1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو
  4. سورن
  5. پلاس (1385-1403)

سورن پلاس 1385-1399

Iran Khodro Soren Plus 1385-1403

تیپ ها
  • 481,413,000 (تومان)
  • 816,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1700 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
7.49 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروسورن پلاس 1385-1399

سورن پلاس SOREN plus اولین فیس لیفت سورن و در اصل دومین فیس لیفت از خودروی محبوب ملی یعنی سمند است که اواخر سال 1398 توسط ایران خودرو به بازار ایران معرفی شد و سپس از سال 1400 تحویل خریداران گردید. این خودرو پس از نسخه‌های سورن ELX و سورن توربو سومین فرزند از خانواده سورن محسوب می‌شود. پس از بازگشت مجدد تحریم‌ها علیه ایران شرکت‌های مطرح خودروسازی همکاری خود را با تولیدکننده‌های ایرانی قطع کردند و از این رو خودروسازان داخلی بیش از پیش به انجام فیس لیفت‌ها روی آوردند. خصوصا ایران خودرو که با اضافه کردن یک پسوند پلاس به برخی از خودروهایش اقدام به انجام برخی بروز رسانی‌های فنی و ظاهری آنها کرد. سورن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در نسخه پلاس دستخوش تغییراتی نسبتا قابل قبول شده است.

 

 

نمای روبرو سورن سال سفید.webp

 

بررسی طراحی ظاهری

همانطور که اشاره کردیم سورن پلاس یک خودروی بروز شده از خودروی سورن است که از نظر ظاهری کمی تغییر کرده است. هنگامی که به نمای جلوی این خودرو نگاه می‌کنیم اولین موردی که به چشم می‌خورد گرافیک داخلی چراغ‌های جلو است. البته شکل کلی چراغ‌ها تغییری نکرده است. چراغ‌های روز که در واقع همان چراغ‌های کوچک خودرو نیز هستند به قسمت پایین چراغ اضافه شده و زمینه چراغ‌های اصلی نیز به رنگ مشکی درآمده است. جلو پنجره خودرو نیز از حالت قبلی که همرنگ با بدنه بود تغییر پیدا کرده و به رنگ مشکی درآمده که ترکیبش با چراغ‌های جلو ظاهری اسپرت تر  به این خودروی جدید ایران خودرو داده است. سپر و کاپوت خودرو نیز نسبت به نسخه‌های قبلی تغییری نکرده‌اند.

 

نمای روبرو سورن پلاس رندر.webp

 

به نمای جانبی خودرو که می‌رسیم تنها تفاوتی که سورن پلاس با نسخه‌های قبلی دارد در دستگیره درب‌ و طراحی رینگ‌ها خلاصه شده است. دستگیره درب‌ها اکنون برخلاف نسخه‌های قبلی که شبیه به سمند بودند، مشابه با دنا شده و بروز شده‌اند. همچنین در این خودرو شاهد طراحی جدید رینگ‌ها هستیم که خوشبختانه با ظاهر کلی خودرو هماهنگی قابل قبولی دارد. دیگر اجزا نیز کماکان مشابه با نسخه‌های قبلی هستند. اندازه شیشه درب‌ها مناسب است و از این نظر فضای دید و نور مناسبی را برای سرنشینان خودرو به ارمغان آورده است.

 

نمای جانبی سورن پلاس سفید.webp

 

نمای سه رخ جلو سورن پلاس سفید.webp

 

سورن پلاس سفید  در نمایشگاه خودرو سال 98.webp

 

در نمای عقب سورن پلاس نیز شاهد اندکی تغییرات نسبت به نسخه‌های قبلی هستیم. طراح کلی چراغ‌های عقب تغییری نکرده است اما گرافیک داخلی آنها مانند چراغ‌های جلو بروز شده است. تفاوت دیگری که این خودرو نسبت به نسخه‌های قبلی دارد اضافه شدن یک باله کوچک به عقب آن است که جنبه تزیینی دارد. همچنین یک نوشته فارسی سورن + نیز جای عبارت انگلیسی SOREN را گرفته است. دیگر قسمت های خودرو نیز تغییری نکرده‌ و از نسخه‌های قبلی به این نسخه رسیده‌اند.

