1. خانه
  2. خودروها
  3. رنو
  4. تندر 90
  5. ای 2 (1386-1398)

رنو تندر 90 ای 2 1386-1398

Renault Tondar 90 E2 1386-1398

اطلاعات کلی

  • توقف تولید
  • 164,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
ای 2
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1598 cc
بنزین سوز
4
دنده دستی
6.9 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

پای رنو تندر 90  – Renault Tondar 90 که با نام های " ال 90 " "L90 " و " لوگان " "Logan " نیز شناخته می شود، در سال 1386 به کشور باز شد. در ابتدا کمی طول کشید تا چهره ی زمخت این فرانسوی در میان مردم جا بیفتد، اما بعد از گذشت مدتی کوتاه، تندر اعتماد مشتریان را کسب کرد و مزیت استهلاک کم، مصرف مناسب و کابین جا دار آن بر روی طراحی بی روح و امکانات رفاهی محدودش سایه انداخت. لوگان که ابتدا فقط با جعبه دنده دستی عرضه می شد، اکنون در تیپ اتوماتیک نیز موجود است و " تندر پلاس " نیز با تغییرات ظاهری و توسعه امکانات رفاهی در 2 تیپ دنده ای و اتوماتیک عرضه می شود. پیشرانه ی 1.6 لیتری به همراه جعبه دنده دستی در تندر به خوبی از پس وزن 1150 کیلویی آن بر می آید و در مدل های اتوماتیک نیز شتاب قابل قبولی برای این خودرو ارائه می دهد.
تندر 90 بنزینی در ایران با تیپ های E0-E1 و E2 عرضه شد که تیپ E2، کامل ترین نمونه تندر در ایران است، تمام تیپ های این خودرو دارای ویژگی های فنی یکسانی با یگدیگر هستند، اما تفاوت هایی در امکانات رفاهی و ایمنی آنها وجود دارد.
مزیت های تیپ E2 نسبت به مدل E1 عبارت است از:
چراغ مه شكن جلو
چراغ نقشه خوان جلو
چراغ داخل داشبورد
آيينه هاي جانبي برقی با گرمكن
شيشه بالابر برقي درهاي عقب
تزيين كروم روي جلو پنجره
قاب كرومي پشت آمپر
ريموت راديويي
رینگ 15 اينچ آلومينيومي
صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع , پشت سري جلو با قابليت تنظيم ارتفاع , پشت سري صندلي عقب با قابليت تنظيم ارتفاع
نمايشگر اطلاعات سفر (اطلاعات مسافت و مصرف سوخت)
بوق 2 شيپوره

