پژو 508

کشور
فرانسه فرانسه
شرکت خدمات دهنده
ایکاپ
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف عرضه
قیمت بازار
توقف عرضه

مشخصات فنی پژو 508

210 KM/H
حداکثر سرعت
8.9 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1600 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک دو کلاچه
مصرف سوخت ترکیبی
6.2 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلD Segment
وزن1485 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو235/R18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/45R18
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)163/6000
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)240/1400
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)101.875 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک72 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو5w30 SN
روغن مناسب برای خودرو 25w40 SN
روغن مناسب برای خودرو 310w40 SN
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزسیســتم ترمــز ضدقفــل )ABS ،)سیســتم کنتــرل الکترونیکــی پایــداری خــودرو )ESP ،) سیســتم کنتــرل لغــزش )ASR ،)سیســتم کنتــرل پایــداری دینامیــک )CBC ،)سیســتم کمکــی ســرباالیی )HAS ،)ترمــز دســتی برقــی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقب-
نوع سیستم فرمانالکتروهیدرولیــک
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت210 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)8.9 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین)9.8 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین)5.9 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP5
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی5سال یا 150000 کیلومتر
امکانات رفاهی پژو 508
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عــدد کیســه هــوای جلــو، 2 عــدد کیســه هــوای جانبــی، 2 عــدد کیســه هــوای پــردهای جلــو و عقــب
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیســتم کنتــرل الکترونیکــی پایــداری خــودرو )ESP ،) سیســتم کنتــرل لغــزش )ASR ،)سیســتم کنتــرل پایــداری دینامیــک )CBC ،)سیســتم کمکــی ســرباالیی )HAS ،)
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیســتم هشــدار هوشــمند، سیســتم قفــل مخفــی درهــا، سیســتم هوشــمند ورود بــدون کلیــد بــا دکمــه اســتارت )Keyless)
نوع غربیلکغربیلــک فرمــان چرمــی بــا قابلیــت تنظیــم ۴ جهتــه، اهــرم تعویــض دنــده پشــت فرمــان )شــیفتر(
سیستمهای تهویه مطبوعتهویه مطبوع اتوماتیک 4 کاناله )جلو و عقب(
سیستم صوتی و تصویری8 بلندگو
سیستمهای مولتی مدیاصفحه نمایش 7 اینچی لمسی با رزولوشن باال، رادیو، CD ،بلوتوث، USB، 8 بلندگو
سیستم صندلیهای جلوصندلیهـای برقـی، تنظیمـات حافظـهدار صندلـی، ماسـاژور صندلـی، تنظیـم گودیکمـر برقــی، گرمکــن صندلیهــای جلــو، صندلیهــای چــرم کالســیک مــدل GT .طــرح ناپــا ترامونتـان بـا دوخـت قرمـز
سیستم آیینه هاآینههـای جانبـی همرنـگ بدنـه، گـرم کـن، آینـه تاشـوبرقی بـا چـراغ راهنمـا، آینـه وسـط ضـد انعـکاس نـور خـودکار )الکتروکرومیـک(
سیستم شیشه هاشیشـههای جلـو و عقـب برقـی، ســایهبانهای سرنشــینهای عقــب، ســایهبان شیشــه عقــب
سیستم های سقفسـانروف برقـی قابـل تنظیـم بـا محافـظ برخـورد بـه مانــع
سیستم روشنایی جلوچراغهــای جلــو LED Full همــراه بــا روشــنایی روز )دیالیــت(، سیســتم روشــنایی هوشــنمند در پیچهــا، چراغهــای مهشــکن جلــو LED ،سنســور نــور خــودکار )اتوالیــت( نور باالی هوشمند )اسمارت بیم(

پژو ۵۰۸ یک خودروی سدان کلاس D است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد. ۵۰۸ جایگزینی بود که پژو برای نسخه ۴۰۷ در نظر گرفته بود اما این خودرو از نظر ابعاد بزرگتر از 407 بوده و بر مبنای پلتفرم PF3 کمپانی PSA توسعه یافته است، که اشتراکات فراوانی با سیتروئن C5 نسل دوم دارد.

