1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ادامه کاهش قطره چکانی قیمت خودرو در بازار کشور

ادامه کاهش قطره چکانی قیمت خودرو در بازار کشور

28 اردیبهشت 1398
  • 0

طی هفته‌های گذشته افرادی اقدام به خرید خودرو با قیمت بالا کردند و در اکنون حاضر به فروش آنها نیستند و منتظرند قیمت‌ها دوباره افزایش یابد از طرفی خریداران نیز منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو در بازار کاهش یافته است، گفت: فروش خودرو در بازار باید بر اساس یک فرمول و درصد سود مشخص باشد.

سعید موتمنی اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودرو آرام است اما، خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه هیجانی که در یک ماه گذشته در بازار وجود داشت در حال حاضر فروکش کرده است، گفت: البته این هیجان توسط دلالان ایجاد شده بود که به صورت کاذب قیمت‌ها را افزایش داده بودند در حالی که خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و فقط بر روی کاغذ این موضوع وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: طی هفته‌های گذشته افرادی اقدام به خرید خودرو با قیمت بالا کردند و در اکنون حاضر به فروش آنها نیستند و منتظرند قیمت‌ها دوباره افزایش یابد از طرفی خریداران نیز منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند.

وی با بیان اینکه گر عرضه به اندازه مورد نیاز باشد بازار رونق خواهد داشت و قیمت‌ها متعادل خواهد بود، تصریح کرد: در حالی که قیمت پژو ۲۰۰۸ طی روزهای گذشته افزایش زیادی یافته بود با عرضه این خودرو از سوی خودروساز، روز گذشته قیمت کاهش یافت.

موتمنی تصریح کرد: تمام ثبت نام‌هایی که صورت می‌گیرد در فروش فوری ها، ۹۰ درصد آن‌ها مصرف کننده نیستند و با خریداری این خودروها و عرضه آن‌ها با قیمت بالا، بازار را بهم می‌ریزند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه فروش خودرو در بازار باید بر اساس یک فرمول و درصد سود مشخص باشد تاکید کرد: زمانی که قیمت خودرو مشخص نشده نهاد نظارتی هم نمی‌تواند بر روی قیمت نظارت کند.

وی با بیان اینکه باید سامانه قیمت خودرو در کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اگر سامانه خودرو وجود داشت، قیمت خودرو دقیقاً مشخص بود و کسی نمی‌توانست بازار را ملتهب کند و سایت‌ها هم فقط می‌توانستند کار تبلیغات انجام دهند.

منبع میزان


نظرات