38)

    افتضاح و اشغالترین ماشینی هست که دارم. مفت گرونه. کجای دنیا با یه باک پر (شصت لیتر) فقط میشه 300 کیلومتر رفت. تازه اونم تو مسیر کم ترافیک و حداکثر یک یا دو چراغ قرمز.

    سعید سعید (2 مهر 1401 ساعت 08:22)

    داداش ماشین شما مشکل داره ببرش نمایندگی چک کن، وگرنه با یه باک حداقل باید 500 تا بری

  • حسینی نسب حسینی نسب (22 مرداد 1401 ساعت 06:54)

    سلام.
    هفته قبل دنا پلاس اتوماتیک توربو شارژ ( اسمشو باید تریلی حمل کنه) رو تحویل گرفتم. هنوز برلیانسم رو نفروختم. در یک کلام خیلی خیلی اصلا بینهایت راه مونده تا به چینی ها برسیم کره ای ها دست نیافتنی و رسیدن به غیرآسیاییها به همراه ژاپنی ها خواب و خیال.

  • محمدرسول زریابی محمدرسول زریابی (22 اسفند 1400 ساعت 22:24)

    چطور ثبت نام‌کنم؟

  • سید رسول سیدی راد سید رسول سیدی راد (21 اسفند 1400 ساعت 20:12)

    ثبت نام ایران خودرو توربو پلاس اتومات مدل 1395 به بعد

    آرمان آرمان (30 اردیبهشت 1401 ساعت 22:49)

    کلا برای کسانی که تاحالا پژو و سمند و پراید داشتن،بسیار راضی کننده است و چون صفر هستش همش از نرمی و بی صدایی اش میگن
    من بخام تو بازار ۵۰۰تومن پول این ماشین بدم
    میام یه ساندرو استپ وی اتومات کارکرده تمیز میگیرم،با خیال راحت ۵سال یا بیشتر استفاده میکنم
    اونایی که خیلی با این ماشین حال کردن نظرشون بعداز ۲۰هزار کیلومتر باید شنید

    کاربر سابت کاربر سابت (27 خرداد 1401 ساعت 13:17)

    خخخخخخخخخخخخ اخه اون جعبه دستمال کاغذی با دنا اتومات مقایسه میکنی اون لگن حتی لیاقت مقایسه با دنا معمولی نداره . نه میشه به زاهرش دل خوش کرد نه میشه به موتورش دل خوش کرد از ایمنیشم نگم که از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی با پراید فرق نمیکنه . حتی ترمزاشم کاسیه .

  • محمد محمد (16 مهر 1400 ساعت 23:38)

    سلام دوستان.دوماهه خریدم دنا پلاس توربو اتوماتیک.ماشین بسیار خوبیه صداموتور سایلنت وکم صدا در حد کره ای ها.صدا جیر جیر درها با گریس به قفل درب ها اوکی میشه.بسیار ماشین پرشتاب عالی هست هرکس میگه شتاب نداره سوار نشده.من تعصبی نیستم اما واقعا کیفیت کابین خوب نیست مشخصه به صدا میوفته.بسیار فرمون نرم وخوبی داره.منم اعتقادم اینه مونده تا خیلیا بفهمن با این قیمت وتورم الکی دربرابر ماشینای کره ای جر خورده وموتور استوکی واقعا چه ماشین خوبیه.دوستان خواهشا کسی رو گمراه نکنید الکی.کسی اگه در توانش هست بخره پشیمون نمیشه.مصرفشم مثل تمام ماشینا اتوماتیک بستگی به اون پای راننده داره که چطور گاز بده و رانندگی کنه وگرنه مصرفش عین همه ۸و۹هست.بخوای فشار بیاری وکورس بزاری و....صد ۱۲هم میزنه.موفق باشید

    سراتو باز سراتو باز (6 بهمن 1400 ساعت 19:01)

    .اولاً که من سراتو ۲۰۰۰ دارم عالی بعدشم نمیدونی که ایرانخوردرو داره قطعات رو چینی میکنه ۲.ماشین های کره ای موتورشون جر خورده نیست .ماشین های کره ای مصرفشون کمه اما شتاب گیری باحالی دارن . دنا پلاس توربو باید هر هفته باید هزاران هزار لیتر بنزین توی شکم مبارکشون خالی کنی در صورتی که ماشین های کره ای اینجوری نیست ......در دنا رو باید لگد بزنی تا ببنده اما در سراتو اینجور نیست.

