1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ضربه سنگین سایپا به مشتریان با قیمت گذاری نا صحیح

ضربه سنگین سایپا به مشتریان با قیمت گذاری نا صحیح

ضربه سنگین سایپا به مشتریان
25 دی 1397
  • 58

شرکت سایپا با قیمتگذاری ناصحیح و بی تعهدی در تحویل محصولات خودرو، ضربه سنگینی به مشتریان خود زده است.

در ابتدای هفته جاری قیمت جدید محصولات سایپا و پارس خودرو اعلام شد و تمام کسانی که از این شرکت خودرو "پیش خرید" کرده بودند در شوک بزرگی فرو رفتند. مشتریانی که در تابستان محصولاتی چون برلیانس و چانگان را با موعد تحویل پاییز سال جاری ثبت نام کرده بودند به گفته خودشان نه تنها سودی نبرده اند بلکه با ضرری سنگین مواجه شد‌ه‌اند.

گزارش میدانی صبح امروز از سطح نمایندگی‌های سایپا حکایت از شکایت و نارضایتی تمام ثبت‌نام کنندگانی را داشت که برای انصراف به این شرکت مراجعه کرده بودند.

به گفته آنها در زمان ثبت نام (مرداد) همین خودروها با قیمت بسیار پایین تری در بازار وجود داشت و ما با سرمایه کمتری می‌توانستیم صاحب خودرو شویم ولی سایپا ما را نقره داغ کرده و پس از چند ماه نگه داشتن پول ما حالا خودروها را با قیمت نجومی به ما تحویل میدهد که حتی بالاتر از قیمت بازار است.

وقایع خودرویی مردادماه را بررسی می کنیم:

در 10 روز ابتدایی مردادماه خودروی برلیانس با پیش پرداخت 33 میلیون تومان از جانب مشتریان در شرکت ثبت نام شده است. خودروی برلیانس 330 در مردادماه در بازار بین 75 تا 80 میلیون تومان در بازار قیمت داشته است یعنی کسی که خودرو ثبت نام کرده بود میتوانست با اضافه کردن مبلغی حدود 45 میلیون تومان به نرخ ثبت نامی خود همین محصول را از بازار خریداری کرده و همان روز صاحب خودرو شود.

cwry3h979j8jdpwoxg9.jpg

اما حالا در دی ماه مشتری پس از گذشت 5 ماه باید برای تسویه حساب حدود 70 میلیون تومان به شرکت بدهد یعنی 25 میلیون تومان بیشتر از قیمت بازار در مردادماه!

این پایان ماجرا نیست و سایپا سورپرایزی دیگر برای مشتری در نظر گرفته است. سایپا با ارسال دعوتنامه به مشتریان اعلام میکند که پس از تسویه حساب با قیمت روز، خودرو را 60 روزه به شما تحویل میدهیم که این موضوع در دعوتنامه خودروی چانگان با موعد تحویل آبان آمده است.

suiuyka4exlhoy8qwrjt (1).jpg

حالا مشتری مانده و حواله‌های بی ارزش در دستانش. هم اکنون کسانی که برای انصراف به شرکت مراجعه می‌کنند به آنها گفته می‌شود مبلغ پیش پرداخت شما با سود 12 درصد محاسبه شده و ممکن است 3 ماه دیگر پول بدستتان برسد.

در همین زمینه "محسن" یکی از مخاطبان سایت می نویسد:

شرکت سایپا ماشین های ثبت نام شده رو از قیمت بازار داره گرون تر میده. پول مارو به گروگان گرفته.والا بخدا ما مصرف کننده هم هستیم. دلال نیستیم. تحصیل کرده مملکت هستیم. من خودم ماشین چانگان تحویل دی ماه نوشتم. به من سایپا میگه 127 میلیون. همین الان بازار 125 میلیون التماس میکنن.شرکت الکی میگه نه من قیمت بازار رو 133 در نظر میگیرم.این درست نیست. پول ودیعه ثبت نام رو هم گروگان گرفته. انصراف میدی 3 ماه برمیگردونه.

نتیجه گیری نهایی از این موضوع این است که سایپا جوری مشتری را گرفتار کرده که اول خودرو را میخواهد با قیمتی بالاتر از بازار به گردن مشتری بیاندازد و دوم اینکه نه مشتری توانایی انصراف دارد چون نه قراردادها صلح ندارد که بخواهد به کسی دیگر واگذار کند و نه سایپا توانایی دارد پول آنها را پس بدهد. پس برای مشتری چیزی نمانده جز ضرر در ضرر و ناامیدی.

