1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات تکنولوژی خودروها
  4. تکنولوژی یافتن جای پارک

تکنولوژی یافتن جای پارک

17 خرداد 1394
  • 0

ب‌ام‌و تحقیق بر روی پروژه پیش‌بینی دینامیک جای پارک را تأیید کرد. این تکنولوژی که باهدف پیدا کردن جای پارک در کمترین زمان ممکن دنبال می‌شود در همایش TU-Automotive دیترویت، که یکی از بزرگ‌ترین همایش‌های مرتبط با خودرو است به نمایش گذاشته می‌شود.

 تکنولوژی یافتن جای پارک

این تکنولوژی با به‌روزرسانی تمام جای‌پارک‌های منطقه موردنظر در نقشه‌های دیجیتال کار می‌کند. این سیستم بااتصال به چندین هزار وسیله نقلیه، اطلاعات مربوط به وضعیت پارک (شامل خروج از پارکینگ، ورود به پارکینگ یا در حال جستجوی پارک) آنها را جستجو می‌کند. جستجوی راننده برای پارک بر اساس همین اطلاعات شکل می‌گیرد. درنهایت این سیستم محل پارک مناسب و تعداد راننده‌هایی که به دنبال جای پارک هستند را نشان می‌دهد.

 تکنولوژی یافتن جای پارک

ب‌ام‌و ادعا کرده است باوجود محدود بودن دستگاه‌های متصل به این سیستم، نتایج به‌دست آماده قابل‌اطمینان خواهد بود. البته با افزایش تعداد دستگاه‌های متصل به این سیستم نتایج بهتری حاصل می‌شود. ب‌ام‌و همچنین اعلام کرده که ممکن است در آینده‌ای نزدیک، این سرویس در تمام ناوگان خودرویی به اشتراک گذاشته شود. در حال حاضر بیشتر خودروهای تولیدی این کمپانی قابلیت اتصال به این تکنولوژی را دارند.

 تکنولوژی یافتن جای پارک

ب‌ام‌و با همکاری INRIX اولین خودروی آزمایشی مجهز به این سیستم که ب‌ام‌و i3 است را توسعه داده است. این خودروساز همچنین اعلام کرده که تست اولیه این سیستم با موفقیت انجام‌شده است.

منبع:

پدال



نظرات