1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی پورشه 718 باکستر S در تهران

بررسی پورشه 718 باکستر S در تهران

17 خرداد 1396
  • 1
  • 22723

اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر

مقدمه:

پس از تصویب قانون ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی سی شک عمیقی بازار خودروهای وارداتی را فرا گرفت.

خودرو دوستان و خریداران خودروهای پرحجم و قدرتمند در ناامیدی به سر می بردند.

آن ها فکر می کردند دیگر هیچگاه نمی توانند سوار بر خودرویی قدرتمند و اسپرت از نوع صفر کیلومتر شوند. قانونگذاران عزیز ممنوعیت ورود اینگونه خودروها(2500 سی سی به بالا) را دال بر این می دانستند که خوروهای بالای 2500 سی سی نماد تجمل گرایی و رفاه طلبی است،اما با ورود بی ام و i8 مشخص شد این قانون از بیخ و بن اشتباه است.

بی ام و i8 با حجم موتور 1500 سی سی و با قیمتی حدود 130 هزار دلار در کشور مبدا به فروش می رسد و با توجه به موتور کم حجم ممنوعیتی جهت واردات به کشور ندارد اما تویوتا پرادو با قیمتی در حدود 26 هزار دلار و حجم موتوری بیش از 2500 سی سی امکان وارداتش میسر نیست.

خوشبختانه پس از تصویب این قانون بسیاری از خودروسازان در سراسر دنیا به پیشرانه های کم حجم و استفاده از سیستم های پرخوران روی آوردند،همین موضوع باعث شد طی 2 سال گذشته باز هم شاهد حضور خودروهای صفر کیلومتر با صفر تا صد هیجان انگیز باشیم.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

تابستان پارسال بود که زمزمه هایی در خصوص وارد شدن پورشه باکستر با کد 718 به کشور شنیده می شد و خیلی زود تصاویر آن در گمرک به شبکه های اجتماعی نفوذ پیدا کرد.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

دیری نگذشت تا این اشتوتگارتی های ظریف،خوش استیل و دوست داشتنی سر از نمایشگاه ها درآوردند.
هرچند باز هم با مشکل پلاک شدن مواجه بودند اما دیگر همه می دانستند به زودی در شهر با پلاک ملی دیده خواهند شد.

استقبال و فروش مناسب این خودرو موجب شد خیلی زود به واسطه ی یکی از دوستان قرار ملاقاتی با پورشه 718 باکستر S ترتیب بدهیم تا بیشتر با آن آشنا شویم.

طراحی ظاهری:

اگر مرسدس بنز را استاد بی چون و چرای استفاده از پیشرانه های کم حجم با حداکثر توان خروجی بدانیم باید پورشه را استاد مسلم تغییرات جزئی در طراحی دانست به گونه ای که با این تغییرات زیبایی بی حد و مرزی را به اتاق های جدید خود هدیه می کند.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

نمونه ی بارز این موضوع طراحی بیرونی نسل ششم و هفتم پورشه 911 می باشد.

باکستر نیز با اندک تغییرات به میزانی زیبا و پرابهت شده که کمتر بیننده ای به راحتی می تواند از کنار آن عبور کند.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

نمای جلو با چراغ هایی قطره اشکی مانند در دو طرف خودرو جا خوش کرده اند،فرم کلی این چراغ ها مشابه اتاق قبلی باکستر می باشد اما گرافیک داخلی چراغ تغییر کرده و با 4 چراغ کوچک تزئین شده اند که شب هنگام جلوه ای دوچندان به باکستر هدیه می کند.

