1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. میتسوبیشی
  4. پاجرو
  5. بهمنی مونتاژ (1384-1386)

میتسوبیشی پاجرو بهمنی مونتاژ 1384-1386

Mitsubishi Pajero bahmanmotor 1384-1386

تیپ ها
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
3497 سی سی
بنزین سوز
6
اتوماتیک
10.8 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرومیتسوبیشی پاجرو بهمنی مونتاژ 1384-1386

متولد شده در سرزمین رالی.. رشد و نمو کرده با تکنولوژی آینده.. طراحی شده برای لذت بردن از زندگی…

فلسفه وجودی و دلیل تولید شدن نسل دوم میتسوبیشی پاجرو خودروی SUV فول سایزی که از سال 1991 تا سال 1999 توسط میتسوبیشی تولید شد در این سه جمله که روی کاور لاستیک زاپاس در پشت این خودرو نوشته شده خلاصه می شود. این خودرو که ابتدا به صورت وارداتی به بازار ایران راه پیدا کرد در سال 1998 یک فیس لیفت دریافت کرد که شامل تغییراتی در بدنه و قوای فنی پاجرو بود. پاجروی فیس لیفت نیز چند سال بعد از قطع تولیدش در کمپانی مادر به بازار ایران آمد و مونتاژ آن توسط گروه بهمن در سال 1384 آغاز شد و خیلی زود در سال 1386 خاتمه یافت. پاجرو های مونتاژ ایران که به پاجرو بهمنی نیز معروف هستند به صورت 5 درب و با گیربکس های دنده ای و اتوماتیک در بازار قابل تهیه اند.

 

 

طراحی ظاهری پاجرو بهمنی

پاجرو بهمنی یک طراحی کلاسیک دهه 90 ای دارد و تمام المان های موجود در طراحی های خودرو در آن سال ها در این خودرو به چشم می خورد. پاجرو بهمنی همچنین بدنه ای عریض تر نسبت به مدل های وارداتی قبل از فیس لیفت دارد که باعث می شود تشخیص دادن آن ها از مدل های وارداتی در خیابان بسیار راحت باشد.

نمای جلو پاجرو بهمنی مکعبی شکل بوده و چهره ای جدی دارد؛ چراغ های خودرو فرم مربعی دارند و توسط یک جلو پنجره مشکی رنگ که روی آن لوگوی قدیمی میتسوبیشی با رنگ قرمز به چشم می خورد به همدیگر متصل شده اند. یک گارد روی سپر جلو خودرو که ارتفاعش بسیار کوتاه است قرار گرفته و چراغ شور و مه شکن های جلو نیز در دو طرف آن دیده می شوند.

 

میتسوبیشی پاجرو قرمز.webp

 

در نمای کناری پاجرو بهمنی اولین نکته ای جلب توجه می کند درب عقب و گلگیر های پهن این خودرو هستند که در طراحی آن ها از خطوط بسیار زیادی استفاده شده است. دستگیره های درب به رنگ استیل بوده و یک پارکابی در پایین درب ها برای راحت تر سوار شدن به خودرو در نظر گرفته شده است. رینگ های 15 اینچی پاجرو بهمنی که به لاستیک های فاق بلند خارج جاده ای مجهز هستند فضای خالی زیادی در گلگیر ها ایجاد می کنند اما این موضوع با توجه به ذات آفرودی خودرو کاملا طبیعی است.

طراحی عقب پاجرو بهمنی هماهنگ با طراحی سایر نقاط بدنه است. چراغ های مستطیلی شکل آن داخل یک قاب مشکی قرار گرفته اند و چراغ های راهنما و مه شکن نیز روی سپر دیده می شوند. سمت چپ درب صندوق فضای خالی برای نصب پلاک دیده می شود که یک نوشته میتسوبیشی نیز بالای آن قرار دارد. در سمت راست درب صندوق نیز زاپاس خودرو نصب شده که یک کاور با نوشته هایی درباره سیستم SS4 و همچنین فسلفه خودرو که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم روی آن کشیده شده است.

