1. خانه
  2. خودروها
  3. کیا
  4. سراتو
  5. 2000 آپشنال (1393-1398)

کیا سراتو 2000 آپشنال 1393-1398

Kia Cerato 2.0L Optional 1393-1398

مشخصات کلی

  • 220,000,000 (تومان)
  • 342,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
2000 cc
بنزین سوز
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
7.1 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

این نسل کیا سراتو تی دی – Kia Cerato TD ( سراتو سایپا 2000 آپشنال مونتاژ ) نسل دوم سراتو به شمار می رود. این نسل سراتو در سال 2009 معرفی و عرضه شد و تا سال 2013 تولید آن ادامه داشت. این خودرو در سال 2012 شامل تغییراتی در بخش فنی از جمله ارتقای جعبه دنده 4 سرعته به 6 سرعته ( در مدل های 2 لیتری اتوماتیک ) همچنین به روز شدن برخی از امکانات رفاهی شد. به طور کلی سراتو با دو موتور 1.6 و 2 لیتری با جعبه دنده های دستی و اتوماتیک در ایران عرضه شد. پس از ورود سراتوی نسل 3 در سال 2014، تولید این خودرو توسط کمپانی کیا متوقف شد، اما شرکت سایپا با همکاری کیا اقدام به مونتاژ کیا سراتو با نام استعاری " سراتو سایپا " کرد و این خودرو را با اعمال برخی ارزانسازی ها عرضه کرد.

نظرات کاربران
  • مهدی جلیل زاده 26 اردیبهشت 1398 ساعت 18:29

    سلام من سایپا سراتو ۲۰۰۰ گرفتم خیلی کم کاره مصرف سوختش تو شهر نمیدونم چرا زیاده. کارت طلایی داره بردم نمایندگی هیچ تغییری در مصرف سوخت داخل شهر نشده امروز با کولر ۱۲/۵بود. طبق کامپیوترخودش. مال شما دوستان هم مصرف داخل شهرش بالاست

  • افشین 18 اسفند 1397 ساعت 16:42

    حدود 2 ماه است که سراتو اپشنال 96 خریدم 7000 کیلومتر کارکرده مصرف سوختش داخل شهر تهران 13.5 است دوستان میشه راهنمایی کنند که این مصرف برای داخل شهر طبیعیه یا نه؟

  • Amir 3 دی 1397 ساعت 14:57

    خواهش ميكنم كسي ماشينشو از طريق خود ***** يدك بيمه بدنه نكنه تا مثل من گرفتار بشه الان حدود دو ماه ميشه سراتو 2000 آبشنال تصادف كردم نمايندكي با توجه به كارت طلايي كه دارم اصلا كاري برام انجام نداده و هزينه رو هم نميده كه ببرم بيرون جهت درست كردن ماشين در كل از طريق ****** ماشين رو بيمه نكنيد

اضافه کردن نظر

اطلاعات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو کیا سراتو 2000 آپشنال 1393-1398
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segmnet
  • وزن کمی بیش از 1310 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/55 R 16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/55 R 16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2000 cc
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • ظرفیت باک 52 لیتر لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 156 اسب بخار در 6200 دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 194.2 نیوتن متر در 4300 دور بر دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 78 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز چهار چرخ دیسکی ABS چهار کاناله
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب اکسل پیچشی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 0 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 0 ثانیه
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده / سرنشین جلو
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم کلید هوشمند Key Smart+Less Key / سیستم ضد سرقت (Immobilizer) / باز شدن اتوماتیک دربها به هنگام تصادف / کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری هیدرولیک
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان و دسته دنده چرمی / غربیلک فرمان قابل تنظیم ارتفاع با کلیدهای کنترل
  • سیستمهای تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری مجهز به: ٦ بلندگو + USB + aux + ipod ورودی + mp3 قابلیت پخش سیستم صوتی مجهز به: Player CD + رادیو
  • سیستمهای مولتی مدیا سیستم مولتی مدیا، سیستم رهیاب خودرو GPS ،دوربین عقب
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و کمک راننده در 4 جهت / دارای روکش چرمی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای استراحت گاه برای دست + جالیوانی / دارای روکش چرمی
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی دارای گرمکن / تاشوی برقی / دارای راهنمای روی آینه
  • سیستم شیشه ها جلو و عقب برقی + قفل کودک
  • سیستم های سقف سانروف
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور /چراغهای اتوماتیک / دارای مه شکن در جلو
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن در عقب
  • سنسورهای پیش فعال جلو آمپر سوپر ویژن
  • سیستم های کمک رانندگی سنسور پارک دنده عقب
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • مهدی جلیل زاده مهدی جلیل زاده (26 اردیبهشت 98 ساعت 18:29)

