1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات تکنولوژی خودروها

مقالات تکنولوژی خودروها

تمامی سیستم‌های چهار چرخ محرک روش کار یکسانی ندارند. ما تفاوت‌های اساسی این سیستم‌ها و چگونگی تفاوت آن‌ها روی رانندگی در داخل و خارج جاده را بررسی کرده و شرح داده‌ایم. چهار چرخ محرک. تمام چرخ محرک. سیستم‌های تمام یا نیمه‌وقت… واژه‌شناسی می‌تواند گیج کننده باشد مخصوصاً زمانی که شما نام‌های مخصوصی چون کواترو، 4Motion و 4Matic را به این...

2 خرداد 1397
  • 1
  • 12218

در طول تاریخ خودروسازی دنیا، امکانات مختلف ایمنی، رفاهی و فنی به مرور و پله پله ابداع شده اند و تا اجباری شدن آنها، راهی چندین ساله پیموده شده است. در این بین سیستم های ایمنی، بحثی جدا از وسایل و امکانات رفاهی و فنی دارند چرا که به مرور و با نمایش توانایی های خود، توسط دیگر شرکت های...

6 آبان 1396
  • 0
  • 5323

به طور معمول حرکت به سمت پایین پیستون هوا را به درون موتور مى کشاند. این هوا با سوخت ترکیب مى شود و براى تولید قدرت مى سوزاند. توربوشارژر یک سیستم اگزوز-محور است که توان خروجى موتور را افزایش مى دهد. به طور معمول حرکت به سمت پایین پیستون هوا را به درون موتور مى کشاند. این هوا با سوخت...

25 تیر 1396
  • 0
  • 8651

پیشرانه‌های 3 سیلندر قبلاً در خودروهای Kei زیادی بکار رفته‌اند اما هم‌اکنون نیز شاهد بازگشت این خودروها به هاچبک های مدرن هستیم. ما تصمیم گرفتیم تا نگاهی به نقاط قوت و ضعف این پیشرانه‌ها بیندازیم. اگرچه پیشرانه‌های 3 سیلندر بکار رفته در خودروهای خشنی چون Geo Metro و دایهاتسو Charade بدنام بودند اما پیشرفت‌های صورت گرفته در بحث توازن و...

31 فروردین 1396
  • 0
  • 2858

یک‌لحظه به دنیای بدون نور فکر کنید. البته به آخرالزمان نه! به دنیایی فکر کنید که در آن هنوز الکتریسیته تحت کنترل درنیامده و نوری برای روشنایی وجود ندارد. کمپانی فورد می‌خواهد مزه‌ای از این موضوع را به همه بچشاند و البته اولین روزهای حضور خودرو در جامعه را نیز به تصویر بکشد. میشائیل کوهر، مهندس تحقیقات روشنایی و چراغ‌های...

28 فروردین 1396
  • 1
  • 3802

اصطلاح “منومتیک” (manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکس هاگفته می شود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است. گیربکس های اتوماتیک در گذشته با استفاده از دنده های کنار فرمان و میان کنسولی، عملکرد راننده را در پروسه تعویض دنده تنها به D(حرکت)، N (خلاص)، R (عقب)و P...

3 فروردین 1396
  • 0
  • 13437

در این مطلب مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی خودروها در 25 سال اخیر آورده شده است. 1. ترمز ضدقفل یا ABS تاقبل از اواسط دهه 90 میلادی، ABS میان خودروسازان محبوبیتی نداشت. بدون ABS ، راننده‌ها مجبور بودند برای قفل‌نشدن چرخ‌ها در سطوح لغزنده، مدام پدال ترمز را فشار دهند. در این حالت، فرمان خودرو در کنترل راننده نبود. اما بزرگترین مزیت...

9 بهمن 1395
  • 0
  • 4720

عقب بودن دیفرانسیل خودرو نیز مثل جلو بودن دیفرانسیل دارای مزایا و معایب خاصی است که در این مطلب به بررسی آن ها پرداخته ایم . عقب بودن دیفرانسیل خودرو نیز مثل جلو بودن دیفرانسیل دارای مزایا و معایب خاصی است و به همین خاطر همیشه این پرسش برای علاقه‌مندان پیش می‌آید که دیفرانسیل عقب بودن بهتر است و یا...

21 آذر 1395
  • 0
  • 8180

یک خودرو از چند بخش اصلی تشکیل شده است که یکی از این چند بخش اصلی به نام پلت‌فرم شناخته می‌شود که این بخش شامل شاسی، سیستم تعلیق، پیشرانه و سیستم انتقال قدرت خواهد بود. سیستم تعلیق را می‌توان از چند دیدگاه به انواع مختلفی تقسیم کرد که یکی از این دیدگاه‌ها بررسی سیستم تعلیق از نظر فعالیت آن و...

25 مهر 1395
  • 0
  • 6546

سوپرشارژرها برای چندین دهه از سیستم‌های پرکاربرد پرخوران بوده‌اند. علیرغم صدای زیبای مدل‌های مجهز به این سیستم‌ها، سوپرشارژرها به خاطر کاهش حجم پیشرانه‌ها و استفاده‌ی گسترده از توربوها در حال کنار گذاشته شدن هستند. شاید حتی جگواری که از این تکنولوژی در حال حاضر استفاده می‌کند نیز در آینده سوپرشارژرها را کنار بگذارد. خب نگاهی به دلایل فراموشی این سیستم...

31 شهریور 1395
  • 0
  • 4854