میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید 2013-2020

کشور
ژاپن ژاپن
شرکت خدمات دهنده
آرین موتور پویا
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف فروش
قیمت بازار
3,930,000,000 (تومان)
مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید
175 KM/H
حداکثر سرعت
0 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
شاسی بلند
حجم موتور
1998 سی سی
نوع موتور
هیبرید
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
مصرف سوخت ترکیبی
لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
وزن1860 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو225/R18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب225/55R18
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیسیستم پاشش کنترل شده الکتریکی
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)120 اسب بخار در 4500 دور بر دقیقه + 80 اسب بخار (هر موتور برقی)
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)190 نیوتن متر + 137 نیوتن متر موتور برقی جلو + 195 نیوتون متر موتور برقی عقب
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک45 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزچهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله)
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون دارای استرس بار
تعلیق عقبمولتی لینک دارای استرس بار
نوع سیستم فرمانرک پینیون برقی تلسکوپی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت175 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)0 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین)1.7 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 6
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP5
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی5سال یا 150000 کیلومتر ( سیستم باتری 160 هزار کیلومتر و یا 8 سال گارانتی دارد)
امکانات رفاهی میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )7 عدد،راننده،سرنشین،جانبی ،پرده ای ،زانوی راننده
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز ضد قفل ABS / سیستم توزیع الکترونیکی ترمز EBD / کنترل پایداری فعال ASC / سیستم کنترل کشش TCL / ترمز کمکی سطوح شیب دار HSA / سیستم ترمز کمکی BA
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم ایموبلایزر / ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید KeyLessStarter
سیستم فرمان و هدایت پذیریسوپر کنترل تمامی چرخ ها SAWC ( فرمان پذیری تمام چرخ ها )
نوع غربیلک4 شاخ / دارای روکش چرمی / دارای گرمکن فرمان / فرمان برقی، دارای کلید های کنترل سیستم صوتی
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی و تصویریدارا نمایشگر 6.4 اینچی لمسی به همراه دوربین عقب / دارای درگاه USB
سیستمهای مولتی مدیادارای هندزفری / بلوتوث با قابلیت کنترل تلفن همراه از روی فرمان
سیستم صندلیهای جلوصندلی ها دارای روکش چرمی / تو دری های چرمی / دارای گرمکن / قابلیت تنظیم صندلی راننده به صورت برقی در 8 جهت
سیستم صندلیهای عقبصندلی ها دارای روکش چرمی / تو دری های چرمی / تاشو با قابلیت دسترسی به صندوق عقب
سیستم آیینه هاآینه های جانبی برقی دارای گرمکن / تاشوی برقی / دارای راهنمای روی آینه / دارای آینه ی الکتروکرومیک
سیستم شیشه هاجلو و عقب برقی + قفل کودک / شیشه های عقب دودی / دارای سنسور بارن برای عملکر خودکار برف پاک کن ها
سیستم های سقفسانروف 3 حالته
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو LED / دارای چراغ روز (Daylight) / دارای شوینده چراغ / دارای مه شکن LED / دارای سنسور نور جهت عملکرد خودکار چراغ ها
سیستم روشنایی عقبLED طیفی / دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالسیستم جلوگیری از تصادفات احتمالی UMS / سیستم هشدار صوتی به عابرین AVAS
سیستم های کمک رانندگیسیستم کروزکنترل و محدود کننده سرعت / دارای سنسور پارک جلو و عقب / ترمز دستی الکتریکی / اتوهلد

شرکت آرین موتور نماینده رسمی خودروهای میتسوبیشی در ایران با دعوت از خبرنگاران حوزه خودرو اقدام به برگزاری تست رانندگی خودروی جدید میتسوبیشی اوتلندر هیبرید، برقی نمود.

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

این مراسم طی دو بخش و در محل پیست اتومبیل رانی آزادی تهران برگزار شد. در بخش اول با توجه به پیچیدگی فنی و ویژگی های متمایز اوتلندر PHEV ، یک کارگاه آموزشی توسط آقای کریس، از مدیران میتسوبیشی موتورز برای کارشناسان و خبرنگاران حاضر برگزار شد.

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

در این کلاس توضیحاتی در مورد موتور های الکتریکی و بنزینی این خودرو و چگونگی کارکرد آنها، شارژر های دیواری قابل عرضه در ایران و.... ارائه شد، همچنین طرز کار سیستم S-awc میتسوبیشی که روی اوتلندر PHEV نیز ارائه شده تشریح شد.