    محمد محمد (16 بهمن 1400 ساعت 13:08)

    سلام شما سراتو کارکرده 900 میلیونی با دنا 500 میلیونی مقایسه میکنی؟ بعدشم سراتو ماشین بهتری نسبت به دنا داره خیلی ها آرزو دارن به جای دنا سراتو سوار بشن حتی منم سراتو دوست دارم پول نداشتم مجبور شدم دنا اتومات ثبت نام کنم

  • محمد محمد (15 شهریور 1400 ساعت 00:02)

    دنا پلاس توربو اتومات بهترین ماشین های تولید داخله. من سراتو سایپا دارم و به جرئت میتونم بگم از نظر راحتی و نرم بودن ماشین دناپلاس یه لول بالاتره.

  • محمد محمد (8 شهریور 1400 ساعت 01:12)

    چند نکته کلیدی از تجربه من با دناپلاس توربو شارژاتوماتیک. اول که برخلاف انتظارم HAC داره یعنی در شیب ترمز هم نگیری به عقب برنمیگرده مگر که فوق العاده شیب تند باشه که باز روی حالت برفی بگذارید بر نمیگرده عقب! دوم که با بنزین سوپر اصلا نفس ماشین باز میشه و مخصوصا در استارت ها شتابش عالی میشه. (احتمالا مصرفش هم پایین میاد) . فرمان در سرعت بالا سفت میشه و مشکلی نداره . چند ماهی که دارم یک مرتبه دنده در حالت پارک گیر کرد و ترمز خوب نمی گرفت (بوستر انگار کار نمی کرد) که خودش درست شد . احتمالا از باتری باشه . تهویه عقب هم باد نمیزنه که باید ببرم نمایندگی. از نظر راحتی و نرمی خیلی خوب هست به نظرم.

    علیرضا علیرضا (9 شهریور 1400 ساعت 00:01)

    سلام
    میشه لطف کنید و از میزان مصرف سوخت بگید.
    ماشین من با کولر تو شهر هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۵ لیتر و تو جاده هم همین مقدار مصرف میکنه.
    نمایندگی میگه از کیفیت سوخته.
    سپاس3311

    عباس پودات عباس پودات (10 شهریور 1400 ساعت 21:41)

    افتضاح ترین ماشینی هست که تا حالا داشته ام. اینکه دنده در حالت پارک گیر می کند و ترمز خوب نمی گیرد بعلت خراب شدن سنسور ترمز هست. که کیفیت پایینی دارد و در همه شان خراب می شود من با 2000 کیلومتر کارکرد عوض کردم. برادرم هم با همین مقدار کارکرد عوض کرد.
    مصرف فوق العاده بالای دارد هر 100 کیلومتر 20 لیتر. 4 تا از این ماشین ها داریم همه شون مصرف شون بالاست.
    2000 تا نرفته بالابر شیشه خراب شد و موبورش را تعویض کردیم
    امروز نشانگ دیجیتال کیلومتر بهم ریخته. باید ببرم ببینم چیشه.
    درها جیر جیر صدا میده.
    شتاب بسیار کند هست. ماشین های پشت سر برات بوق می زنند.
    و . . .

    عباس پودات عباس پودات (10 شهریور 1400 ساعت 21:43)

    ما چهار تا برادریم که چهار تا از این ماشین داریم. همه شون بی اسثنا اینجا که هوا گرم است کمتر از 18 تا 20 لیتر تو صد کیلومتر مصرف نمی کنند.

    سعید قربانی سعید قربانی (25 تیر 1401 ساعت 01:05)

    میگم یه دونه هم برا خواهرتون بخرین، بشید ما چارتا برادر همراه یه خواهر/ هی دورش میگردیم....

  • فرزاد گل دوست فرزاد گل دوست (2 شهریور 1400 ساعت 23:13)

    منم این ماشین رو حدود ۶ماهه که دارمش از همه نظر خوبه ولی وقتی که کولر روشن میکنم و یا دنده عقب میرم ترمز نمیگیرع که کلا از چشم افتاده ماشین.بردم نمایندگی گفتن یه آبدیتی به همین خاطر اومده ولی اونم بی فایده بود که گفتن فعلا همینجوری و با احتیاط رانندگی کن ببینیم چی میشه

    علیرضا علیرضا (7 شهریور 1400 ساعت 00:11)

    نکته مهمی رو عنوان کردید.
    مصرف سوخت چقدر است؟
    تشکر

  • نرگس نرگس (9 خرداد 1400 ساعت 12:21)