 

نما عقب سورن پلاس سفید.webp

 

مشخصات فنی سورن پلاس

این خودرو از نظر مشخصات فنی تغییری نکرده است و روی آن همان پیشرانه معروف EF7 قرار دارد. این پیشرانه 4 سیلندر 1/7 لیتری تنفس طبیعی توانایی تولید 115 اسب بخار قدرت و 159 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین جعبه دنده‌ای که روی این خودرو تعبیه شده یک جعبه دنده 5 سرعته دستی است که وظیفه انتقال قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلوی خودرو دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده مصرف سوخت ترکیبی این خودروی ملی حدود 7/5 لیتر در 100 کیلومتر است و همچنین شتاب 0 تا 100 آن نیز حدود 12 ثانیه اعلام شده است. سیستم تعلیق چرخ‌های جلوی این سدان جدید ایران خودرو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق چرخ‌های عقب این خودرو نیز از نوع فنر پیچشی است که حاصل آن یک سواری نسبتا نرم و قابل قبول در میان خودروهای ایرانی است.

 

موتور سورن پلاس از نزدیک.webp

 

بررسی کابین و فضای داخلی

هنگامی که وارد کابین سورن پلاس شویم تغییرات نسبتا قابل قبولی را شاهد هستیم. در بالاترین قسمت داشبورد وسط به جای فضای درب دار نسخه‌های قبلی اکنون یک صفحه نمایش دیجیتالی مانند پژو 206 و رانا قرار گرفته است که اطلاعات مختلفی را نشان می‌دهد. دو دریچه مستطیلی بزرگ در زیر آن صفحه نمایش تعبیه شده‌اند. قسمت میانی داشبورد خودرو میزبان نمایشگر سیستم صوتی و همچنین سیستم تهویه مطبوع خودرو است که خوشبختانه به عملگر اتوماتیک نیز مجهز شده است.

 

فرمان و داشبرد سورن پلاس.webp

 

در قسمت انتهایی داشبورد نیز چند فضای مختلف برای جا دادن وسایل به همراه یک فندکی و درگاه USB و AUX تعبیه شده است. لازم به ذکر است برخی قطعات خودرو مانند دور داشبورد و دور خروجی‌های تهویه مطبوع خودرو به حالت طرح فیبر کربن درآمده‌اند و همچنین صندلی‌ها و کفی‌های خودرو نیز با خطوط قرمز تزئین شده‌اند که ترکیب این خطوط قرمز با بخش‌های طرح فیبر کربن ظاهر اسپرتی را به کابین این خودرو داده‌اند. غربیلک فرمان نیز به کل تغییر کرده و طراحی چهار شاخه‌ای دارد که مانند دنا شده است و خوشبختانه یکی از نکات مثبت طراحی کابین این خودرو محسوب می‌شود.

لیور دنده نیز در این خودرو تغییر کرده است. از نکات منفی کابین سدان جدید ملی می‌توان به کیفیت متوسط متریال داخلی و ایرادات مونتاژی اشاره کرد که ممکن است کمی برای سرنشینان خودرو خصوصا راننده آزار دهنده باشند. اما از نظر فضای کابین و صندوق عقب، این خودرو نیز همانند سایر نسخه‌های سورن یک خودروی جادار و مناسب خانواده‌های ایرانی است. فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو قابل قبول است و برای کمتر کسی ممکن است آزار دهنده باشد.

 

فرمان و صندلی های سورن پلاس.webp

 

امکانات رفاهی و ایمنی سورن پلاس

این خودرو از نظر امکانات رفاهی در رتبه متوسطی قرار دارد. از امکانات رفاهی آن می‌توان به مواردی همچون سیستم فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترل روی غربیلک، تنظیم اتوماتیک تهویه مطبوع با کانال مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم صوتی با رادیوپخش، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل، چراغ عقب LED، سیستم روشنایی ترک خودرو، چراغ نقشه‌خوان، آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار مجهز به سیستم گرم‌کن، جمع کردن آینه‌های جانبی از داخل و روی سوئیچ، شیشه بالابرهای برقی درب های جلو و عقب مجهز به سیستم آنتی ترپ و پاور ویندوز، تریم داخلی مشکی به اضافه قطعات دکوراتیو جدید، زه و دستگیره همرنگ بدنه، طرح جدید دستگیره درها، روکش صندلی‌های جدید، اسپویلر عقب، قفل مرکزی با ریموت، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای سرنشینان جلو، فرمان تلسکوپی، سنسور پارک دنده عقب، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، تنظیم پشتی صندلی راننده و سرنشین به صورت برقی، پشت‌سری‌های صندلی‌های جلو قابل تنظیم، کروز کنترل، باز کردن درب صندوق عقب از داخل و روی سوئیچ، دسترسی به صندوق از درون کابین، نمایشگر روی داشبورد، به همراه کامپیوتر سفری اشاره کرد.

