سرانجام روند فروش میتسوبیشی حرکت معکوس به خود گرفت و فرآیند رو به رشد خود را نشان داد، اما همچنان راه زیادی باقی مانده تا این برند به فروش بیش از هزار دستگاه خودرو در کشوری مانند آمریکا برسد.
میتسوبیشی این تغییر را مدیون اتحاد سه گانه رنو- نیسان و میتسوبیشی است و ایدههای آینده میتسوبیشی تحت این ائتلاف تقویت شدهاند.
ظاهرا این ائتلاف بیش از هر چیز روی اوتلندرهای آتی این خودروسازی اثر گذاشته و قرار است نسل بعدی این خودروها در سال 2021 براساس پلتفرم نیسان روگ ساخته شوند. براساس گزارشها این مدل پهنتر و طولانیتر از اسلافش بوده و با نیرومحرکه پلاگین هیبرید ساخته میشود.
ک سال بعد از آن (2022)، میتسوبیشی مدل جدیدی از اوتلندرهای اسپورت را معرفی خواهد کرد. براساس اعلام قبلی یکی از مدیران میتسوبیشی در آمریکای شمالی، نسل جدید اوتلندرهای اسپورت آتی کوچکتر از انواع معمولی آن خواهد بود و در واقع ما با یک کراس کامپکت مواجه خواهیم شد. دلیل کوچکتر شدن ابعاد این خودرو ایجاد فضایی مناسب برای اکلیپس کراسهای جدید است. احتمال دارد اوتلندرهای جدید اسپورت در ابعاد نیسان کیکس ظاهر شده و ابعاد مشترکی داشته باشند.
از آنجا که میتسوبیشی تلاش دارد خودروهای الکتریکیاش را گسترش دهد، احتمال میدهیم یکی از مدلهای میتسوبیشی اوتلندر جدید یا کراسهای اکلیپس در فرمت یک نسخه الکتریکی وارد بازار شوند.