شرکت سایپا که به بهانه تحریم و نبود قطعه محصولات خود را به مشتری تحویل نمیداد حالا با افزایش قیمت‌های شدید، توانسته تحریم ها را دور بزند و سریعا قطعات خودرو را دریافت کند و خودرو را با قیمت جدید و نزدیک به بازار به مشتری تحویل دهد!



نظرات

  • حاصلو حاصلو (19 آبان 1399 ساعت 20:36)

    با عرض سلام وخسته نباشید
    بنده با مراجعه به یکی از نمایندگی موقع تکمیل وجه دچار مشکل شدم یکی از کارمند اشتباه از کارت بنده بیشتر از مبلغ دعوتنامه کشید مبلغ زیاد به خدا دچار مشکل عجبی شدم این پول مازاد کی بر می گردد به کجا مراجعه کنم

  • سعید سعید (16 مهر 1398 ساعت 01:01)

    من پارسال مهرماه یه غلطی کردم ساینا ثبت نام کردم یک ماه پیش دعوت نامه اومد که برا تکمیل وجه 32240000 ازم خواستن گفتم بازخوبه 5درصد زیر قیمت بازاره با هزار بدبختی پولو جور کردم ریختم بعد یک هفته بهم گفتن 9700000 هم باید بریزی اونجا بود که شاخ دراوردم یعنی این سایپا 5درصد هم بالاتر از بازار میخواد غالب کنه رفتم انصراف گفتم پولمو میخوام گفتن بعد از یک ماه کاری اونم اگه سایپا خوش قول باشه هیچی دیگه 50 تومنم تو اون خراب شده خوابیده حالا هی باید بدوام یعنی خاک بر سر خودم و امسال خودم که نمیفهمیم.

  • سعید سعید (6 مرداد 1398 ساعت 13:33)

    با هزار بدبختی و بیچارگی تونستم یه وام ازدواج بگیرم ازین دولت اونم ماشین ثبت نام کردم ک بتونم با وجود داشتن کارشناسی عمران و داشتن شغل فنی آزاد با ماشین مسافر کشی کنم زمان ثبت نام پراید بود ۲۴ تومن الان میگن ۳۷ تومن میگم ندارم غلد کردم پولمو بدین یه ماه دیگه عروسیمه میگن حالا برو ببینیم چی میشه!!

  • ملیحه ملیحه (1 مرداد 1398 ساعت 17:36)

    با سلام .بنده پارسال مهر برای ساینا ثبت نام کردم و پولی که ناشی از بدبختی بود به سایپا دادم حالا ساینا 55 کردن خدا************** کنم که توی مملکت زندگی میکنیم که هیچ قانونی نیست که از پس اینا بر بیاد با پول مردم زندگیشون میگذرون دلم خوش بود صاحب ماشین بشم حالا رفتی نمایندگی تا قبل این گفتن دعوت نامه بیاد ماشین میتونم عوض کنم چون گرون شده گفتم پراید بگیرم که متاسفانه این مورد هم وجود نداره و امکان صلح هم نیست و در کمال وقاحت نمایندگی میگه چون امکان صلح نیست کسی از شما نمیخره و به خود نمایندگی بفروشید خدا یک روزی از این و خانواده هاشون بورسه که با پور امسال من یکسال تجارت کردن و حالا پولهام که بی ارزش شدن و ماشین هم بهمون ندادن و مانا مید تر از هر جا کردن خدا ازشون بپرسه

  • رضا رضا (26 دی 1397 ساعت 13:48)

    دلم خنک شد بدتر از اینا باید سرتون بیاره سایپا . شماها اگه نمیرفتید ثبت نام نمی کردید اینا هم ورشکست میشدن میرفتن پی کارشون

    جعفری جعفری (10 شهریور 1398 ساعت 00:38)

    با ورشکسته شدن قوم ظالم موافقم. ولی شما بگو تو این کشور تکلیف ۴تا جوون مثل من و این خانوم ک دنبال سرمایه گزاری و سوداوری نبودیم و دار و ندارمون واسه ی ماشین اشغال ایرانی دادیم ک پیاده نباشیم چیه . قیمت رو ب حدی رسوندن ک از بازار بالاتر میره و کل پس انداز حقوق یک ساله هم نمیتونه این مبلغ رو تکمیل کنه. تو این یکسال پر تورم ک اگر کود خریده بودیم سه برابر شده بود . سود انصراف ۱۲ درصدی بخوره تو سر ********* ظالم انشالله