همچنین این خودرو از نظر ایمنی به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه‌ای و دو کیسه هوا ویژه راننده و سرنشین جلو اشاره کرد.

 

قسمت جلو سورن پلاس.webp

 

بررسی بازار و قیمت سورن پلاس

این خودرو در اردیبهشت ماه 1401 در بازار آزاد قیمتی حدود 345 میلیون تومان و در کارخانه نیز حدود 243 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین نسخه‌های کارکرده و دست دوم این خودرو نیز با مدل 1399 و 1400 قیمتی بین 305 تا 335 میلیون تومان را دارد. سورن پلاس از نظر بازار خرید و فروش و همچنین خدمات پس از فروش حال و روز نسبتا خوبی دارد.

نتیجه گیری

همانطور که اشاره شد سورن پلاس یک فیس لیفت از سورن محسوب می‌شود که از نظر طراحی ظاهری و کابین دستخوش تغییراتی شده است. تغییراتی که به مراتب این خودرو را خصوصا برای جوانان جذاب‌تر از نسخه‌های دیگر سورن و حتی سمند کرده است. این خودرو از نظر فنی مشخصات قابل قبولی دارد و همچنین در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز به امکانات خوبی مجهز شده که می‌توانند برگ برنده این خودرو نسبت به رقبایش باشد. این خودرو نکات مثبتی همچون بهبود نسبی ظاهر بدنه و کابین و اضافه شدن کروز کنترل و برخی امکانات رفاهی نسبت به نسخه‌های قبلی، گستردگی مناسب نمایندگی‌های خدماتی و بازار دست دوم بهتر از رقبای چینی را داراست و در مقابل نکات منفی نظیر قدیمی بودن پلتفرم و پیشرانه، افزایش قیمت نسبتاً زیاد در قیاس با سورن ELX و کیفیت متوسط متریال داخلی را دارد. اما از زمان عرضه به بازار این خودرو با استقبال خوبی مواجه شده و در نتیجه بازار پر رونقی دارد.

گالری سورن پلاس 1385-1399

نظرات کاربران
  • علی 13 اسفند 1401 ساعت 00:53

    سورن پلاس دوگانه ماشین واقعا خوبیه درسته رینگش فولادی و قالپاق هست ولی به نظرم خوبه . تنها ضعفی که داره حذف کروز کنترل هست من براش ناراحت شدم ولی باز هم میگم تو گاز cng شتابش خوبه . که بعضی وقت ها ادم فکر میکنه از بنزین خوب کار میکنه .

  • محسن 3 آذر 1401 ساعت 00:24

    آیا سورن پلاس مدل ۱۴۰۱ بدون رینگ هم وارد بازار شده؟

  • میثم 28 اردیبهشت 1400 ساعت 12:05

    ایا دو گانه سوز میشود و اگر دو گانه سوز شود چه تفاوتی با دوگانه سوز شدن کارخانه ای دارد چونکه من شنیدم دوگانه کارخانه با دوگانه سوز کردن بیرون متفاوت است !!!؟؟؟؟

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو سورن پلاس 1385-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1257 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 185/65R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 185/65R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1700 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 160 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 67.6 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 60 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SN