پژو ۵۰۸ از زمانی که به بازارهای جهانی عرضه شد توانست جوایز متعددی را از آن خود کند. از کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال 2011 تا کسب عنوان بهترین خودروی سدان وارداتی به آلمان در همان سال که توسط یک مجله خودرویی معتبر به آن داده شد. اما 508 برخلاف مدل هایی نظیر 206 و 405 از آن دسته از شیرهای فرانسوی بود که برای بازار ایران خوش یمن نبود و مانند برادر دیگرش یعنی پژو 407 خیلی زود ایران را ترک کرد. البته نباید خود این خودروها را مقصر اصلی دانست چرا که دلایلی مانند قیمت گذاری نادرست و البته شرایط تحریم همگی سبب شدند تا این نمایندگان پژو در ایران موفقیت چندانی سب نکنند.

 

مزایا و معایب پژو 508

+ کابین جادار
+ ایمنی بالا و امکانات رفاهی خوب
+ طراحی قابل قبول
+ سواری نرم

- بازار دست دوم ضعیف
- خدمان پس از فروش نامناسب
- حساسیت پیشرانه به بنزین ایران
- ارگونومی پایین داشبرد و کابین

 

بررسی مشخصات فنی پژو 508

قلب تپنده‌ای که این شیر فرانسوی را به حرکت در می آورد در اصل یک پیشرانه مشترک میان پژو 2008 و برخی از محصولات شرکت DS بوده که یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است. این پیشرانه توانایی تولید 163 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را داراست.

 

حجم موتور 1.6 لیتر
نوع موتور بنزینی 4 سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
حداکثر قدرت  163 اسب بخار
حداکثر گشتاور 240 نیوتون متر
ظرفیت باک 72 لیتر
جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه
سیستم ترمز سیســتم ترمــز ضدقفــل )ABS ،)سیســتم کنتــرل الکترونیکــی پایــداری خــودرو )ESP ،) سیســتم کنتــرل لغــزش )ASR ،)سیســتم کنتــرل پایــداری دینامیــک )CBC ،)سیســتم کمکــی ســرباالیی )HAS ،)ترمــز دســتی برقــی
نوع ترمز جلو و عقب دیسکی
تعلیق جلو مک فرسون
سیستم فرمان هیدرولیک
حداکثر سرعت 210 کیلومتر
شتاب 0 تا 100 8.9 ثانیه
مصرف سوخت شهری 9.8 لیتر 
مصرف سوخت جاده 5.9 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.2 لیتر 
استاندارد آلایندگی یورو 5
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

 

امکانات رفاهی و ایمنی پژو ۵۰۸

پژو 508 از نظر امکانات رفاهی وضعیت خوبی دارد و همچنین از نظر ایمنی نیز خودرویی ایمن و قابل اعتماد است. این خودرو در همان سال های اولیه موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده که خود قوت قلبی برای خریداران این خودرو محسوب می شود.

 