نظرات کاربران
  • بهنود 6 شهریور 1398 ساعت 16:21

    با سلام خدمت دوستان عزیز . تجربه شخصی من از سه سالی که ال نو مدل ۸۹دارم اینه که نسبت به سایر تولیدات داخل کیفیت بهتری داره و نیاز نداری مدام به تعمیرگاه بری . مثل ریو کم استهلاکه . البته مدلهای پایین تر که داخلی سازی کمتری داشت مشکلات به مراتب کمتری داره . اگه دقت کنید دوستانی که خودروها مدل بالاتری داشتند گاها از نظر فنی ابراز نارضایتی داشتند . به نظر من بهترین کمک رو برای راهنمایی به متقاضیان خرید خودرو کسانی می توانند انجام دهند که تجربه استفاده از اون خودرو و خودرو های هم قیمت رو داشته باشند . برای خرید خودرو الویت باید فنی خودرو باشه و بعد ظاهر . چون در شرایط سخت و مسافرت های طولانی فنی خودروست که باعث دلگرمیه نه ظاهرش . مسیر کوهستانی و برفی و یا جاده کویری با گرمای غیر قابل تحمل رو تصور کنید به همراه خانواده عزیزتون . اگه قابلیت فنی خودروی شما ضعیف باشه ، متاسفانه خاطرات تلخ و خطرات غیر قابل پیش بینی در انتظارتون خواهد بود . در مورد عدم تعادل خودرو در پیچها با سرعت بالا به نظرم اغراق بیش از اندازه میشه . یکی از دوستان نوشته با سرعت ۸۰ چپ می کنی . واقعا من با سرعت ۱۱۰ هم همچین حسی نداشتم و ندارم . هر چند از نظر قوانین رانندگی باید در پیچ ها سرعت ماشین کم بشه . (میزان چپ کردن ال نود رو میشه از صافکارها پرس و جو کرد . فکر نمی کنم بیشتز از رقباش چپ کرده باشه . از لحاظ فنی هم مکانیک ها منبع خوبی جهت کسب اطلاعات درست و نزدیک به واقعیت هستند ) به هیچ عنوان در سربالا حتی با کولر روشن احساس کم آوردن موتور نداشتم . و به راحتی و با آسودگی خیال میشه سبقت گرفت و نگران کم آوردن ماشین بویژه در سربالا نبود. البته تعویض به موقع دنده و معکوس های درست قطعا تاثیر به سزایی در شتاب خودرو داره . من معمولا تند نمی رونم . ولی ماه های اول خرید ال نود برای تست ماشین زمانی که مسیرم جاده ورامین گرمسار بود با سرعت ۱۶۰ کیلومتر و کولر روشن کل مسیر رو اومدم بدون ذره ای افت کارکرد . دوستانی که این مسیر رو تشریف بردند می دونند که در چله تابستون چقدر گرمه . گردنه ورسک تا گدوک رو هم توی ۹ دقیقه با شتاب معقول باهاش رفتم . در مورد صندلی هاشم هم با وجود دیسک کمری که دارم تا تبریز ، کردستان و مشهد رو بدون مشکل خاصی رانندگی کردم . شاید یکم سفت باشه ولی در گذر زمان مثل خیلی از صندلی های خودروهای تولید داخل وا نمیره و همچنان قوام داره . قیمت قطعات خیلی گرونتر از سایر رقباش نیست ولی در عوض کیفیت و کارایی بهتری داره . فقط سعی کنید قطعه اصلی تهیه کنید . صندوقش هم که مشکل کمبود فضای بار رو حل کرده و هر چقدر ماشین سنگین تر میشه هندلینگش توی جاده بهتر میشه .بهر حال تولید کارخونه پدرم که نیست . طبق تجربیات من نسبت به سایر تولیدات داخل مزایاش به معایبش میچربه.امیدوارم در تصمیم گیری هاتون برای خرید خودرو جدید کمکتون کرده باشم . در هرصورت بستگی به خودتون داره ، اگه زیبایی می خواهید خودروهای چینی و اگه فنی می خواهید ال نود . در ضمن اصلا به حرف خانمتون گوش ندید . چون الویت اونها زیبایی ست .( خخخخخ )خودروهایی خواهید داشت با حجم موتور ۲۰۰۰ که از سربالا عجزشون کاملا آشکار میشه که به اندازه ۱۵۰۰ هم توان ندارند . البته حساب (M G ) از بقیه جداست . اگه پولش رو دارید حتما بخرید .

  • حمید 20 تیر 1398 ساعت 19:50

    سلام . من ال 90 رو دو سال پیش خریدم / خیلی راضیم هم قیافه ماشین وهم موتوری . فقط کمبود آپشن داره وگرنه در بین ماشین هایی که میبینم عالی عالی

  • hamid60th@ 16 تیر 1398 ساعت 23:50

    دوستانی که ال 90 معمولی (E2) از پارس خودرو ثبت نام کردن و هنوز خبری از ماشینشون نیست، یه گروه درست کردیم که با هم هماهنگ باشیم، یه پیغام به من بزنید تا عضوتون کنم، با هم پیگیر باشیم تا به امید خدا به ماشینمون برسیم.

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران - ایران
  • نام خودرو رنو تندر 90 ای 2 1386-1398
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو - سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • ابعاد 1534 * 1740 * 4247
  • وزن 1100
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 185/65 R 15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 185/65 R 15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1598 cc
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • ظرفیت باک 50 لیتر لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 140 نیوتون متر در 3750 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 65.6 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی ( هیدرولیکی ) به همراه بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون مستقل
  • تعلیق عقب میله پیچشی با مقطع H شکل و فنر مارپیچی
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 175
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10.2
  • مصرف سوخت شهری 9.0 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی 5.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 3

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 24 ماه ، 40،000 کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS چهار کاناله به همراه EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سویچ ضد سرقت ، قطع سوخت خودکار ،قفل مرکزی با ریموت
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک سه شاخه
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو CD و mp3 به همراه 4 بلند گو، دارای ورودی USB
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش پارچه ای و تنظیم دستی صندلی ها، صندلی راننده دارای تنظیم ارتفاع و گودی کمر
  • سیستم صندلیهای عقب دارای 2 عدد پشت سری
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی دارای تنظیم برقی و گرمکن
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی
  • سیستم روشنایی جلو دارای تنظیم زاویه نور ، دارای مه شکن
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • بهنود بهنود (6 شهریور 98 ساعت 16:21)