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.49 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سامانه ضد سرقت ،قفل مرکزی با ریموت رادیویی
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک 4 شاخه طراحی جدید با دکمه های کنترل سیستم صوتی
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک به همراه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی جدید، MP3 با طراحی یکپارچه با رمز ضد سرقت، هندزفری موبایل و خروجی SUB Woofer بلندگوهای جلو و عقب، تیوتر، آنتن اکتیو
  • سیستمهای مولتی مدیا ساعت دیجیتال
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم برقی در ۴ جهت و دستی در ۲ جهت پشتی صندلی‏های جلو، تنظیم اهرمی ارتفاع صندلی راننده، پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه،صندلی راننده در ۶ جهت و صندلی کمک در ۴ جهت
  • سیستم صندلیهای عقب پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی، دسترسی به صندوق از داخل اتاق
  • سیستم آیینه ها تنظیم آینه‏ های جانبی برقی و مجهز به گرمکن، آینه‏های جانبی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، شیشه‏ های بالابر برقی هوشمند (مجهز به آنتی ترپ و پاور ویندو) شیشه‏ های دودی و سولار(ضد اشعه مضرUV)
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو LED،چراغ مه شکن، تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل اتاق،سیستم روشنایی هنگام ترک خودرو
  • سیستم روشنایی عقب چراغهای عقب LED ، دارای چراغ سوم ترمز و مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سیستم سنسور دنده عقب
  • سیستم های کمک رانندگی سیستم کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • علی علی (13 اسفند 1401 ساعت 00:53)

    سورن پلاس دوگانه ماشین واقعا خوبیه درسته رینگش فولادی و قالپاق هست ولی به نظرم خوبه . تنها ضعفی که داره حذف کروز کنترل هست من براش ناراحت شدم ولی باز هم میگم تو گاز cng شتابش خوبه . که بعضی وقت ها ادم فکر میکنه از بنزین خوب کار میکنه .

  • محسن محسن (3 آذر 1401 ساعت 00:24)

    آیا سورن پلاس مدل ۱۴۰۱ بدون رینگ هم وارد بازار شده؟

  • میثم میثم (28 اردیبهشت 1400 ساعت 12:05)

    ایا دو گانه سوز میشود و اگر دو گانه سوز شود چه تفاوتی با دوگانه سوز شدن کارخانه ای دارد
    چونکه من شنیدم دوگانه کارخانه با دوگانه سوز کردن بیرون متفاوت است !!!؟؟؟؟

  • رضایی رضایی (5 بهمن 1399 ساعت 23:24)

    سلام...
    ایا سقف سورن پلاس باز شو است؟؟

    بهمن شهریاری بهمن شهریاری (14 اسفند 1399 ساعت 23:48)

    اره ی دکمه داره بزنی پرواز هم میکن

    مسعود مسعود (14 خرداد 1400 ساعت 10:57)

    سلام
    نه سانروف نداره

  • نجفی نجفی (29 دی 1399 ساعت 08:51)

    قیمت ۱۰ تومن

    شمس شمس (29 دی 1399 ساعت 18:30)

    قیمت چندمیدی

  • نجفی نجفی (29 دی 1399 ساعت 08:50)

    بخاطر مسائل امنیتی اینجا نمیشه چیزی گفت و کامنتم براتون نمیاد

  • نجفی نجفی (27 دی 1399 ساعت 12:09)

    سورن پلاس برنده شدم کسی خواست پیام بده

    ابوالفضل مردی ابوالفضل مردی (28 دی 1399 ساعت 11:40)

    سلام. قیمت چقدر هست؟

    امید امید (28 دی 1399 ساعت 21:22)

    سلام چند قیمت میدین؟

  • سعيد سعيد (26 دی 1399 ساعت 07:38)

    برنده شدم 12 ماهه كسي ميخواد؟

  • هادی هادی (25 دی 1399 ساعت 12:10)

    مگه قرار نیست خودرو فقط برای کسایی باشه که نیاز دارن. اون وقت این همه دلال ریخته اینجا دارن سوء استفاده میکنن از مردم.
    نخریید... از اینا نخرید.
    اگر نخرید دیگه کسی نمیاد الکی صبت نام کنه که بعدش بخواد روش سود بکنه
    اگر این طور نخرید دیگه بین قیمت بازار با کارخانه اینقدر اختلاف نمیفته. چون تقاضا ها پایین میاد و متناسب با تولید میشه.
    من مطمئنم از هر ۱۰ نفر که ثبت نام میکنن حداقل ۶ نفر دلالن، ۲ نفر با هم ثبت نام کردن که ماله یه خانوادن ۱ نفر ثبت نام میکنه پولشو نداره منتظره که اگر تونست وام بگیره تا اون موقع بخره آخرشم نمیتونه پولشو بده، ۱ نفره آخرم مشتریه همه چیشم آمادس ولی اسمش در نمیاد.
    همین کارا رو میکنید اینقدر همه چی گرون میشه دیگه.
    باز میگم. مردم از دلال نخرید اینا فقط باعثه ایجاد تقاضای اضافی میشن که در پی اون قیمت میره بالا.
    حالا برید بگید دولت بود دولت بود. خودتون که دارید بد ترش رو انجام میدید.