در بخش آخر این کلاس نیز خبرنگاران حاضر در جلسه سوالات خود پیرامون هزینه نگهداری خودرو، عمر باطری ها، شرایط گارانتی و... را مطرح کردند که در فرصتی مناسب تر توضیحات بیشتری در مورد این مسائل خودرو منتشر خواهیم کرد.

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

اما بخش دوم برنامه، اختصاص به تست رانندگی خودرو اوتلندر PHEV در پیست آزادی داشت؛ شرکت آرین موتور به منظور سهولت مقایسه بین اوتلندر PHEV و معمولی، یک دستگاه از نمونه بنزینی آن‌را نیز در اختیار خبرنگاران گذاشته بود.

با ورود به اوتلندر، با فضایی آشنا و با کیفیت روبرو شدیم.

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

کابین خودرو تفاوت فاحشی با مدل های بنزینی ندارد، اما با دیدن کنسول میانی و صفحه کیلومتر خودرو، میتوان به تفاوت های بنیادین این خودرو با مدل های قبلی پی‌برد. در صفحه کیلومتر خبری از دور موتور نیست و نشانگر جریان باطری به جای آن در کنار عقربه نمایش دهنده سرعت قرار گرفته است.

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

در کنسول میانی نیز دسته دنده اب با طراحی جدید به چشم می‌آید...

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

صندلی‌های چرمی جلو در پیچ‌ها کاملا بدن را در برمیگرفتند، اما مسافران ردیف عقب برای حفظ موقعیت خود بر روی صندلی به هنگام گذر از پیچ‌ها با دشواری های بسیاری مواجه بودند که خودرو ابن سگمنت موضوع خیلی عجیبی نبود...، هنگام حرکت با اوتلندر در سرعت های پایین، با توجه به برقی بودن موتورخودرو و عایق بندی مناسب کابین، با کابینی کاملا ساکت روبرو شدیم، اما با بالاتر بردن سرعت و افزایش شتاب گیری با خودرو(در روز تست درایو خودرو دایما تحت فشار بوده و شارژ باطری در اکثر دقایق بسیار کم بود) موتور بنزینی برای شارژ کردن باطری ها و تامین نیروی برق مورد نیاز برای حرکت خودرو، روشن شد که این موضوع کمی از سکوت کابین اوتلندر می‌کاست....

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

سیستم تعلیق اوتلندر phev کاملا نرم و بیصدا عمل میکرد و از این جهت جای هیچ نارضایتی برای راننده باقی نمیگذاشت، اما هنگامی که با سرعت بالا قصد گذر از پیچ های پیست را داشتیم، متوجه بادی رول زیاد آن شدیم....، اما همچنان با وجود سیستم کنترل پایداری، مرکز ثقل پایین تر از رقبا و همینطور سیستم s-awc میتسوبیشی، پایداری خودرو در پیچ ها به طور محسوسی از تمام رقبای حاضر در بازار، بهتر بنظر می‌رسید.

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

عملکرد سیستم s-awc میتسوبیشی قبل تر نیز هنگام راندن خودروی لنسر اوولوشن X تحسین تیم حودرو را بر انگیخته بود، این سیستم در هنگام عبور از پیچ ها، با کنترل کردن گشتاور تک تک چرخ ها به صورت مجزا، نیرو را به صورت هوشمند میان آنها توزیع میکند.

به صورت دقیق تر، به چرخ هایی که به سمت خارج پیچ قرار دارند نیروی بیشتری از چرخ های داخلی ارسال میگردد.

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

مزیت این سیستم به صورت کاملا محسوس هنگام عبور از پیچ های تند پیست آزادی حس میشد و اوتلندر phev، بخش زیادی از برتری بی چون و چرا در فرمان‌پذیری در مقایسه با مدل بنزینی را، مدیون وجود این سیستم است.

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

قوای حرکتی اوتلندر PHEV متشکل از دو موتور برقی بر روی محورهای جلو و عقب و یک موتور بنزینی نیز با حجم دولیتر می‌باشد؛ بر خلاف خودروهای هیبریدی، موتور بنزینی اوتلندر نقش مستقیمی در به حرکت دراوردن خودرو ندارد جز در شرایطی بسیار خاص!