کیسه های هوا 2 عــدد کیســه هــوای جلــو، 2 عــدد کیســه هــوای جانبــی، 2 عــدد کیســه هــوای پــردهای جلــو و عقــب
سیستم های پایداری و کمک راننده سیســتم کنتــرل الکترونیکــی پایــداری خــودرو )ESP ،) سیســتم کنتــرل لغــزش )ASR ،)سیســتم کنتــرل پایــداری دینامیــک )CBC ،)سیســتم کمکــی ســرباالیی )HAS ،)
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیســتم هشــدار هوشــمند، سیســتم قفــل مخفــی درهــا، سیســتم هوشــمند ورود بــدون کلیــد بــا دکمــه اســتارت )Keyless)
نوع غربیلک فرمان غربیلــک فرمــان چرمــی بــا قابلیــت تنظیــم ۴ جهتــه، اهــرم تعویــض دنــده پشــت فرمــان (شــیفتر)
سیستمهای تهویه مطبوع تهویه مطبوع اتوماتیک 4 کاناله (جلو و عقب)
سیستمهای مولتی مدیا صفحه نمایش 7 اینچی لمسی با رزولوشن باال، رادیو، CD ،بلوتوث، USB، 8 بلندگو
سیستم صندلیهای جلو صندلیهـای برقـی، تنظیمـات حافظـهدار صندلـی، ماسـاژور صندلـی، تنظیـم گودیکمـر برقــی، گرمکــن صندلیهــای جلــو، صندلیهــای چــرم کالســیک مــدل GT .طــرح ناپــا ترامونتـان بـا دوخـت قرمـز
سیستم آیینه ها آینههـای جانبـی همرنـگ بدنـه، گـرم کـن، آینـه تاشـوبرقی بـا چـراغ راهنمـا، آینـه وسـط ضـد انعـکاس نـور خـودکار (الکتروکرومیـک)
سیستم شیشه ها شیشـه‌های جلـو و عقـب برقـی، ســایه بان های سرنشــین های عقــب، ســایه‌بان شیشــه عقــب
سیستم های سقف سـانروف برقـی قابـل تنظیـم بـا محافـظ برخـورد بـه مانــع
سیستم روشنایی جلو چراغهــای جلــو LED Full همــراه بــا روشــنایی روز )دیالیــت(، سیســتم روشــنایی هوشــنمند در پیچهــا، چراغهــای مهشــکن جلــو LED ،سنســور نــور خــودکار )اتوالیــت( نور باالی هوشمند )اسمارت بیم

 

طراحی ظاهری

پژو 508 وارد شده به ایران در اصل نسخه فیس لیفت این خودرو محسوب می شود که در سال 2015 وارد بازارهای جهانی شد. 508 از نظر ظاهری خودرویی با ابهت و جسور به نظر می رسد که با حالت تهاجمی که به خود گرفته قصد داشته تا مانند یک شیر غران دیگر رقبایش را تکه و پاره کند اما از بد روزگار حداقل در بازار ایران با خودروهای زیبایی مانند رنو تلیسمان و یا کیا اپتیما مواجه شد.

در نمای جلو شاهد یک طراحی جدید نسبت به سایر محصولات پژو در ایران هستیم. چراغ ها با خطوط شکسته زیادی طراحی شده و ظاهری خشمگین و جدی را به خود گرفته‌اند. جلوپنجره خودرو به صورت نسبتا باریک و کشیده طراحی شده که هم لوگوی پژو و هم عبارت PEUGEOT میان آن قرار گرفته است. استفاده از خطوط کروم در این نما سبب شده تا این محصول کمی لوکس نیز به نظر برسد. نکته جالب دیگر این است که جلو پنجره داخل یک قاب مشکی رنگ قرار گرفته و همچنین بر روی سپر خودرو هم دو نوار باریک LED تعبیه شده که چراغ های روز خودرو و راهنماهای آن هستند. همچنین کاپوت 508 با خطوط برجسته و حجم پردازی های متعددی تشکیل شده که این خودرو را در این نما عضلانی تر کرده‌اند.

پژو 508.webp

در نمای جانبی سادگی طراحی اولین موردی است که طراحان پژو در این بخش رعایت کرده‌اند. آینه های جانبی مانند نسل قبلی به روی درب ها منتقل شده و به همین خاطر ستون A خودرو کمی باریک شده و میدان دید بهبود پیدا کرده است. بر روی قسمت پایینی درب ها یک خط نسبتا برجسته طراحی شده و دیگر مورد خاصی به چشم نمی خورد.