چراغ هایی نواری شکل به صورت افقی روی سپر هستند،و ورودی هوای روی سپر وظیفه خنک کاری دیسک های ترمز را دارند،زیرا موتور در پشت خودرو قرار دارد.
نمای جانبی خودرو با رینگ های مشکی ده پره زیبایی بی حد و مرزی را به بیننده منتقل می کند.
نمای عقب نیز با تغییراتی به جا اوج زیبایی را به باکستر جدید هدیه کرده است.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

شباهت جالب نمای جلو و عقب در جزئیات نشان از دقت و توجه طراحان چیره دست پورشه دارد.
خروجی اگزوز دوبل در قسمت وسط نشان از مدل باکستر S دارد،در حالی که مدل معمولی از اگزوزی یک تکه و 4 ضلعی برخوردار است.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

کابین:

با بازکردن درب خودرو با محیطی زیبا،اسپرت،باکیفیت و دوست داشتنی مواجه شدیم.
نمای کلی کابین شباهت زیادی به نسل هفتم پورشه 911 پیدا کرده است. اوج کیفیت را می توان در جای جای نمای داخلی پورشه 718 باکستر S مشاهده کرد. هرچند جا داشت در تزئین نمای داخلی از رنگ قرمز هم استفاده می شد اما با همین رنگ مشکی و قسمت هایی که کروم هستند کابین 718 یکی از بهترین های این کلاس است.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

نسل قبلی باکستر از ارگونومی پایینی برخوردار بود،اما پورشه تلاش کرده این نقیصه را در این اتاق اصلاح کند به همین دلیل دسترسی به ادوات و امکانات پورشه باکستر جدید به راحتی امکان پذیر است.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

پیشرانه:

پورشه باکستر نسل جدید با کد 718 که اشاره به مدل 4 سیلندر موتور وسط پورشه در دهه 50 و 60 میلادی دارد با دو نوع پیشرانه 2 و 2.5 لیتری در بازار ایران به ایفای نقش می پردازد.

پورشه باکستر 718 S از موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 2.5 لیتری با حجم دقیق 2497 سی سی بهره می برد.

این موتور قادر است 350 اسب بخار توان خروجی تولید کند،همچنین حداکثر گشتاور این خودرو 420 نیوتن متر می باشد که با توسل به جعبه دنده PDK معروف پورشه قادر خواهد بود ظرف مدت 4.4 ثانیه سرعت صفر کیلومتر را به مرز صد کیلومتر برساند. همچنین حداکثر سرعت این اشتوتگارتی پر جنب و جوش 285 کیلومتر در ساعت می باشد.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

پشت فرمان:

سوار بر خودرو می شویم،فضا برای راننده و سرنشین مناسب است،اما این مناسب بودن در حالتی است که قد شما و دوست صمیمیتان خیلی بلند نباشد،زیرا در این صورت کاملا محسوس از فضای محدود عذاب خواهید کشید.

به عبارتی پورشه فضای کلی کابین را به گونه ای طراحی کرده که حس کنید درون کمپوتی قرار گرفته اید که حال باید در پروسه ی رسیدن به دست مشتری تکان های مرسوم را تجربه کنید اما این تکان ها موجب جا به جایی شما نشود،به عبارتی به گونه ای به صندلی چسبیده اید که هرگونه شیطنت با باکستر هم نمی تواند تغییری در جایگاه شما ایجاد کند.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

سوئیچ را برخلاف سایر خودروها در قسمت چپ فرمان گذاشته و با چرخاندن آن اقدام به روشن کردن خودرو می کنیم.
موتور با صدایی خشمگین شروع به کار می کند.

گیربکس را درگیر کرده و شروع به حرکت می کنیم. سیستم تعلیق به خوبی از پس ضربه های وارد شده به اتاق بر می آید. با اینکه تکان های شدید جزئی از وجود خودروهای این کلاس است اما پورشه در باکستر جدید تلاش کرده آرامش نسبی را هم به کابین اضافه کند. فقط کافی است کمی به پدال گاز فشار آورید تا صدای نعره های پورشه باکستر S در خیابان طنین انداز شود.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

سیستم رانندگی را از طریق چرخاننده ای که روی فرمان قرار دارد می توان ننظیم کرد که با تغییر آن صدای خروجی از اگزوز نیز تفاوت پیدا می کند. سیستم رانندگی را روی حالت اسپرت قرار دادیم و با وجود 2 سرنشین اقدام به شتابگیری کردیم.