  • الیاس الیاس (26 دی 1397 ساعت 12:51)

    از ماست که بر ماست داداش وقتی برخلاف عرف تمام دنیا اول پول میدی بعدا اگه شانس داشته باشی فرغونتو بهت بدن.نخر عزیز من .بخدا تا حالا کسی از بی ماشینی نمرده. من الان یکساله ماشینو فروختم با سود پولش دارم اژانس سواری میکنم دیگه نه غم خرجشو دارم نه چیز دیگه ...نخریم

  • نادر نادر (26 دی 1397 ساعت 10:17)

    درآمد به ریال قیمت پراید به دلار
    مگر نه اینکه با ارز دولتی قطعه وارد کردند چرا با نرخ آزاد بفروشن
    سلطان کاغذ
    سلطان قیر
    سلطان سکه
    سلطان خودرو ... چرا محاکمه نمیشوند

  • مجبد مجبد (26 دی 1397 ساعت 09:30)

    شعار ما "سایپا نامطمئن"

  • محمد محمد (26 دی 1397 ساعت 09:28)

    باید در مقابلشان ایستادگی کرد. اگر لازم باشد انصراف خواهیم داد.ما پیروز خواهیم شد.

    مصطفی مصطفی (3 خرداد 1398 ساعت 12:17)

    سلام من میخواهم انصراف بدم لطفا راهنماییم کنید که چگونه باید اقدام کنم.ممنونم

  • رضا رضا (26 دی 1397 ساعت 08:53)

    این عاقبت کسانی هست که به خاطر اندکی سود به دام ارابه سازان مرگ می افتند و خود شریک جرم خودروسازان هستند.

  • محمد محمد (26 دی 1397 ساعت 08:31)

    تنها راه برای پایان دادن به جولان دادن این تولید ملی بی کیفیت و رفع مشکلات ما مردم فقط در باز شدن واردات خودرو بدون هزینه گمرک حداقل به مدت دوسال می باشد!
    حالا ک اونا نمیخوان مردم در رفاه باشند و چشم ب کیسه خود دارند باید با وارد کردن خودرو درسی بهشون داد ک دیگ از این غلطا نکنن!
    حداقلش اینه ک ادم خودرویی سوار میشه که جونش کمی در امانه!نه سوار ارابه مرگ

  • کشور بی قانون کشور بی قانون (26 دی 1397 ساعت 07:45)

    به دلیل مناسب بودن قیمت ها و مایه دار بودن مردم عزیز و استقبال زیاد، زالو صفتهای ایران خودرو و سایپا ۳۰ درصد گرون تر کنید و بیشتر خون مردم رو بمکید لطفا
    چه ملت با حالی هستیم ماااااا

  • ناشناس ناشناس (26 دی 1397 ساعت 07:35)

    واقع سایپا با این قیمت گذاری مردم رو نقره داغ کرد. الان قیمت کارخانه بالاتر از قیمت بازار شده

  • فلاح فلاح (26 دی 1397 ساعت 07:20)

    باسلام
    خوب و دقیق بود لطفا این مطلب نیز اضافه شود که در پیش فروشها طبق ماده4 آئین نامه حمایت از مصرف کننده قیمت زمان دعوتنامه مد نظر است و بایستی دعوتنامه های منقضی شده با قیمت سابق محاسبه شود

  • مسعود مسعود (26 دی 1397 ساعت 07:19)

    کاری که سایپا داره با مشتریان میکنه یعنی خیانت به اعتماد یعنی مرگ اعتماد مردم به صنعت خودرو سازی کشور

  • حسن حسن (26 دی 1397 ساعت 07:19)

    نمیتونم درک کنم که چرا مردم میرن سراغ خودروهای بی کیفیت ایرانی و مخصوصا سایپا!!!