موتورهای برقی هردو دارای توان 80 اسب بخار می‌باشند، اما گشتاور موتور عقبی 190 نیوتون متر و موتور نصب شده روی محور جلو، 137 نیوتون متر است . دیگر نکته قابل ذکر در مورد اوتلندر phev، عدم وجود جعبه دنده در اجزای سیستم فنی آن است! اوتلندر در کل دارای 3 مد حرکتی میباشد، حالت کاملا الکتریکی(EV)، هیبریدی سری، و هیبریدی موازی

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

در حالت اول، موتور بنزینی کاملا خاموش بوده و موتور های برقی با استفاده از برق ذخیره شده در باطری ها خودرو را به حرکت در میآورند، طبق اعلام میتسوبیشی، خودرو در این حالت میتواند حداکثر تا حدود 55 کیلومتر حرکت کند...، اما به محض کاهش شارژ باطری، یا در صورتی که خودرو نیاز به برق بیشتری داشته باشد(مانند حرکت طولانی در سربالایی)، موتور بنزینی خودرو با هدف شارژ کردن باطری و یا تامین مستقیم برق مورد نیاز الکترو موتور ها، به صورت خودکار روشن میشود(حالت هیبرید سری)

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

مورد جالب دیگر، قابلیت تعیین زمان روشن شدن موتور بنزینی توسط راننده بر اساس میزان ظرفیت باقیمانده باطریست.... مثلا راننده شماره یک، میخواهد در صورتی که شارژ باطری ها به کمتر از 40 درصد رسید، موتور بنزینی روشن شود، اما دیگری میزان 30 درصد را مناسب تر میداند....این قابلیت ها کلید هایsave و charge که در کنار دسته دنده قرار گرفته اند قابل استفاده است.

در حالت سوم یا همان هیبریدی موازی، موتور بنزینی علاوه بر تامین برق مورد نیاز خودرو، به طور مستقیم بخشی از نیروی لازم برای به حرکت دراوردن محور جلو را نیز فراهم میکند.(فقط در سرعت‌های بیشتر از 120 کیلومتر بر ساعت) اما همانطور که گفتیم، در این خودرو هیچ جعبه دنده ای وجود ندارد! چطور ممکن است بدون وجود گیربکس، موتور بنزینی اوتلندر چرخ‌ها را به حرکت دراورد؟

مهندسین میتسوبیشی با تصمییمی جالب و همینطور عجیب، به جای استفاده از جعبه دنده از یک مبدل استفاده کرده‌اند تا مستقیما نیرو را از موتور بنزینی به چرخ ها منتقل کند.....

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

اما این تمام ماجرا نیست! قابلیت دیگر اوتلندر ، این است که شما می‌توانید خودروی خود را با استفاده از پریز برق در پارکینگ منزل یا محل کار و با هزینه ای بسیار پایین، به صورت کامل شارژ کنید.

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

پشت فرمان میتسوبیشی اوتلندر PHEV

در مقایسه قوای حرکتی اوتلندر phev و معمولی، مدل برقی با وجود وزن بالاترو شرایط روز تست درایو که در اکثر مواقع، شارژ باطری ها کاملا خالی بود، در شتاب اولیه موفق تر عمل می‌کرد و با توجه به اینکه در سرعت های بالاتر، موتور بنزینی هم به کمک الکتروموتورها می‌آید، احتمالا شتاب گیری ثانویه این خودرو از دیگر رقبای حاضر در کشور بهتر خواهد بود...

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

ترمزهای خودرو هم در شرایط تحت فشار در مسیر های پر پیچ پیست آزادی کاملا عملکرد قابل قبولی داشتند.

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

اوتلندر phev از نظر امکانات رفاهی و ایمنی با داشتن گرمکن های صندلی و فرمان،7عدد ایربگ، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، کی‌لس استارتر، صندوق عقب برقی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، صندلی برقی راننده، سنسور نور و باران، چراغ های LED جلو همراه با چراغ شور، لیمیتر و کروز کنترل، اتوهلد و ترمز دستی برقی، دو پریز برق 220 ولت 1500 واتی و.... خودرو نسبتا کاملی محسوب میشود، اما نبود آپشن هایی همچون سقف پانوراما نیز به چشم می‌آیند....

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

جمع بندی:

قطعا حضور اوتلندر هیبرید الکتریکی به عنوان یکی از مدرن ترین خودروهای جهان و پرفروش ترین SUV پلاگین دنیا در خیابان های ایران اتفاق خوشایندیست و استقبال مناسب مخاطبان از این محصول آرین موتور، میتواند تابوی خودروهای برقی در ایران را شکسته و به کاهش آلودگی شهرهای کشورمان کمک شایانی کند...،علاوه بر این موارد، کابین نرم و جادار در کنار هندلینگ خیلی خوب و شتاب راضی کننده ، میتواند این خودرو را به انتخابی مناسب در میان رقبا تبدیل کند.

آرین موتور برای این خودرو 5 سال یا 150 هزار گارانتی در نظر گرفته و برای باطری آن ، 8 سال گارانتی ارائه میدهد که بنظر برای آسودگی خیال بسیاری از مشتریان کافیست....

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم

 

گزارش نخستین تست درایو میتسوبیشی اوتلندر PHEV در پیست آزادی + فیلم