1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تایید پورشه در خصوص تولید کاین کوپه

تایید پورشه در خصوص تولید کاین کوپه

21 خرداد 1397
  • 0

این روزها بازار کراس‌اوورهای کوپه بسیار داغ است و به‌تازگی آئودی هم با مدل جدید Q8 به این بخش وارد شده است؛ اما طرفداران پورشه نیز همواره منتظر ساخت کراس‌اوور کوپه‌ای توسط این شرکت بوده‌اند تا چهار ضلع مربع لوکس‌سازان آلمانی در این بخش تکمیل گردد. در همین رابطه، طی سال‌های اخیر شایعات فراوانی مبنی بر احتمال ساخت پورشه کاین کوپه مطرح شده است. حال نهایتاً مدیر اجرایی پورشه این شایعات را تأیید کرده است. به گزارش Autocar، پورشه طرح تولید کاین کوپه را تصویب کرده و بنابراین به نظر می‌رسد این خودرو سرانجام چراغ سبز تولید را دریافت کرده است.

 تایید پورشه در خصوص تولید کاین کوپه

کاین کوپه یا هر نام دیگری که داشته باشد، در نمای جلویی تا حد زیادی با کاین معمولی یکسان خواهد بود و صرفاً اندکی به‌روزرسانی در این قسمت صورت خواهد گرفت؛ اما قسمت عقبی آن به‌طور کامل از نو طراحی خواهد شد و احتمالاً در طراحی آن از نسل جدید پانامرا الهام گرفته می‌شود؛ بنابراین کاین کوپه با سقف کم‌ارتفاع‌تر و پنجره‌های جانبی کوتاه، استایلی مشابه ب‌ام‌و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه خواهد داشت. تولید این خودرو نیز احتمالاً در کارخانهٔ پورشه در لایپزیگ آلمان در کنار کاین معمولی انجام خواهد گرفت؛ اما کاین کوپه تنها کراس‌اوور کوپهٔ پورشه نخواهد بود زیرا گزارشاتی ادعا کرده‌اند که احتمال ساخت ماکان کوپه هم برای رقابت با ب‌ام‌و X4 و مرسدس بنز GLC کوپه وجود دارد.

 تایید پورشه در خصوص تولید کاین کوپه

کاین کوپه اما در بخش پیشرانه‌ها با کاین معمولی اشتراک خواهد داشت که این یعنی از موتورهای دیزلی در آن خبری نخواهد بود؛ بنابراین احتمالاً در زیر کاپوت نسخهٔ پایهٔ کاین کوپه پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 توئین توربو با 440 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور قرار خواهد گرفت. موتور بالا رده نیز احتمالاً نمونهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 550 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که از کاین توربو گرفته می‌شود؛ اما فعلاً صحبتی از احتمال ارائهٔ نسخهٔ E-Hybrid برای کاین کوپه مطرح نشده است.

 تایید پورشه در خصوص تولید کاین کوپه

منبع پدال


نظرات