 

میتسوبیشی پاجرو آبی چهار درب.webp



کابین و فضای داخلی

 کابین پاجرو بهمنی متریالی از جنس پلاستیک نرم برای قسمت های فوقانی و پلاستیک خشک برای قسمت های پایینی داشبورد و رودری ها دارد که کیفیت ساخت آن ها کاملا مطلوب است. در نسخه فول آپشن از تریم چوبی در کنسول میانی داشبورد و صفحه کیلومتر استفاده شده و همچنین صندلی های خودرو روکش مخملی دارند که نمای لوکس تری به کابین پاجرو می دهد. کیلومتر شمار پاجرو بهمنی از نوع آنالوگ است و یک نمایشگر در میان آن قرار گرفته که وضعیت سیستم SS4 خودرو را نشان می دهد و درجه نرمی کمک های خودرو نیز در میان صفحه دور موتور قابل مشاهده است همچنین کلید های مربوط به فلاشر، گرمکن شیشه عقب و مه شکن ها نیز در دو طرف صفحه کیلومتر نصب شده اند. در قسمت بالایی کنسول میانی داشبورد سه عدد گیج (قطب نما، شیب سنج و دماسنج) نصب شده، کمی پایین تر دریچه های تهویه مطبوع و ساعت خودرو به چشم می خورند و پایین تر از آن ها پنل تهویه مطبوع دستی 3 حالته و سپس یونیت پخش قرار گرفته است. کنار دسته دنده اصلی خودرو، دسته دنده کمک برای تنظیم سیستم SS4 در چهار حالت مختلف قرار دارد و دکمه ای برای قفل کردن دیفرانسیل عقب نیز در بالای آن دیده می شود. یک محفظه برای قرار دادن وسایل بین دو صندلی جلو وجود دارد و هر صندلی نیز یک استراحتگاه دست مخصوص به خود دارد. در نهایت در سمت راست داشبورد یک دستگیره برای سرنشین جلو به چشم می خورد که می توان در مسیر های ناهموار برای حفظ تعادل از آن استفاده کرد که البته این دستگیره در نسخه های فول آپشن جای خود را به محفظه ایربگ داده است. ردیف عقب خودرو نیز مجهز به سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان است و در نهایت، دو صندلی روبروی یک دیگر در محفظه بار پاجرو بهمنی وجود دارند که می توان با باز کردن آن ها ظرفیت سرنشینان خودرو را به 7 نفر افزایش داد.

 

مشخصات فنی

پاجرو بهمنی از یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی با حجم 3500 سی سی بهره می برد. این پیشرانه که با کد 6G74 شناخته می شود 192 اسب بخار توان در 5000 دور در دقیقه و 313 نیوتون متر گشتاور در 3500 دور در دقیقه تولید می کند. نیروی تولید شده توسط موتور وارد یک گیربکس 4 دنده اتوماتیک یا 5 دنده دستی می شود و سپس از طریق سیستم انتقال قدرت خاص میتسوبیشی یعنی Super Select 4WD به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود. این سیستم که اختصارا SS4 نیز نامیده می شود 4 حالت مختلف انتقال قدرت را در اختیار راننده قرار می دهد که شامل 2H (انتقال قدرت به محور عقب)، 4H (انتقال قدرت به هر چهار چرخ به صورت خودکار)، 4HLc (انتقال قدرت میان هر دو محور به صورت 50-50) و 4LLc (انتقال قدرت میان هر دو محور به صورت 50-50 با کمک سنگین) هستند. همچنین این سیستم که قفل دیفرانسیل عقب دکمه ای هم دارد به راننده اجازه می دهد که تا سرعت 80 کیلومتر بر ساعت بین حالت های 2H و 4H جابجا شود. پاجرو بهمنی از سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و دیفرانسیل یکپارچه در عقب استفاده می کند و در هر دو محور از فنر لول و کمک فنر های 3 حالته بهره می برد؛ این سیستم قابلیت تنظیم کمک فنر ها در 3 حالت نرم، متوسط و خشک را دارد که راننده می تواند بر اساس مسیری که در آن مشغول رانندگی است و نیاز خود، آن را تغییر دهد. ترمز های پاجرو بهمنی هم در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی هستند که مجهز به سیستم Multi-Mode ABS نیز می باشند. این سیستم همزمان با تغییر حالات مختلف در سیستم انتقال قدرت فعالیت می کند تا در هر حالت خاص، ترمز گیری مناسبی برای خودرو انجام بگیرد. 

