1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آیا بوگاتی شیرون به ثبت رکورد سرعت فکر می کند!؟

آیا بوگاتی شیرون به ثبت رکورد سرعت فکر می کند!؟

22 آذر 1397
  • 0

زمانی که بوگاتی شیرون با آن پیشرانه‌ی 16 سیلندر 1479 اسب بخاری خود در سال 2016 رونمایی شد دنیای خودرو با خود فکر کرد که پادشاه جدید سرعت به میدان آمده است. حداکثر سرعت این هایپرکار به 420 کیلومتر در ساعت محدود شده که از نظر فنی کمتر از حداکثر سرت ویرون SS می‌باشد؛ اما گفته شده به زودی تست سرعت این خودرو با حذف محدود کننده‌ی سرعت انجام خواهد شد.

1.jpg
حتی جرمی کلارکسون در فصل دوم گرندتور اظهارنظر جنجالی‌ای داشت و اعلام کرد شیرون سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا می‌باشد؛ اما نه این‌طور نیست! کونیگ زگ آگرا RS با سرعت 447 کیلومتر در ساعت رکورددار رسمی سرعت در جهان بوده است؛ و هم‌اکنون دو سال پس از معرفی پر سروصدای صورت گرفته به نظر می‌رسد شیرون هرگز به مدال طلای سرعت در جهان دست نخواهد یافت.

2.jpg
استفان وینکلمن مدیرعامل بوگاتی در مصاحبه‌ی جدید خود با موتورترند گفته که چنین رکوردی به واقعیت تبدیل نخواهد شد.
او گفته است:

از نظر من رکوردشکنی حداکثر سرعت موردبحث نیست. فکر می‌کنم پرفورمنس جنبه‌های زیادی دارد و شیرون جدای از اینکه یک هایپرکار است ولی ویژگی‌های زیادی در مقایسه با دیگر سوپر اسپورت ها دارد.

ما از شنیدن این موضوع سورپرایز نشده‌ایم چراکه مدت زیادی از زمان رونمایی شیرون می‌گذرد. رونمایی خودروی دیوو که حداکثر سرعت را قربانی هندلینگ بهتر کرده این گفته‌ی ما را اثبات می‌کند؛ اما با تمامی این تفاسیر ما کمی ناامید هستیم چراکه شیرون می‌توانست رکورد ویرون SS را بشکند. بسیاری از افراد معتقدند شیرون به آسانی می‌تواند این رکورد را بشکند.

3.jpg
چرا بوگاتی رکوردشکنی نمی‌کند؟ هیچ‌کسی دلیل آن را نمی‌داند، حداقل دایره‌ی خارج از مدیران این برند این‌طور هستند. این خودروساز در سپتامبر سال گذشته رکورد 0-400-0 کیلومتر در ساعت را زد و همه فکر می‌کردند به زودی رکورد سرعت هم می‌شکند اما این‌گونه نشد. بجای بوگاتی این کونیگ زگ آگرا RS بود که رکورد سرعت را زد.


در مصاحبه‌ی وینکلمن اطلاعات دیگری هم اعلام شده است. علاوه بر محدود نگه‌داشتن شیرون، بوگاتی برنامه‌ای برای ارائه‌ی مدل روباز ویتسه ندارد. به نظر می‌رسد که بوگاتی می‌خواهد از شیرون رد شود.

منبع پدال


نظرات