 

نمای کناری پژو 508.webp

 

به نمای عقب پژو 508 میرسیم جایی که سبک جدید طراحی های پژو از این نسل آغاز شده و تاکنون تکمیل شده است. چراغ های عقب طراحی چند ضلعی و یک تکه‌ای داشته که تا کنار خودرو کشیده شده است. یکی از نکات مثبت این بخش گرافیک داخلی چراغ های اصلی است که ظاهری جذاب و با ابهت را به این قسمت داده است. طول درب صندوق چندان بلند نیست و نکته‌ای که باز هم ریزبینی پژو را نشان می دهد دکمه باز کردن صندوق است که در سمت راست بر روی عدد 0 عبارت 508 قرار گرفته است. سپر خودرو نیز طراحی نسبتا ساده‌ای دارد که تنها میزبان یک دیفیوزر بزرگ مشکی رنگ به همراه دو خروجی قلابی اگزوز است.

 

نمای عقب پژو 508.webp

 

طراحی کابین

با ورود به کابین پژو 508 شاهد یک طراحی نه چندان بروز اما زیبا هستیم که البته با توجه به اینکه طراحی 508 مربوط به سال 2011 می شود این مورد چندان عجیب به نظر نمی رسد اما قطعا در مقابل رقبای جدیدترش در بازار ایران حرفی برای زدن ندارد. در قسمت میانی داشبورد یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ طراحی شده که در دو طرف آن دریچه های تهویه خودرو قرار گرفته‌اند. همچنین در قسمت های بعدی نیز ابتدا دو جا لیوانی به همراه کلیدهای فلاشر و قفل درب ها تعبیه شده که نشان از عدم هماهنگی در طراحی خودرو است که جالیوانی ها آن بخش از داشبورد باشند!

 

کابین پژو 508.webp

 

پس از آن بخش مربوط که کنترل سیستم مالتی مدیا و در نهایت بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع دو کاناله خودرو قرار گرفته است. فرمان پژو508 ظاهر بزرگی داشته و غربیلک آن به صورت 3 شاخه به همراه کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل طراحی شده است. صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت کاملا آنالوگ به همراه یک کامپیوتر سفری نسبتا قدیمی تعبیه شده است. کابین پژو 508 ارگونومی چندان مناسبی ندارد و این مورد از نحوه طراحی دستگیره درب ها تا به کار بردن دکمه استارت و ترمز پارک برقی در سمت چب فرمان کاملا مشهود است.

 

داخل کابین پژو 508.webp

 

اما فضای کابین تنها برای سرنشینان جلو مناسب بوده و در قسمت عقب فضای سر و پا بسیار کم و محدود است (در مقایسه با رقبای هم کلاس) اما نکته مثبت دیگری که در این خودرو وجود دارد امکان تنظیم سیستم تهویه عقب به صورت مجزا برای هر سرنشین بوده که امکانی منحصر به فرد در این کلاس خودرویی محسوب می شود. همچنین حجم فضای صندوق 508 حدود 500 لیتر است که مناسب خانواده ها خواهد بود.

 

جمع بندی

پژو ۵۰۸ یک خودروی سدان نسبتا بزرگ خانوادگی است که علی رغم شایستگی های متعدد به دلایلی از جمله قیمت غیر رقابتی و تحریم های یکجانبه علیه ایران نتوانست موفقیت چشمگیری در ایران پیدا کند. همچنین زمانی که این خودرو در ایران عرضه شد رقبای سرسختی مانند رنو تلیسمان و کیا اپتیما که اتفاقا سابقه بسیار خوبی در بازار ایران داشتند دارد. این خودرو اکنون به درد کسانی می خورد که جزو طرفداران پروپاقرص پژو هستند و به دنبال یک ماشین خاص و کمیاب که از طراحی مناسب و امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبول بهره مند باشد می خورد. البته افرادی که به دنبال خرید 508 هستند باید معایبی همچون خدمات پس از فروش ضعیف و بازار نامناسب آن را نیز مد نظر قرار دهند. 

نظرات کاربران
ناصر
ناصر
21 شهریور 1396
قیمت 158 میلیون موجود در سایت فروش ایران خودرو -شهریور 96