1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. پژو
  4. پارس
  5. ELX سفارشی TU5 (1379-1401)

پژو پارس ELX سفارشی TU5 1379-1401

Peugeot Pars ELX Special TU5 1379-1401

تیپ ها
  • 211,380,000 (تومان)
  • 423,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1587 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
7.24 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروپژو پارس ELX سفارشی TU5 1379-1401

ایران خودرو در جدیدترین اقدام  خود نسخه هایی جدید از پژو پارس را با انجام برخی بروزرسانی های فنی و اضافه کردن برخی امکانات رفاهی معرفی کرد. پژو پارس خودرویی سدان و لوکس در میان محصولات ایران خودرو بود که از سال 1380 پا به جاده های کشور گذاشت. پژو پارس خودرویی فرانسوی که از دل شرکت پژو بیرون آمده باشد محسوب نمی شود، در اصل ایران خودرو قصد داشت تا خودرویی با امکانات بیشتر و ظاهری بروزتر از پژو 405 را به سبد محصولات خود اضافه کند. به همین دلیل با نظارت پژو به سراغ فیس لیفت کردن 405 رفت و نتیجه این همکاری ابتدا پرشیا نام گرفت و سرانجام به پژو پارس تغییر نام پیدا کرد.

 

 

پژو پارس سال با موتور xu7p (10).jpg

مشخصات فنی پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور TU5P

پژو پارس ELX جدید با دو پیشرانه متفاوت به بازار عرضه می شود. پژو پارس ELX جدید XU7P با پیشرانه XU7 پلاس و دیگری پژو پارس ELX جدید TU5. پژو پارس ELX جدید TU5 از پیشرانه نام آشنای TU5 بهره می برد که قبل تر در پژو پارس LX نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. این پیشرانه 4 سیلندر 1.6 توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده این خودرو نسبت به تیپ های دیگر تغییری نداشته و از نوع 5 سرعته دستی است که نیروی پیشرانه را به چرخ های جلوی خودرو منتقل می کند. مصرف سوخت ترکیبی اعلام شده برای این خودرو حدود 7/2 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب 0 تا 100 آن برابر با 13/2 ثانیه است. 

 

طراحی ظاهری

ظاهر این خودرو همان ظاهر همیشگی پارس است و ایران خودرو کوچکترین زحمتی را به خود نداده تا تغییراتی مثبت بر نمای ظاهری پارس اعمال کند. نمای جلو طراحی ساده و کشیده‌ای دارد که بسیار قدیمی و خسته کننده شده؛ همچنان همان چراغ های مستطیلی شکل کشیده به همراه یک جلو پنجره متصل به چراغ های اصلی را دارد که لوگوی قدیمی پژو وسط آن قرار گرفته است.

 

پژو پارس سال با موتور xu7p (1).jpg

نمای جانبی در اصل همان طراحی 405 را با کمی تفاوت دارد. ظاهر آینه های جانبی مانند دیگر پارس های جدید شده که مجهز به راهنما نیز هستند. همچنین در این خودرو به جای استفاده از رینگ های فولادی با قالپاق، رینگ های آلومینیومی زیر خودرو هستند.

در قسمت عقب نیز سادگی موج می زند. چراغ های اصلی به صورت مستطیلی و بزرگ طراحی شده که در این تیپ قسمت بالایی به رنگ مشکی تبدیل شده‌اند. برخلاف 405 محل نصب پلاک در پژو پارس به روی سپر آمده. 

 

پژو پارس سال با موتور xu7p (8).jpg

کابین پارس جدید تا حدود زیادی مشابه با نسخه های قبلی است. در اوایل دهه 90 بود که ایران خودرو طراحی داشبورد پارس را به صورت کامل تغییر داد و داشبورد جدید این خودرو به داشبورد سوناتایی معروف شد. در این خودرو داشبورد میزبان یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ لمسی است اما باقی قسمت ها تفاوتی با نسخه های قدیمی‌تر ندارد. طراحی غربیلک فرمان تغییری نکرده و اکنون بر روی فرمان این خودرو شاهد کلیدهای کروز کنترل به صورت فابریک هستیم. صفحه کیلومتر شمار نیز از دیگر تغییرات پژو پارس جدید می باشد. البته خبری از کیلومتر شمار دیجیتال نیست و تنها طرح آنالوگ آن تغییر کرده و دسته راهنما نیز نونوار شده است. 