    سلام من سایپا سراتو ۲۰۰۰ گرفتم خیلی کم کاره مصرف سوختش تو شهر نمیدونم چرا زیاده. کارت طلایی داره بردم نمایندگی هیچ تغییری در مصرف سوخت داخل شهر نشده امروز با کولر ۱۲/۵بود. طبق کامپیوترخودش. مال شما دوستان هم مصرف داخل شهرش بالاست

  • افشین افشین (18 اسفند 97 ساعت 16:42)

    حدود 2 ماه است که سراتو اپشنال 96 خریدم 7000 کیلومتر کارکرده مصرف سوختش داخل شهر تهران 13.5 است دوستان میشه راهنمایی کنند که این مصرف برای داخل شهر طبیعیه یا نه؟

    مهدی مهدی (21 فروردین 98 ساعت 14:40)

    مصرف خیلی بالاست.مصرف اتومبیل من با 27000 کیلومتر تا حالا از 10 بالاتر نرفته.

  • Amir Amir (3 دی 97 ساعت 14:57)

    خواهش ميكنم كسي ماشينشو از طريق خود ***** يدك بيمه بدنه نكنه تا مثل من گرفتار بشه الان حدود دو ماه ميشه سراتو 2000 آبشنال تصادف كردم نمايندكي با توجه به كارت طلايي كه دارم اصلا كاري برام انجام نداده و هزينه رو هم نميده كه ببرم بيرون جهت درست كردن ماشين در كل از طريق ****** ماشين رو بيمه نكنيد

  • امیر امیر (2 دی 97 ساعت 17:22)

    من یک سال مدل آرسنال 2000 رو سوار میشم حدود15000کیلومتر مسافرت راه دور رفتم از لحاظ فنی و اقتصادی بسیار ماشین خوبی هستش قدرت و شتاب عالی و مصرف بنزین با سرعت 110 کیلومتر حدود7.2در 100کیلومتر هست فقط مشکل خشک بودن ماشین هستش که با انداختن لاستیک هانکوک وباد نیتروژن ضربه بسیار کم میشه از لحاظ ارگونومی. صندلی سایپا بد طراحیش کرده. ولی در کل ماشین خوبیه و من راضیم.

  • کیارش کیارش (23 آذر 97 ساعت 01:58)

    ترمز ضعیف و کیفیت بسیار بسیار معمولی و استهلاک بسیار بالا بهترین چیزی هست که در مورد این ماشین می توان گفت

  • مهدی مهدی (16 آذر 97 ساعت 15:35)

    من بیش از 3 ماهه این ماشین رو دارم. خواهشم از همه دوستان اینه که به نقدهای غیرمنصفانه که عموما از بازاریاب های خودروهای چینی و دلال ها هستش توجه نکنید.
    من تجربه خودم رو از مزیت ها و معایب ماشینم بدون جبهه گیری میگم، امیدوارم مفید باشه برای دوستان.

    مزایا:
    - موتور بسیار قدرتمند و پرشتاب
    - گیربکس 6 سرعته با عملکرد بسیار هماهنگ با موتور و تعویض دنده های فوق العاده نرم
    - ورود صدای موتور به کابین بسیار اندک (البته در دور بالا صدای اسپرت موتور میاد که طبیعیه و حس خوبی میده)
    - شیفتر دنده پشت فرمان
    - فضای کابین و صندوق جادار
    - عملکرد سیستم تهویه بخاری و کولر عالی
    - کیفیت بلندگوها خوب
    - کیفیت مانیتور و سیستم پخش خوب
    - کیفیت تصویر دوربین دنده عقب چه در شب و چه در روز عالی (به ویژه در مقایسه با هیوندا که کیفیت تصویر در شب اصلا جالب نیست)
    - قیمت لوازم و قطعات مناسب به نسبت ماشین های هم رده

    معایب:
    - صندلی ها ایرانیزه شدن. البته راحتی صندلی قابل قبوله اما متاسفانه در برخی خودروها (نه در همه) کاهی صدا میده (البته نه در حد آزار دهنده) و نیاز به سرویس پیدا میکنه.
    -لاستیک ها که ایرانی هستن. من خودم با کوموهو عوض کردم هم صداش کمتر شد، هم سواری و فرمون نرم شد.
    - سفتی اندک فرمون که البته اذیت نمیکنه. اما در مقایسه با اون دسته از کره ای ها که فرمون برقی داشتن سفت تره
    - در برخی سراتوهای مونتاژ (ازجمله ماشین بنده)، زمان بارندگی روی آسفالت پر دست انداز و موجدار گاهی حس گیج بودن عقب ماشین بهتون دست میده که البته با تنظیم و آچار کشی اکسل خیلی بهتر میشه