  • رامین ملیانی رامین ملیانی (26 دی 1397 ساعت 06:19)

    ساندرو تحویل شهریور شامل افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت شده این در حالیه که پیش پرداخت آن در اسفند ماه سال ۹۶ گرفته شده . این یعنی ثبت نام در زمان دلار ۴۲۰۰ اتفاق افتاده و بازار هنوز التهاب نداشته.
    ضمنا کسانی هم که انحصار حواله های این خودرو رو به صورت مافیایی در دست داشتند اکثرا خود کارمندان سایپل بودند که بایه آمار گیری ساده میشه به این امر پی برد.
    و امر مهم دیگه اینکه معمولا مردم عادی نمیتوانستند حواله های ساندرو را از سایت خریداری کنند و مجبور بودن که حواله هارو باقیمت ۳۰ الی ۳۵ از خود دلان که کارمندان نامحترم سایپا بودند و یا به هر حال از طریقی به سایپا متصل بودند خریداری کنند.
    بنده با سند و مدرک محکم و استشهاد خریداران حواله ها شکایتی را در این امر تنظیم و به صمت ارجاء داده ام . تا ده روز دیگر این شکواییه به دادگاه برای رای نهایی ارجاء داده خواهد شد و همچنین در مرحله بعد این امر را از طریق مراجعه به آقای محمد علی اسفنانی رئیس تازیرات حکومتی پیگیر و تمامی دلان مخصوصا کارمندان خود سایپا را به دلیل اخلال در اقتصاد جامعه و فساد انشالا اءر خدا خواست مورد محاکمه قرار خواهیم داد.
    فقط تنها خواهش من از عزیزان این است که در کنار ثبت شکایت برای خودرو های خود ثبت شکایت علیه سایپایی های دلال را منظور کارمندان سایپا که از انها حواله خریداری شده کلید بزنید تا شکایات افزایش یافته و به این امر رسیدگی شود.
    در پایان نیز از گروه خودرو سازی سایپا و کارمندان شریف آن که جز خدمت به مردم هدف دیگری را ندارند تشکر و اگر سو برداشتی صورت گرفته عزر خواهی میکنم.
    یا حق

  • محسن محسن (26 دی 1397 ساعت 01:49)

    سلام
    شرایط الان جامعه شبیه یک تصفیه حساب بین شرکتها و سازمانها با مردمه
    مجلس و دولت هیچ کاری نمیکنن
    تا زمانی که مردم خودشون به هم رحم نکنن
    طرف هنوز خبری از گرونی نشده جنسارو مخفی میکنه که گرونتر بفرشه
    واقعا خنده داره این جمله که به دلیل نبود قطعات تحویل به تاخیر افتاده
    یک خانواده اقلام ضروری رو حداقل برای 2ماه خریداری میکنه مثل برنج که داشته باشه
    یک شرکت بزرگ خودروسازی با دانش احتمال تحریم قطعات بیشتر وارد نکند؟!!!!
    احتمالا راست میگن!
    اینجا هم اصلا ایران نیست

  • امیر امیر (26 دی 1397 ساعت 00:13)

    خدایا در این مملکت بی ....... ،داد مارا از این ظالمان بستان،ما دیگه امیدی به کسی نداریم که به مشکلاتمان رسیدگی کند.

  • امید امید (25 دی 1397 ساعت 23:07)

    از سایت خوبتون تشکر میکنم که نمایندگی مردمو میکنید. آریو اتومات تو بازار 88 دعوتنامه اومده 94125000 .. هیهات مناالذله...
    طبق طبق ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مبنای قیمت گذاری در پیش فروش عادی زمان تحویل مندرج در قرارداد می باشد . دوستان لطفا همه شکایت کنید. در نمایندگی ها هیچ برگی امضا نکنید. در سامانه های 124 و 136 ثبت شکایت کنید. امیدوارم دادستان به عنوان مدعی العموم ورود کند...

    جعفری جعفری (10 شهریور 1398 ساعت 00:45)

    امیدوارم فایده داشته باشه. مسئولین عزیز کجا و کی اشغالهای سایپا خریدن و سوار شدن ک از درد مردم باخبر باشن؟!
    کی میفهمه افزایش صددرصدی قیمت خودرو تو سالی ک این همه تورم و بیکاریه چ فشاری ب مصرف کننده میاره؟!

    قوی قوی (28 بهمن 1399 ساعت 15:51)

    پول منو بدین چرا باید من صبر کنم مگه موقع واریز پول شما صبر کردین ما مجبوریم از شرکت سایپا شکایت کنیم قرا بود خودرو ساینا به ما بدن الان میگه ندارم ساینا s بیا ببر اونم 130000000 ت
    من نمیخوام ماشین پول منو برگردونید