1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا به بیش از ۹۰ هزار دستگاه رسید

خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا به بیش از ۹۰ هزار دستگاه رسید

22 دی 1397
  • 6

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن اظهار داشت: امروز خودروسازها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بدهی معوق به قطعه‌سازها دارند که حتی اگر آن هم تعیین شود به دلیل عدم فعالیت بیشتر قطعه‌سازان در ماه‌های اخیر و بالا رفتن مواد اولیه حداقل نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه در گردش هستند تا بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.

آرش محبی‌نژاد از افزایش خودروهای فاقد قطعه در کارخانه‌های ایران خودرو و سایپا خبر داد.

وی گفت: بنا بر آخرین آمار، خودروهایی که در این دو کارخانه به دلیل کمبود قطعات یدکی تجاری نشده‌اند و در کف انبار خوابیده است امروز به بیش از 90 هزار دستگاه رسید. این یعنی سرمایه عظیمی از این دو خودروساز و قطعه‌سازان راکد مانده است.

محبی‌نژاد افزود: کسری قطعات این خودروها عمدتاً داخلی است. این یعنی خودروساز نتوانسته از قطعه ساز داخلی جنس مورد نیاز خود را تهیه کند و همانطور که بارها اعلام کردیم قطعه‌سازان امروز به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود ازسوی قطعه‌سازان و افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات ارزی و تهیه مواد اولیه خارجی نمی‌تواند سفارشات خودروسازها را تامین کند. البته بخش اندکی از این خودروها نیز نیازمند قطعات وارداتی است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن تصریح کرد: از سوی دیگر این روند باعث افزایش قیمت تمام شده خودرو می‌شود علاوه بر اینکه خودروساز مجبور است مکانی برای دپو کردن این خودروها تدارک ببیند در آینده نیز وقتی قطعه تامین شد دوباره باید کارگر و تکنسین بر روی این خودروها کار کند و مراحل کنترل کیفیت را دوباره پشت سر بگذارند که این هزینه زیادی به خودروسازها وارد می‌کند.

وی در خصوص وضعیت قطعه‌سازان گفت: امروز خودروسازها بیش از 5 هزار میلیارد تومان بدهی معوق به قطعه‌سازها دارند که حتی اگر آن هم تعیین شود به دلیل عدم فعالیت بیشتر قطعه‌سازان در ماه‌های اخیر و بالا رفتن مواد اولیه حداقل نیازمند 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه در گردش دارند تا بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی افزود: ما تمام این مشکلات را به صورت تصویب شده به 290 نماینده مجلس و سران سه قوا فرستاده‌ایم. همچنین پیشنهاد خود را در هشت بند مطرح کرده‌ایم. به نظر من تنها راه خروج از بحران فعلی اجرایی شدن این موارد هشتگانه است.



نظرات

  • کریم کریم (23 دی 1397 ساعت 11:14)

    این مدیران خودرو سازی, به این روش سالهاست که حرف خودشون را به کرسی نشاندندو همیشه هم جواب گرفتند. نمایندگان مجلس و سران قوای محترم, این روش حل مسئله خودرو سازان مشکل را حل نمی کند. لطفا روش برخوردتان با خودرو سازان را حل کنید.
    شده گرو کشی, در واردات را بستند , با عدم تولید و این بازی ها قیمتها را بردند بالا, و ...
    این صنعت خودرو با این روش مدیریت به درد کشور اسلامی ایران نمی خورد.

  • محمد محمد (23 دی 1397 ساعت 10:11)

    چهل سال هنوز نتونی یه پراید سر هم کنی باید دربش گل گرفت.کشورهایی دیگه دارن راهی پیدا میکنن تو مریخ زندگی کنن ما دنبال تامین قطعه پراید

  • صادق صادق (22 دی 1397 ساعت 12:19)

    خودروسازان یا پولمون راپس بدهند و یا اینکه همون لاشه های خودروی ناقص را تحویل دهند خودمون بهتر میتونیم کاملش کنیم و قطعه اش رو گیر میاریم و تا کامل نشده نمایندگی مجوز شماره گذاری ندهد.دیگه چیکار کنیم ؟؟؟! گیر کردیم والا ماشین که نداریم آمدیم اولین بار در زندگی یک تیبا از سایپا بخریم اینم شانس ما ...از طرف یک خانواده عیالوار کارمندی بدون خودرو !!!

  • یوسف زاده یوسف زاده (22 دی 1397 ساعت 11:39)

    اره.راست میگی باید باگرون کردن خودرو جبران بشه باید پوله شو از مردم بگیریم.اره راه حلش همینه.این کارا از قبل برنامه ریزی شده بود این مردم هستن که دارن بی عرض گی ****

  • جهان جهان (22 دی 1397 ساعت 11:29)

    همش بازیه

  • راستگو راستگو (22 دی 1397 ساعت 11:01)

    یعنی به نظر اهل فن ،کسری قطعه این ۹۰۰۰۰خودرو در طول این چند ماه پیش آمده یا نه،اگر از قبل بوده ،نا لایقی مدیران را می رساند.