 

پژو پارس سال با موتور xu7p (4).jpg

 

از ابتدا فضای کابین پژو پارس یکی از نکات مثبت این خودرو محسوب می شد که در این تیپ نیز این قاعده تکرار شده. فضای سر و پا برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو قابل قبول است و همچنین فضای بار نیز جادار و مناسب ارزیابی می شود. اما در مقابل کیفیت بد متریال داشبورد و کابین خصوصا در مدل های جدید این خودرو یکی از نکات منفی است که در این خودرو هم احتمالا این مورد تکرار خواهد شد. 

امکانات رفاهی و ایمنی

پژو پارس از ابتدا خودرویی با امکانات بیشتر نسبت به 405 بود و مواردی نظیر تهویه اتوماتیک، آینه جانبی برقی راهنمادار، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، ایموبلایزر، قفل مرکزی به همراه ریموت، کمربند جلو با تنظیم ارتفاع، سنسور دنده عقب، دماسنج، شیشه های برقی چهار درب، روکش صندلی پارچه ای و تریم دو رنگ با تزئینات طرح چوب جزو امکانات رایج و ثابت در تمام تیپ های این خودرو است. اما در این تیپ های جدید سفارشی امکاناتی همچون آینه های جانبی با قابلیت تا شوندگی، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، دسته راهنمای طرح جدید و شیشه های عقب دودی (تمامی مدل های سفارشی)، سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، سیستم اخطار کاهش باد لاستیک ها و کروز کنترل را دارد. 

این خودرو از نظر تجهیزات ایمنی و امنیت نیز به مواردی همچون ترمز ABS و EBD و کیسه هوای راننده و سرنشین و ترمزهای عقب دیسکی مجهز شده است. 

گالری پژو پارس ELX سفارشی TU5 1379-1401

سوالات متداول

پژو پارس ELX جدید TU5 از پیشرانه TU5 بهره می برد. این پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین جعبه دنده این خودرو از نوع 5 سرعته دستی است که نیروی پیشرانه را به چرخ های جلوی خودرو منتقل می کند. مصرف سوخت ترکیبی اعلام شده برای این خودرو حدود 7/2 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب 0 تا 100 آن برابر با 13/2 ثانیه است.
پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور TU5 تنها از نظر امکانات رفاهی با تیپ معمولی این خودرو تفات هایی دارد. این خودرو علاوه بر امکانات قبلی که بر روی پژو پارس LX TU5 وجود داشت امکانات بیشتری مانند آینه های جانبی با قابلیت تا شوندگی، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، دسته راهنمای طرح جدید و شیشه های عقب دودی (تمامی مدل های سفارشی)، سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، سیستم اخطار کاهش باد لاستیک ها و کروز کنترل را داراست.

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو پژو پارس ELX سفارشی TU5 1379-1401
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل D Segment
  • وزن 1185 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 195/60R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/60R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1587 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 105 اسب بخار در 5600 دور در دقيقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 142 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 67.3 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 66 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 13.2 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 10.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 6 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.24 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد؛ راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی ايموبيلايزر، قفل مركزي با ريموت،
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک چهار شاخ با طراحی جدید، دارای کلید های کنترلی روی غربیلک
  • سیستمهای تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری مالتی مدیا
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روش پارچه ای، تنظیم برقی پشت سری صندلی های جلو
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی برقی تاشونده راهنمادار
  • سیستم شیشه ها دارای سنسور باران، بالابر شیشه های جلو و عقب برقی ، شیشه سولار ضد اشعه ماوراء بنفش
  • سیستم روشنایی جلو دارای سنسور نور، دارای مه شکن
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
خودروهای هم رده