جک S5 دنده ای یا همان Refine S5، شاسی بلند سگمنت J کمپانی JAC چین است. تولید این خودرو از سال 2012 در چین آغاز شد و به صورت همزمان در سال 1393 نیز کرمان موتور مونتاژ این خودرو را در ایران آغاز کرد.
- طراحی ظاهری
جک S5 دنده ای از اتاق و پلتفرم مشترک با هیوندای توسان 2013 بهره می برد و شباهت های ظاهری فراوانی با آن دارد. البته در این خودرو از خطوط بدنه زیاد و طراحی سیال توسان خبری نیست و نمای کلی S5 ساده تر و پخته تر از توسان است.
در نمای جلو ورودی های بزرگ سپر و کاپوت عضلانی جلب توجه می کنند. نمای کناری جک S5 دنده ای ساده است و از خطوط خاصی در آن استفاده نشده، رینگ های 17 اینچی آن نیز مقداری برای ابعاد کلی خودرو و فضای گلگیر ها کوچک بنظر می رسند. نمای پشتی این خودرو به زبان طراحی خودرو های آئودی شباهت دارد. چراغ عقب های LED، فضای پلاک روی صندوق و دفیوزر سپر به همراه دو سر اگزوز از نکات بارز نمای عقب جک S5 دنده ای هستند.
- کابین و فضای داخلی
کابین جک S5 دنده ای نمایی شبیه به هیوندای توسان دارد که البته با توجه به یکسان بودن اتاق ها طبیعی است. در متریال خودرو از پلاستیک خشک و چرم استفاده شده که همگی کیفیت خوبی دارند. صفحه کیلومتر به صورت سوپر ویژن طراحی شده و در روز و شب روشن است. در کنسول میانی داشبورد یک پخش MP5 قرار دارد که اطلاعات سیستم صوتی و سنسور TPMS را به صورت تصویری نمایش می دهد. پنل تهویه مطبوع دستی و دکمه های مربوط به سیستم های کمک رانندگی نیز در بخش میانی و پایینی کنسول قرار دارند. کابین S5 فضای بزرگی دارد و جای پای مناسبی برای هر دو ردیف جلو و عقب در دسترس سرنشینان است همچنین برای هر دو ردیف نیز یک آرم رست به همراه دو جا لیوانی در نظر گرفته شده است.
- مشخصات فنی
جک S5 دنده ای از یک موتور 2 لیتری مجهز به توربو شارژر با کد فنی HFC4GA3 بهره می برد. این موتور 174 اسب بخار و 235 نیوتون متر گشتاور تولید می کند که این گشتاور در بازه 2000 تا 4000 دور در دقیقه به صورت خطی در دسترس است. گیربکس این خودرو 6 دنده جلو دستی بوده و انتقال قدرت آن به صورت دیفرانسیل جلو انجام می شود و خبری از مدل های دو دیفرانسیل در این خودرو نیست. این قوای فنی جک S5 دنده ای را در حدود 10.5 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسانند. این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون برای جلو و اتصال چندگانه برای عقب استفاده می کند. ترمز های هر چهار چرخ آن نیز دیسکی هستند و به سیستم های کمکی ABS - EBD و EBA مجهزند.
- امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی جک S5 دنده ای در سطح نسبتا خوبی قرار دارد. این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده و 2 ایربگ راننده و سرنشین جلو و را دارد. سیستم های کمک رانندگی مانند سیستم کنترل پایداری ESC، کنترل حرکت در سربالایی HAC و کنترل سرعت در سرپایینی HDC نیز ایمنی هرچه بیشتر در هنگام رانندگی را تضمین می کنند.
امکانات رفاهی اس 5 دنده ای در سطحی پایین تر از تیپ اتوماتیک آن قرار دارد و در اینجا خبری از امکاناتی مانند ترمز پارک برقی، کی لس استارتر، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و پخش اندرویدی نیست.
پخش این خودرو از نوع MP5 است و کلید های کنترلر روی فرمان دارد، سیستم تهویه مطبوع دستی می باشد، بالا رفتن شیشه ها و تنظیم آینه نیز به صورت برقی انجام می شود. صندلی راننده به صورت دستی در 6 جهت تنظیم می شود و یک کامپیوتر سفری نیز در پشت آمپر تعبیه شده که اطلاعات مربوط به مصرف سوخت و… را نشان می دهد.
- جک S5 دنده ای در بازار
در بازار امروز، جک S5 دنده ای رقبای قیمتی ای مانند لندمارک V7 و ام وی ام X22 دارد. جک اس 5 دنده ای فضای کابین خوب، کیفیت مونتاژ مناسب، بازار خرید و فروش عالی، ایمنی خوب و آپشن های قابل قبولی را به خریدار ارائه می دهد. در مقایسه با رقبا، جک S5 دنده ای مناسب برای افرادی است که به دنبال یک خودروی شاسی بلند خانوادگی میگردند که ترکیب متناسبی از امکانات رفاهی، ایمنی و مشخصات فنی خوب را ارائه دهد.
بنظرم این ماشین بهترین ماشین چینی است که هم کیفیت خوبی داره هم ظاهر خوبی داره
اینهایی که میگن فلانی یا پسر عمه داییم داشته و راه نمیره، بیخود نظر دیگران رو منحرف نکنن،پشت فرمون جک اس 5دنده ای1000کیلومتر رانندگی کنن بعد بیان نظر بدن. در شتاب میتونم بگم. در رنج قیمتی خودش بی نظیره. من هرجا اراده کردم ماشینهای همرده و بالاتر از خودش رو هم جا گذاشته حتی رافور و هایما و..... وقتی توربو دور میگیره کس به گردش نمیرسه، در مورد اتومات نظری نمیدم چون تست نکردم.
اینهایی که میگن فلانی یا پسر عمه داییم داشته و راه نمیره، بیخود نظر دیگران رو منحرف نکنن،پشت فرمون جک اس 5دنده ای1000کیلومتر رانندگی کنن بعد بیان نظر بدن. در شتاب میتونم بگم. در رنج قیمتی خودش بی نظیره. من هرجا اراده کردم ماشینهای همرده و بالاتر از خودش رو هم جا گذاشته حتی رافور و هایما و..... وقتی توربو دور میگیره کس به گردش نمیرسه، در مورد اتومات نظری نمیدم چون تست نکردم.