دور موتور بالا رفته و ما به صندلی فرو می رویم،دنده ها با تکان هایی تعویض می شوند و دنده سبک تر شده و سرعت بالاتر می رود. فقط چند ثانیه زمان کافی است تا از مرز سرعت 100 کیلومتر عبور کنیم.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

در حالت اسپرت علاوه بر صدای بهتر خروجی اگزوز،دنده ها در دور موتور بالاتر تعویض می شوند تا شتابگری بهتری را شاهد باشیم.
برای تجربه ی صدایی بهتر برخی از باکسترهای وارد شده مجهز به کیت اگزوز هستند که پایین تر از دسته دنده دکمه ای برای فعال کردن این آپشن قرار دارد،با فعال کردن آن می توانید شاهد نگاه بیشتر رهگذران باشید،به گونه ای که تصور خواهید کرد بازیگری هالیوودی هستید که به ایران آمده که همه ی نگاه ها به سمت او جلب خواهد شد.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

برای بازکردن سقف نیز پایین تر از دکمه ی قفل کردن درها و فلاشر دکمه ای برای کروک کردن خودرو در نظر گرفته که در فصول خوش آب و هوا می توانید نهایت لذت را با پورشه باکستر جدید تجربه کنید.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

با وجود فعال بودن سیستم تعلیق باز هم در سرپیچ ها با مقداری گاز دادن به خودرو می شد به خوبی حس کرد قسمت انتهایی تمایل به شیطنت دارد. به همین دلیل اگر توفیق حاصل شد و سوار بر این خودرو شدید حتما در نهایت احتیاط برانید.

در انتها باید گفت پورشه باکستر جدید شاهکاری از آلمان هاست که با رانندگی لذت بخش،زیبایی بی حد و مرز و کابینی با کیفیت کلیه ی نیازهای یک جوان را مرتفع می کند.

کوپل شدن و هماهنگی گیربکس و پیشرانه مهمترین موردی است که پس از پیاده شدن از این خودرو هیچگاه فراموش نخواهم کرد.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

سخن پایانی:

اگر موجودی حسابتان به اندازه ی کافی پر است و به دنبال خودرویی اسپرت،زیبا و باکیفیت هستید،لحظه ای در خرید باکستر تردید نکنید. هندلینگ و لذت رانندگی با محصولات پورشه یکی از بهترین موهبت های الهی است که هم اکنون می توان از آن بهره برد!

پورشه باکستر S در حدود قیمت 600 تا 700 میلیون تومان در نمایشگاه های پایتخت در رنگ های مختلف با رنگ بندی متفاوت فضای داخلی در دسترس می باشد که با کسر مبلغی هرچند هنگفت از حساب شما می توان صاحب یکی از آن ها شد.

از رقبای پورشه باکستر بی ام و Z4 و مرسدس بنز SLK می باشند که هیچکدام از آن ها در گونه ی صفر کیلومتر در کشور موجود نیستند.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

پورشه باکستر جدید از آن دست خودروهایی است که با کیفیت ساخت بالای کابین؛ارگونومی مثال زدنی،صندلی های اسپرت،هندلینگ بی نظیر و چسبندگی بالا و گیربکسی هوشمند و بی اشتباه می تواند دل هر خریداری را ببرد.


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S

در انتها ضمن تشکر از مالک خودرو و اسپرت تایر رضا توجه شما را به مشخصات فنی پورشه 718 باکستر S جلب می کنیم:

موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور: 2597 سی سی
حداکثر قدرت: 350 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 420 نیوتن متر در 1900 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 4.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 285 کیلومتر در ساعت


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S


اشتوتگارتی کم حجم اما پر سر و صدا و قلدر ،بررسی پورشه 718 باکستر S




نظرات

  • محمد محمد (20 خرداد 1396 ساعت 21:18)

    خیلی مانیتورش سادس