فیدلیتی XB1 یا همان جتور داشینگ، یک خودروی کراس اور سایز متوسط ساخت کمپانی جتور کشور چین است که برای اولین بار در سال 2022 توسط کمپانی جتور (Jetour) بازار معرفی شد.
جتور که یکی از زیر مجموعه های چری است جامعه هدف کراس اور داشینگ را جوانان نامیده و بنابراین تمام تلاش خود را برای جوان پسند بودن این محصول انجام داده است. ماحصل این تلاش، طراحی نوین و اسپرت و همچنین قوای فنی قابل توجه این خودرو مخصوصا در نسخه هیبریدی است.
گروه بهمن نیز که چند سالی است همکاری خود را با جتور آغاز کرده و محصولات این شرکت را تحت برند فیدلیتی به بازار ایران عرضه می کند، در فروردین سال 1401 اقدام به رونمایی از جتور داشینگ با نام فیدلیتی XB1 کرد.
صحبت های اولیه در مورد فیدلیتی XB1 در کنفرانس خبری پایان سال گروه بهمن در اسفند 1401 اتفاق افتاد. سپس بهمن موتور با پایان تعطیلات نوروز اقدام به معرفی این خودرو با برپا کردن بیلبورد هایی در سطح شهر کرد.
مشخصات فنی فیدلیتی XB1
فیدلیتی XB1 در بازار چین با 3 پیشرانه مختلف عرضه می شود؛ 1.5 لیتری توربو MPi (مشترک با محصولات چری در ایران)، 1.6 لیتری توربو GDi (مشترک با محصولات چری در ایران) و 1.5 لیتری توربو هیبریدی.
به احتمال زیاد بهمن موتور این خودرو را با پیشرانه 1.6 لیتری به بازار عرضه می کند؛ این موتور توانایی تولید حداکثر 197 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 290 نیوتن متر گشتاور از 1500 تا 4000 دور در در دقیقه را دارد و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر (Wet DCT) به چرخ های جلو منتقل می کند.
فیدلیتی XB1 هیبریدی نیز با ترکیب یک موتور 1.5 لیتری توربو و یک موتور برقی می تواند حداکثر 321 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آن را از طریق یک گیربکس مدرن DHT به چرخ های جلو منتقل کند. همچنین قابل ذکر است که این خودرو ضمن بهره بردن از سیستم پلاگین هیبرید (قابلیت شارژ مستقیم با برق شهری) می تواند تا 100 کیلومتر مسافت را تنها با اتکا به موتور الکتریکی خود طی کند.
فیدلیتی XB1 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در هر 4 چرخ از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BA نیز مجهزند.
فیدلیتی XB1 در نسخه 1.6 لیتری به طور میانگین 7.1 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش طی می کند. این عدد در نسخه هیبریدی به تنها 1.8 لیتر می رسد!
ایمنی فیدلیتی XB1
فیدلیتی XB1 از 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی های جلو و پرده ای بهره می برد. اما با توجه به این که XB1 در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده، ایمنی آن در حوادث رانندگی در هاله ای از ابهام قرار دارد. البته جتور با قرار دادن سیستم های کمک رانندگی مانند سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC اقدام به افزایش ایمنی این خودرو در هنگام رانندگی کرده است. همچنین فیدلیتی XB1 با بهره گیری از سیستم های کمک رانندگی ADAS سطح 3، به عنوان یک خودروی نیمه خودران شناخته می شود.
امکانات رفاهی فیدلیتی XB1
با توجه به این که هنوز مشخصات رسمی این خودرو توسط گروه بهمن اعلام نشده، نمی توان به طور دقیق در مورد آپشن های XB1 اظهار نظر کرد. اما به طور قطع این خودرو دارای آپشن هایی نظیر سقف شیشه ای پانوراما، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 15.6 اینچی، گرم کن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و غیره است.
فیدلیتی XB1 در بازار؛ قیمت و رقبا
فیدلیتی XB1 بنزینی در صورت ورود به بازار به رقابت مستقیم با فونیکس FX و دیگنیتی پرستیژ خواهد پرداخت. در صورتی فیدلیتی XB1 هیبریدی تبدیل به کراس اوری کاملا بی رقیب در بازار ایران خواهد شد.
فیدلیتی XB1 با داشتن ظاهری جذاب، قوای فنی خوب و بهره بردن از خدمات پس از فروش گسترده بهمن موتور می تواند تبدیل به یکی از لیدر های بازار داغ کراس اور های چینی شود. البته با توجه به این که احتمالا فرایند فروش این خودرو توسط بهمن موتور باعث خواهد شد تا قیمت XB1 در بازار سر به فلک بکشد، باید دید آیا در نهایت این خودرو ارزش خرید خواهد داشت یا خیر!
دنده این ماشین کجاست پشت فرمان میباشد
سلام چگونه ثبت نام كنيم وچقد طول ميكشه تا بدن وقيمتش چنده لطفا راهنمائى كنيد درضمن ايا خدرو اماده فروش فورى دارين نقدا
دوستان کسی میدونه چجوری باید ثبت نام کنیم ؟؟؟؟؟