 

امکانات ایمنی و رفاهی

به علت طراحی قدیمی و عمر زیاد خودرو، تست تصادف معتبری از پاجرو نسل دوم در دسترس نیست. اما این خودرو مونتاژ در نمونه های دارای گیربکس اتوماتیک به 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو مجهز است. (نسخه دنده ای ایربگ ندارد)

امکانات رفاهی پاجرو بهمنی در نسخه پایه که با گیربکس دنده ای عرضه می شود شامل شیشه بالابر های برقی، آیینه های جانبی با تنظیم برقی، سیستم تهویه مطبوع دستی، چراغ شور و 3 گیج شیب سنج، ارتفاع سنج و قطب نما در میان داشبورد است. در نسخه های فول آپشن با گیربکس اتوماتیک امکاناتی مانند سانروف شکاری، صندلی راننده با تنظیم برقی، روکش مخملی صندلی ها و تریم چوبی کنسول میانی نیز به لیست آپشن های پاجرو اضافه می شوند که برای یک خودروی آفرودر حرفه ای مناسب به نظر می رسد.

 

پاجرو بهمنی در بازار

پاجرو بهمنی در بازار خودرو های SUV و آفرودی، رقبای قیمتی مانند تویوتا لندکروز FJ80، نیسان رونیز، سانگ یانگ اکتیون و سوزوکی گرند ویتارا دارد. در مجموع پاجرو بهمنی در میان رقبا بهترین شتاب گیری و راحت ترین سواری را دارد و امکانات رفاهی و سیستم های فنی این خودرو کاملا برتر از سایرین است. در آفرود نیز پس از لندکروز، پاجرو بهمنی بهترین توانا ترین خودروی این رنج است و پس از آن رونیز و اکتیون قرار می گیرند. پاجرو سن و سال بسیار کمتری از لندکروز دهه نودی دارد و از سایرین هم قوی تر و پر امکانات تر است. اما اگر لوازم یدکی گران قیمت و هزینه تعمیرات بالای آن را در نظر بگیریم، برای افرادی که به کم خرج بودن خودروی خود اهمیت می دهند احتمالا رونیز انتخاب بهتری خواهد بود و اگر مدرن بودن خودرو برای شما اهمیت بیشتری دارد می توانید به سراغ نماینده های سوزوکی و سانگ یانگ بروید.

گالری میتسوبیشی پاجرو بهمنی مونتاژ 1384-1386

نظرات کاربران
  • الیاس پیام عسکری 24 آبان 1401 ساعت 18:36

    سلام.میشه لطفا در خصوص فول روغن توضیح دهید.سیخ فول اولش به انداره یک بند انگشت رنگش متفاوت هست که فکر کنم اندازه فول را نشان میدهد و دو تا بریدگی هم در میانه آن هست .خواستم بپرسم فول تا کجا روغن داشته باشد نشانه ضعیف بودن موتور است

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو میتسوبیشی پاجرو بهمنی مونتاژ 1384-1386
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده بهمن یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 2060 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 7
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 265/70R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 265/70R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 3497 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 6
  • تعداد سوپاپ ها 24
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خورجینی V شکل
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 194 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 313 نیوتن متر در 3500 دور بر دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 55.46 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 92 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک
  • تعداد دنده (جلو) 4
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS]
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب فنر لول با دیفرانسیل یک تکه دارای قفل
  • کمک فنرهای جلو کمک های 3 حالته برقی
  • کمک فنرهای عقب کمک های 3 حالته برقی
  • نوع سیستم فرمان فرمان هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10.5 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 18.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 13.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 10.8 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 2

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دو عدد راننده و سرنشین جانبی
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دارای قفل مرکزی با ریموت
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری دارای فرمان کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان 4 شاخه با روکش چرمی
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع دستی 3 حالته
  • سیستم صوتی و تصویری داترای 4 بلندگو
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش مخملی، صندلی راننده برقی در تیپ اتوماتیک
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش مخملی
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبیس با تنظیم برقی
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابرها برقی، پرف پاک کن و گرمکن برای شیشه عقب
  • سیستم های سقف دارای سانروفر برقی شکاری در تیپ اتوماتیک
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو هالوژن دارای مه شکن و چراغ شور
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن عقب
  • سیستم های کمک رانندگی دارای سیستم سوپر 4 ویل کنترل میتسوبیشی( گیربکس کمکی برای شرایط آفرود)، کمک سبک و سنگین به همراه قفل دیفرانسیل میانی و عقب، دارای دارای کمک فنر های 3 حالته قابل تنظیم
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • الیاس پیام عسکری الیاس پیام عسکری (24 آبان 1401 ساعت 18:36)

    سلام.میشه لطفا در خصوص فول روغن توضیح دهید.سیخ فول اولش به انداره یک بند انگشت رنگش متفاوت هست که فکر کنم اندازه فول را نشان میدهد و دو تا بریدگی هم در میانه آن هست .خواستم بپرسم فول تا کجا روغن داشته باشد نشانه ضعیف بودن موتور است