  • معین معین (21 دی 1399 ساعت 22:48)

    سلام ی سورن پلاس به اسمم در اومده اگه کسی میخادش پیام بده تا سه روز دیگه فرصت داره

    حسن حسن (22 دی 1399 ساعت 02:46)

    من میخوامش

    Taha. Taha. (23 دی 1399 ساعت 12:27)

    چقدر خودت میخوای؟

    مهدی گلدیپور مهدی گلدیپور (23 دی 1399 ساعت 20:16)

    سلام چند میفروشی

    Mohammad Mohammad (24 دی 1399 ساعت 11:49)

    سلام قیمتش چنده من میخرم

    سجاد صیاد سجاد صیاد (24 دی 1399 ساعت 20:18)

    سلام قیمت؟؟

    محمدسعیدحسن زاده محمدسعیدحسن زاده (25 دی 1399 ساعت 15:06)

    قیمت چند؟ شماره بزار

  • شیرین غزل شیرین غزل (18 آذر 1399 ساعت 15:07)

    جالب بود

  • اکبر اکبر (16 آذر 1399 ساعت 00:38)

    سلام سورن پلاس توربو برنده شدم هر کی خواست بگه تا ۴ شنبه مهلت واریز پوله

    حسین قرایی حسین قرایی (20 دی 1399 ساعت 12:57)

    قیمت چند؟

    علی علی (25 دی 1399 ساعت 09:55)

    خداهی بس کنین دیگه چقد حق مردم رو ضایع میکنید قیمت کارخانه بود 147 تومان الان باز بردین بالا رسوندین به 188 تومان پووف خدا به دادمون برسه

  • امیر امیر (15 آذر 1399 ساعت 21:23)

    سلام .سورن پلاس برنده شدم اگر کسی میخواد تماس بگیره

  • Ali Ali (14 آذر 1399 ساعت 17:24)

    سلام سورن پلاس برنده شدم تا ده روز دیگه تحویل میگیرم. میخوام بفروشمش و کسی قیمت سورن پلاس رو تو بازار خبر داره؟

    محمدسعیدحسن زاده محمدسعیدحسن زاده (25 دی 1399 ساعت 15:10)

    میفروشی به من؟

    کیا کیا (3 خرداد 1400 ساعت 14:25)

    سلام چند میدی

  • فری فری (12 آذر 1399 ساعت 21:53)

    بدون شک بهترین ماشین ایرانی حال حاضره خیلی خوب و نرمه مثل دنا پلاس خشک نیست داخلش و داشبورد و تریم و صندلیها و کلا همه چیز رو یکم جذابتر کردن ، فرمونش هم شیکتر شده کلا از سورن عادی خیلی بهتره ،جفت چرخها هم دیسکیه ،چراغاشم عالیه کلا جذابا ولی یکم گرون ????????????

  • امیرعلی امیرعلی (12 آذر 1399 ساعت 17:51)

    سلام سورن پلاس برنده شدم کی میخواد

  • زهرا اسماعیلی زهرا اسماعیلی (12 آذر 1399 ساعت 11:46)

    سورن پلاس برنده شدم هرکی خواست بگه

  • سامان سامان (9 آذر 1399 ساعت 02:46)

    سورن پلاس برنده شده ام کی میخواد

  • علی علی (7 آذر 1399 ساعت 05:36)

    سورن پلاس کی برنده شده میخوام

    نیما شهرکی نیما شهرکی (15 آذر 1399 ساعت 19:16)

    سلام
    خریدار ماشین هسام چقدر می فروشی
    کدوم شهر و استان هستی

    akbr akbr (16 آذر 1399 ساعت 00:40)

    امروز اسمم از قرعه کشی در اومده میفروشم

  • پیمان پیمان (28 آبان 1399 ساعت 00:13)

    آقا محمد فروختی ماشینتو؟؟؟ قیمت؟؟؟