    با سلام خدمت دوستان عزیز . تجربه شخصی من از سه سالی که ال نو مدل ۸۹دارم اینه که نسبت به سایر تولیدات داخل کیفیت بهتری داره و نیاز نداری مدام به تعمیرگاه بری . مثل ریو کم استهلاکه . البته مدلهای پایین تر که داخلی سازی کمتری داشت مشکلات به مراتب کمتری داره . اگه دقت کنید دوستانی که خودروها مدل بالاتری داشتند گاها از نظر فنی ابراز نارضایتی داشتند . به نظر من بهترین کمک رو برای راهنمایی به متقاضیان خرید خودرو کسانی می توانند انجام دهند که تجربه استفاده از اون خودرو و خودرو های هم قیمت رو داشته باشند . برای خرید خودرو الویت باید فنی خودرو باشه و بعد ظاهر . چون در شرایط سخت و مسافرت های طولانی فنی خودروست که باعث دلگرمیه نه ظاهرش . مسیر کوهستانی و برفی و یا جاده کویری با گرمای غیر قابل تحمل رو تصور کنید به همراه خانواده عزیزتون . اگه قابلیت فنی خودروی شما ضعیف باشه ، متاسفانه خاطرات تلخ و خطرات غیر قابل پیش بینی در انتظارتون خواهد بود . در مورد عدم تعادل خودرو در پیچها با سرعت بالا به نظرم اغراق بیش از اندازه میشه . یکی از دوستان نوشته با سرعت ۸۰ چپ می کنی . واقعا من با سرعت ۱۱۰ هم همچین حسی نداشتم و ندارم . هر چند از نظر قوانین رانندگی باید در پیچ ها سرعت ماشین کم بشه . (میزان چپ کردن ال نود رو میشه از صافکارها پرس و جو کرد . فکر نمی کنم بیشتز از رقباش چپ کرده باشه . از لحاظ فنی هم مکانیک ها منبع خوبی جهت کسب اطلاعات درست و نزدیک به واقعیت هستند ) به هیچ عنوان در سربالا حتی با کولر روشن احساس کم آوردن موتور نداشتم . و به راحتی و با آسودگی خیال میشه سبقت گرفت و نگران کم آوردن ماشین بویژه در سربالا نبود. البته تعویض به موقع دنده و معکوس های درست قطعا تاثیر به سزایی در شتاب خودرو داره . من معمولا تند نمی رونم . ولی ماه های اول خرید ال نود برای تست ماشین زمانی که مسیرم جاده ورامین گرمسار بود با سرعت ۱۶۰ کیلومتر و کولر روشن کل مسیر رو اومدم بدون ذره ای افت کارکرد . دوستانی که این مسیر رو تشریف بردند می دونند که در چله تابستون چقدر گرمه . گردنه ورسک تا گدوک رو هم توی ۹ دقیقه با شتاب معقول باهاش رفتم . در مورد صندلی هاشم هم با وجود دیسک کمری که دارم تا تبریز ، کردستان و مشهد رو بدون مشکل خاصی رانندگی کردم . شاید یکم سفت باشه ولی در گذر زمان مثل خیلی از صندلی های خودروهای تولید داخل وا نمیره و همچنان قوام داره . قیمت قطعات خیلی گرونتر از سایر رقباش نیست ولی در عوض کیفیت و کارایی بهتری داره . فقط سعی کنید قطعه اصلی تهیه کنید . صندوقش هم که مشکل کمبود فضای بار رو حل کرده و هر چقدر ماشین سنگین تر میشه هندلینگش توی جاده بهتر میشه .بهر حال تولید کارخونه پدرم که نیست . طبق تجربیات من نسبت به سایر تولیدات داخل مزایاش به معایبش میچربه.امیدوارم در تصمیم گیری هاتون برای خرید خودرو جدید کمکتون کرده باشم . در هرصورت بستگی به خودتون داره ، اگه زیبایی می خواهید خودروهای چینی و اگه فنی می خواهید ال نود . در ضمن اصلا به حرف خانمتون گوش ندید . چون الویت اونها زیبایی ست .( خخخخخ )خودروهایی خواهید داشت با حجم موتور ۲۰۰۰ که از سربالا عجزشون کاملا آشکار میشه که به اندازه ۱۵۰۰ هم توان ندارند . البته حساب (M G ) از بقیه جداست . اگه پولش رو دارید حتما بخرید .

  • حمید حمید (20 تیر 98 ساعت 19:50)

    سلام . من ال 90 رو دو سال پیش خریدم / خیلی راضیم
    هم قیافه ماشین وهم موتوری . فقط کمبود آپشن داره وگرنه در بین ماشین هایی که میبینم عالی عالی

  • hamid60th@ hamid60th@ (16 تیر 98 ساعت 23:50)

    دوستانی که ال 90 معمولی (E2) از پارس خودرو ثبت نام کردن و هنوز خبری از ماشینشون نیست، یه گروه درست کردیم که با هم هماهنگ باشیم، یه پیغام به من بزنید تا عضوتون کنم، با هم پیگیر باشیم تا به امید خدا به ماشینمون برسیم.

  • Aaaa Aaaa (12 تیر 98 ساعت 14:23)

    به نظر من از لحاظ موتور خوبه اما از لحاظ ظاهری بدرد نمیخوره نظر شما چیه؟؟




خودروهای هم رده