سایپا تیبا دوگانه سوز– Saipa Tiba اولین بار در 23 آذر ماه 1387 با نام مینیاتور رو نمایی شد. آغاز طراحی این خودرو به سال 1375 باز میگردد. این پروژه در سال 1383 متوقف شد و مجددا در سال 1387 بازنگری ها و تغییراتی خصوصا در قسمت عقبی خودرو اعمال شد. تیبا قطعات مشترک بسیاری با پراید، ال 90 و ریو دارد.این خودرو توسعه یافته ی پلتفرم S81 سایپا است. تیبا از یک پیشرانه ی 1.5 لیتری استفاده می کند که بعضا آنرا مشترک با پیشرانه ی کیا ریو می دانند که البته اینطور نیست. این پیشرانه در کنار یک گیربکس 5 سرعته قرار می گیرد و نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. کیفیت پایین داشبرد و قطعات داخلی، صدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین و پایداری ضعیف از مشکلات سایپا تیبا هستند.
قبلا تیبا دوگانه داشتم از نظر خرج با پراید یکی هست بیشتر قطعات مشترکه و کسانی که تیباشون مشکل گاز داره فیلتر هوای فلزی ببندن در بیشتر موارد مشکل رفع میشه برای هوای سرد تو جاده رگلاتورش درست داغ نمیشه هیتر رگلاتور ببندن و شمع دوپلاتینه با وایر شمع تقویتی برای داخل شهر هم یه تیکه مقوا بذارن جلوی پنجره رادیاتور اما در کل گاز برای ماشینای یورو4 خوب نیست متاسفانه مصرف بنزینش هم ترکیبی 9لیتره من فروختمش پراید88 گرفتم چون تاکسی کار میکردم هزینه های مصرفی پراید تعویض روغنیش نصف تیباست تیبا بعنوان ماشین خونگی و مسافرتی خوبه برای مسافرکشی داخل شهری پیشنهادش نمی کنم
ایا تیبا دوگانه در اینده تولید میشود
تیبا دوگانه ثبت نامی هست؟؟