1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ملاقات با هیوندای کنا SEL مدل 2018

ملاقات با هیوندای کنا SEL مدل 2018

27 مرداد 1397
  • 0

همان همانطور که می‌دانید سگمنت کراس اوورهای ساب کامپکت امروزه بسیار فراگیر شده و همین امر موجب شده تا هیوندای نیز وارد این عرصه شود و اولین تلاشش در این زمینه را با مدل کاملا جدید کُنا به نمایش عمومی بگذارد.

در این مقاله ما به سراغ تریم SEL هیوندای کُنا رفته‌ایم که قدرت و تجهیزات کمتری نسبت به نسخه لوکس التیمیت دارد. مدل های SEL و SE به طور استاندارد به پیشرانه چهار سیلندر خطی اتکینسون به حجم 2 لیتر و با توان خروجی ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور 179 نیوتن متر مجهز شده‌اند.

 تست و بررسی هیوندای کنا SEL مدل 2018

پیشرانه به کار رفته در تریم‌های لیمیتد و التیمیت کنا از نوع توربوشارژ ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور 264 نیوتن متر است. در نتیجه شتاب صفر تا 96 هیوندای کنا از رقم ۶.۶ ثانیه در نسخه التیمیت تا ۹.۲ ثانیه در مدل SEL افزایش داشته است.

مزیت پیشرانه تنفس طبیعی ۲ لیتری نسبت به نمونه ۱.۶ لیتری توربوشارژر، بهره‌گیری از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متعارف به همراه مبدل گشتاور است که جایگزین نمونه هفت سرعته دو کلاچه حاضر در نسخه اُلتیمیت شده است. جعبه دنده شش سرعته از نظر نرمی در سرعت‌های پایین و دقت، عملکرد بهتری دارد. در عوض قدرت کمتر پیشرانه درشرایط ترافیکی مختلف کاملا مشهود است و سرزندگی نمونه ۱.۶ دهم لیتری را به انسان منتقل نمی‌کند.

 تست و بررسی هیوندای کنا SEL مدل 2018

اما نکات مثبتی هم برای خریداران این خودرو وجود دارد؛ رانندگی با کنا SEL بسیار لذت بخش است. ابعاد کنا نسبتا بزرگ بوده و حال و هوای یک شاسی بلند را به انسان القا می‌کند. البته نباید انتظار قدوقواره یک لینکلن نویگیتور را از این خودرو داشته باشید چراکه نویگیتور در حدود ۱۵ اینچ از کنا بلندقامت‌تر است. رانندگی با کنا بیشتر شبیه به خودروهای سواری کوچک است تا یک خودروی شاسی بلند.( البته رانندگی با کنا بسیار بهتر از خودروهای با قیمت مشابه است). با سفارش سامانه چهار چرخ محرک( ۱۳۰۰ دلار )، سقف مشکی ( ۱۵۰ دلار) و کفپوش مات( ۱۲۵ دلار )، بهای خودروی مورد بررسی به ۲۳ هزار و ۷۰۵ دلار افزایش یافته است.

 تست و بررسی هیوندای کنا SEL مدل 2018

عملکرد فرمان در مسیر های پر پیچ و خم بسیار مناسب و دقیق است و بدنه کنا حین عبور از پیچ ها به گونه‌ای متعادل تمایل به کج شدن پیدا می‌کند. لازم است بدانید که میزان چسبندگی آن در پیست مخصوص معادل 0.88جی است که نسبت به بسیاری از سدان ها عملکرد بهتری را خاطرنشان می‌شود. عملکرد ترمزها اطمینان بخش بوده و کیفیت سواری در حین عبور از مسیرهای ناصاف کاملا رضایت بخش است.

 تست و بررسی هیوندای کنا SEL مدل 2018

ورای شاخصه‌های دینامیکی دلپذیر، ویژگی خوشایند دیگر هیوندای کنا لیست بلند بالای تجهیزات و آپشن های آن است؛ رینگ‌های ۱۵ اینچی آلومینیومی، ریل سقفی، آینه‌های گرم شونده جانبی، ورود بدون نیاز به کلید، استارت دکمه‌ای، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، تقسیم نیرو به صورت ۵۰ -۵۰ بین چرخهای جلو و عقب توسط سامانه چهار چرخ محرک به منظور عبور راحت‌تر از مسیرهای لغزنده، بخشی از تجهیزات فنی، رفاهی و ظاهری کنا محسوب می‌شوند.

 تست و بررسی هیوندای کنا SEL مدل 2018

درون کابین هیوندای کنا مملو از پلاستیک سخت است اما در عوض صندلی‌های چرمی گرم شونده آن راحتی و کیفیت مناسبی دارند. نمایشگر ۵ اینچی کامپیوتر سفری، نمایشگر مرکزی ۷ اینچی با گرافیک زیبا و واضح، سیستم صوتی با کیفیت، اندروید اتو، اپل کارپلی، پورت usb، درگاه Aux، سامانه مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر جزو تجهیزات تریم SEL محسوب می‌شود.

 تست و بررسی هیوندای کنا SEL مدل 2018

میزان فضای صندوق عقب معادل 538 لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب تا 1302 لیتر افزایش خواهد یافت.

تریم SEL اگرچه ارزش خرید خوبی دارد اما نسبت به مدل تمام‌چرخ محرک لیمیتد با لهای 26,980 و مجهز به خیل بیشتری از امکانات نظیر: صندلی برقی راننده، تهویه اتوماتیک، سانروف، رینگ‌های بزرگتر ۱۸ اینچی و …اصلا توصیه نمی شود و بهتر است با این مقدار پول به سراغ نسخه لیمیتد بروید. در ضمن قدرت و کارایی پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ به کار رفته در نسخه لیمیتد، بسیار هیجان انگیزتر از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی مدل SEL است.

 تست و بررسی هیوندای کنا SEL مدل 2018

 تست و بررسی هیوندای کنا SEL مدل 2018

 تست و بررسی هیوندای کنا SEL مدل 2018

 تست و بررسی هیوندای کنا SEL مدل 2018

 تست و بررسی هیوندای کنا SEL مدل 2018

منبع پدال


نظرات