    در خصوص ترمزها هم بگم من به شخصه تو این مدت ضعف در سیستم ترمز ندیدم. غر از سراتو سایپا، برخی مدلهای کره ای و بعضی از خودروهای کره ای یا ژاپنی دیگه هم ترمز عقبشون کاسه ای هست.
    در مورد خشک بودن سواری هم این خصلت اسپرت ماشینه و من شخصا مشکلی باهاش ندارم. ضمنا خشکی سواری ماشین از نمونه کره ای و مزدا3 کمتره البته درحالتی که عقب ماشین و صندوق پر باشه یه مقدار خشک تر نشون میده خودشو.

    در کل تو رنج قیمت 180 تا 220 میلیون چندتا انتخاب دیگه دارید: یا باید برید سراغ چینی ها مثل اریزو، جک S5 و هایما که من توصیه نمیکنم (با توجه به کیفیت عموما پایین، بازار خرید داغون و قیمت بالای لوازم) به ویژه با کیفیت افتضاح بنزین ایران سمت توربوها اصلا نرید. گزینه دیگه اکسنت هست که کیفیت خوبی داره اما موتور ضعیف تر، گیربکس 4 دنده خیلی ضعیف، و کابین خیلی کوچیک به ویژه عقبش من رو اصلا راضی نکرد. النترا، کرولا و مزدا3 پر کار هم هست که به دلیل کارکرد بالا مشکلات خاص خودشون رو دارن. اما اگه النترا کم کار و تمیز تو این رنج گیرتون بیاد میتونه گیزنه بهتری باشه.

  • محمد رضا محمد رضا (5 آذر 97 ساعت 00:10)

    ماشین فوق العاده آشغالی هستش من یک ساله مدل ۲۰۰۰ سی سی آپشنال دارم بسیار خشک کیفیت داخل کابین افتضاح ترمز بسیار ضعیف هندلینگ ماشین بسیار ضعیف فقط شتاب و سرعت داره مصرف بنزین داخل شهر صدی ۱۱ تا ۱۳ می باشد خیلی پر مصرفه به نظر من یا تیگو ۵ بخرید یا هیما یا مزدا تری دست دوم یا آریزو فول آپشن یا هیوندا اکسنت یا النترا دست دوم به هیچ وجه سمت سراتو نرید که مثل من پشیمون میشید

    مهدی مهدی (21 فروردین 98 ساعت 14:42)

    من موافق نظر شما نیستم.تنها ضعفش ترمزهاشه.

  • ارسام ارسام (10 آبان 97 ساعت 17:38)

    چرا هیچ کس به مردم واقعیت را نمیگه.سراتو اسمش فقط سراتو هست. فک کن ماکت سراتو را درست کردن و الان شده 195 تومن. زیر سایه سایپا. کسی که اصالت براش مهمه سوار ماشین فیک نمیشه. فقط یه موتور داره. صندلی دستی. 2 ایربگ . Ebd نداره. دور ظبتش از پلاستکی کهنه و قطعا زیرشم که ما نمیبینیم دزدی کردن. من یک ساعت داشتم سریع عوضش کردم..

  • ارسام ارسام (10 آبان 97 ساعت 17:37)

    چرا هیچ کس به مردم واقعیت را نمیگه.سراتو اسمش فقط سراتو هست. فک کن ماکت سراتو را درست کردن و الان شده 195 تومن. زیر سایه سایپا. کسی که اصالت براش مهمه سوار ماشین فیک نمیشه. فقط یه موتور داره. صندلی دستی. 2 ایربگ . Ebd نداره. دور ظبتش از پلاستکی کهنه و قطعا زیرشم که ما نمیبینیم دزدی کردن. من یک ساعت داشتم سریع عوضش کردم..