    من رنو L 90 مدل E2 دارم. دنا پلاس توربو اتومات رو دارم بررسی میکنم. به نظر شماهایی که این ماشین رو سوار شدید با توجه به قیمت ش این تغییر خوبی برای من میتونه باشه یا خیر؟

  • عباس عباس (5 خرداد 1400 ساعت 22:15)

    این ماشین را دارم. افتضاحه.
    مصرف سوخت داخل شهر بدون ترافیک و فقط با یک چراغ قرمز به 16 لیتر در هر 100 کیلومتر میرسه. یعنی با یه باک 60 لیتری به زور 400 کیلومتر میره

    ایرانی ایرانی (13 خرداد 1400 ساعت 12:12)

    داداش یه چیزی بگو بگنجه!!!
    مصرف دنا توربو اتومات بشدت به نوع بنزین بستگی داره
    بنزین سوپر تو جاده حدودا صدی 6.5
    ترکیبی حدودا 8
    شهر به تنهایی رو امتحان نکردم
    بنزین یورو هم تو همین حدوداس
    بنزین شهرستان (غیر یورو) تقریبا یک و نیم لیتر اضافه میشه

    ژیلا ژیلا (24 خرداد 1400 ساعت 07:57)

    من هم دارم کم مصرف هست و ماشین خیلی خوبیه فقط کولر که می زنم سربالایی کمی کند میشه سوپر هم اگر بزنم واقعا پرواز می کنه

    امیر امیر (25 مرداد 1400 ساعت 18:33)

    داداش من دارم، 620 کیلومتر کلا تو شهر بودم با کولر 60 تا زدم

    عباس عباس (10 شهریور 1400 ساعت 21:52)

    معلومه که سوار نشدی یا نداریش. یکی بخر تا بدونی حرف هایی که زدم یعنی چی.

  • یاس یاس (1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:48)

    سلام دوستان این ماشین اپشن کی لس و سیستم ورود بدون کلید رو داره ؟
    و اینکه میشه اینه تا شونده برقی رو اف کرد و دستی اینه رو باز و بسته کرد ؟

    ژیلا ژیلا (15 اردیبهشت 1400 ساعت 13:12)

    سلام دوستم نه ورود بدون کلید نداره

  • سامی سامی (26 فروردین 1400 ساعت 09:29)

    من حدودا سه ماهه این ماشین رو صفر خریدم و تا الان 4000 تا باهاش رفتم . بعضی از نظرات رو خوندم، سعی میکنم به کسی که میخواد در مورد خرید این ماشین اطلاعاتی جمع کنه کمک کنم.
    من قبلا پراید، 405 ، 207 داشتم و هر کدوم دو سه سالی سوار شدم از همه لحاظ این ماشین بهتر بوده شتاب، قدرت، نرمی، سرعت، آپشن و ... تعویض دنده بسیار نرمی داره توربو به خوبی عمل میکنه صدای موتور کمه سیستم صوتی و ناوبری خوبی داره صندلیها برقیه و راحت تنظیم میشن و مهمتر از همه زیرپای خوبی داره
    ایراد بزرگش اینه که علیرغم تغییر داشبورد همچنان موقع سوار شدن فرمون به پا گیر میکنه که البته بعد از چند روز قلق سوار شدنش میاد دستتون
    یه عده ای این ماشین رو با ماشینهای اروپایی مقایسه میکنن که باید گفت عزیز دل از اساس این مقایسه خنده داره شما میگی بنز بهتر از این ماشین هست!! خب الان میگی ما بجای این ماشین بریم بنز بخریم!! شاید با پول این ماشین بشه تو اروپا یه بنز مدل بالا خرید ولی ما فعلا اسیریم!! راهی نداریم جز اینکه از بین همین فرقونهای ایرانی یکی رو انتخاب کنیم. با قیمتای بازار ایران این ماشین از نظر من بهترین ماشینه!! البته اینم سلیقه ایه تعصبی هم ندارم اگه کسی بنظرش ماشینای دیگه بهتره خب اونم بیاد نظرش رو بگه . شاد و تندرست باشید

    ژیلا ژیلا (28 فروردین 1400 ساعت 14:07)

    من هم با شما موافقم و واقعا ماشین خوب و نرم و سایلنت هست

    ژیلا ژیلا (28 فروردین 1400 ساعت 14:09)

    موافقم بسیار نرم و راحت و سایلنت هست

    سعادتمند سعادتمند (12 مهر 1401 ساعت 22:24)

    صحبت هاتون عالی بود ممنونم

خودروهای هم رده