  • مهرداد مهرداد (8 آبان 97 ساعت 19:10)

    من سراتو خریدم بخاطر اینکه ماشین خشکی بود و نسبت به موتورش که 2000 بود مصرف سوخت 9.5 داشت که فروختمش ضمن اینکه ماشینی که موتور قوی داره و در سرعتهای بالا میشه باهاش رانندگی کرد بدلیل نداشتن ترمز دیسکی عقب که از معایب این ماشینه ایمنی سرنشین را به خطر میندازه و پایداری نداره و مجبور هستید همیشه با احتیاط و سرعت تا 120 رانندگی کنید و از این بابت فرقی با سایر خودروهای معمولی نمیکنه

  • ابوالحسن ابوالحسن (28 مهر 97 ساعت 08:51)

    سلام
    مطابق نظر بهراد ماشین آپشنال در سرعت بالا اصلا ثبات نداره ترمزها در این سرعتها اصلا توانایی کنترل ندارند متاسفانه ماشین کلا از کنترل خارج هست شاید اگر لاستیک ها رو عوض کنیم بهتر بشه
    صندلیها برقی نیستند و ارگونومیک نیستند آینه ها برقی نیستند
    آپشنها داخلی ضعیف
    مزایا
    شتاب بسیار بالا صفر تاصد زیر ۸ثانیه
    هماهنگی گریبکس و دنده ها
    فرمان بسیار خوش دست و فوق العاده هماهنگ
    نسبت به قیمت بسیار خوش قیافه

  • M M (13 مهر 97 ساعت 11:39)

    مصرف سوختش بالاست ، مال من نو هست اما بین 9.7 تا 10.6 ترکیبی میزنه
    ایا برای شما هم همین طوره؟

  • کیا کیا (25 مرداد 97 ساعت 15:21)

    ماشین عالیه مخصوصا وارداتی خیلی بهتر از لگن های چینی هستش

  • سعید سعید (3 مرداد 97 ساعت 22:56)

    من یک ۹۵ غیر آپشنال دارم پسر عموم هم ۹۶ غیر آپشنال بابا خداییش عجب موتور گیربکسی داره
    فقط آپشنال با غیر آپشنال ۱۰ یا ۱۲ میلیون اختلافه که خیلی زیاده غیر آپشنالش می ارزه
    شتاب فوق العاده هندلینگ عالی چهره اخمو و عقب ماشینم پهن از اپتیما و ماکسیما و سوناتا خیلی پهن تره کنار هم‌بزارین مشخص میشه
    من راضی ام حالا حالا هم نمیفروشمش
    بفروشم باید دنا سوار شم

  • میلاد میلاد (31 تیر 97 ساعت 23:55)

    نسبت به قیمتش ماشین فوق العاده ایه و از سواریش واقعا لذت میبرم.

  • آرمین آرمین (10 تیر 97 ساعت 03:48)

    سلام
    قیمت این ماشین رو به من میگید؟؟

  • بهراد بهراد (1 تیر 97 ساعت 14:18)

    سلام.من یک ماه پیش یک سراتو آپشنال رو تحویل گرفتم و میخواستم نظرم رو به بقیه دوستان انتقال بدهم انشااله که مفید واقع بشه.
    از لحاط اپشن ها تقریبا نمیشه ایراد گرفت بجز ترمز های عقب کاسه ای و اینه تاشو برقی.
    یک مقداری خشک هست خصوصا عقب که کوبش داره که با تعویض لاستیک ها تا حدودی از بین میره.
    ولی ایراد اساسی بنظرمن عدم پایداری در سرعت بالاست و ترمزهای ناگهانی که متاسفانه ماشین اون پایداری و ثبات لازم رو نداره و کشیده میشه.
    ولی در جمع بندی با این قیمت و امکانات و وضعیت بد بازار و تحریم ها و انحصاری بودن شرکتهای خودرو سازی ما و ..... ماشین مناسبی بنظر میرسد.

  • Pedram Pedram (20 خرداد 97 ساعت 03:40)

    من ۳ماه پیش سراتو آپشنال گرفتم ،این ماشین تو رنج قیمتیه خودش بی نظیره دوستان ،گیربکس اتومات فوق العاده عالی با ضرسب تعویض بسیار خوب، موتور عالی و پر قدرت و استایل ساده و همه پسند،هیچ ماشینی بی ایراد نیست ،این ماشینم ایرادای خاص خودشو داره ولی تو این رنج قیمت بهترین انتخابه شک تو خریدش نکنید

  • Daneshkhah Daneshkhah (9 خرداد 97 ساعت 12:33)

    سلام ، من ٢ماهی هست که این ماشین رو گرفتم . باهاش تا مشهد رفتم . واقعا شتاب فوق العاده ای داره . کیفیتش هم هم خوبه . ماشین هم تا خریدم رفتم لاستیک خارجی برأش گذاشتم . الان خیلی نرمه . و در کل خیلی راضیم .

  • امیر امیر (21 بهمن 96 ساعت 19:37)

    سلام من دو ماهی هست خریدم، از موتورش راضیم ولی یکسری آپش ها را ورداشتن که با این قیمت واقعا خیلی زشته، مثلا ترمز چرخ عقب کاسه ا یه!!!! آینه ها تاشو برقی نیستند و ...