درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
اگه بجای این گاریها درصنعت خودروسازی ایران الاغ به مردم میدادن امنیتش بالاتربود.درایران دولت بجای حمایت ازمردم وامنیت مردم فقط وفقط پول و شاشپا و ایران ول رو واسش مهمه.جون آدمی زادکیلوچنده
کاش جای این همه واردات خودرو چینی و نام گذاری ایرانی دو تا مدیر از همون چین واردمی کردن جای اینا میزاشتن الان وضع خودرو سازیمون خیلی خیلی بهتر بود
نیاز به حمایت تمام عیار از خودرو سازها ..... آدم را یاد تحریم های ترامپ میندازه که هر دفعه میگه تحریم های بیشتری را اعمال میکنه ..... آخه خودرو سازها طی این سالها چی کم داشتند که حالا ندارند ..... بازار انحصاری که دارند ..... تعرفه سنگین روی خودرو های وارداتی هم که هست .... بزرگترین مشکل خودرو سازها مدیریت ضعیف .... تحمیل کارگران اضافی به محیط کار که راندمان را پایین آورده و هزینه ها را شدیدا بالا برده...... نبود دانش و تکنو لوژی روز در این صنایع ........ نبود اهداف بلند مدت و روز گذران مدیران ...... استهلاک سرمایه و تاسیس چند کارخانه در کشور های دور ونزدیک و باز نکشتن حجم زیادی از این سرمایه گذاری ها............ البته همه این مسائل را بهتر از بنده میدانند ولی اراده ای برای حل مساله وجود ندارد .... خود دولت در طول سالها بسیاری از این مشکلات را باعث شده که متاسفانه پاسخگو هم نیست.........
تقریبا هر روز تعدادی از هم وطنان توی جاده ها جونشون رو بابت بی کیفیت بودن خودروها از دست میدن خانواده هایی بی سرپرست میشن عده ای مجروح و معلول میشن. ضرر همین یه فقره کل صنعت خودروسازی داخلی رو زیر سئوال میبره ضمن اینکه اگر صنایع خودروسازی رو به سایر صنایع سود ده تبدیل کنن کارگران هم بیکار نمیشن و این عملی هستش.
اولا این کارخانه ها را باید به بخش خصوصی واقعی بسپارند به کسانی که هم پول دارند هم تجربه صنعت
ثانیا چه دلیلی دارد وقتی کارخانه ای به هر دلیل کار نمی کند به کارکنانش حقوق بدهد
ثالثا در صورت نیاز از مدیران خارجی استفاده شود
رابعا مثالی می زنم در مورد چگونگی ایران سه و همراه اول
اولی با تعداد کمی پرسنل توانمند می چرخد و دومی با پرسنل زیاد و ساختمانهای آنچنانی
مدیریت داخلی تا حالا جواب نداده مدیریت خارجی رو هم امتحان کنید
پس بگو چرا برخلاف دلار که پایین میومد چرا لگن های ایران خودرو و سایپا گرون میشد می خواستن زیانشونو از جیب مردم بدن بیچاره مردم ایران چه بدبختن
خودروسازی در ایران یعنی بزرگترین -رانت خواری -اختلاس - دزدی - دروغ گویی - مردم را ... حساب کردن - آن چنان نماند واین چنین هم نخواهد ماند.
تا چند سال پیش که دلار زیاد بالا نرفته بود .قیمت ماشینای خودرو ساز داخلی برابری میکرد با قیمت خودروهای روز دنیا. بحث انحصار و تنبلی بی ابتکاری و درجا زدن یا پس رفت صنعت خودرو سازی نتیجش شده این.اجازه بدن خودرو با قیمت واقعیش وارد کشور بشه تا ببینید خودرو سازها چجوری به خودشون بیان.انحصار مات رو بیچاره کرده
هزاران سال هم خودرو سازی ما باهمین سیاست اداره بشه وافراد نالایق و غیر شایسته سکان مدیریت خودرو را در دست بگیرند این صنعت با فروش خودرو به سه برابر قیمت جهانی هم ضرر خواهد داد. چرا ما هنوز قطعات از خارج کشور وارد می کنیم . بهتر نیست بعضی از مدیران را برای نابود کردن صنعت خودر کشورهای دیگه به انها قرض بدهیم
بگو بدلیل بخور بخور
این تحلیل را کسی قبول ندارد هدف این گونه تحلیل هامشروعیت بخشیدن قیمت کذایی خودرو است. این لگن ها ارزش نصف قیمت فعلی را ندارند.
چندین ساله میگین هرسال فلان مقدار ضرر میکنند، میگن اگه کارخانه تعطیل بشه چندین هزار نفر بیکار میشن، تعطیل کنین با پولی که هرسال هزینه میشه توی کارخانه و این ضرر سنگین چندین کارخانه فولاد و فلزات سنگین بسازین کارگرا و مهندسا منتقل کنین اونجا، چندتا قطعه سازی با کیفیت نگه دارین مهندس های تخصصی اونجا مشغول بشن، به جاش ماشین کارکرده وارد کنید، قطعه سازی های کوچیک و بزرگ خصوصی هم که به راحتی میتونند ادامه بدن چون چند میلیون پراید و پژو توی مملکت زیر پایه مردم هستند و نیاز به قطعه همیشه وجود دارد،
به خدا مردم دعا به جان شما میکنند، کلی از مشکلات مردم حل میشه و چندین مشاغل و نماینگی جدید ایجاد میشه و بیکاری کمتر میشه
این بازی خودروسازان چهل ساله که ادامه داره. سوال بزرگ من اینه ، خودروسازان که با هر تکان کوچک اقتصادی ، اجتماعی ، بین المللی ، فرهنگی!!! و ... همیشه قیمت ها رو بالابردن و همیشه هم قبل از تولید ، پیش فروش کرده اند ، آنهم به قیمت و شرایط مقرون به صرفه خودشان ، چرا باید زیانده باشند؟ آقایون یا ... خودتونید! یا مثل وزیر اینکاره نیستید.
آنجا که خودروسازان برای منفعت طلبی هر آشغالی را تحت عنوان پراید، تیبا، ساینا و.... تولید نه ! بلکه سرهم بندی کردندو چون انحصاربازاردست خوشان است خودروهای انبار شده شان را به هر قیمتی که دلشان خواست به مردم قالب کردند و بخاطر بی کفایتی خودشان و بی کیفیتی خودروهایشان بسیاری از هموطنانمان را یا کشتند و یا معلول کردند واکنون اشک تمساح میریزند. باور نکنید ! در طول این یکی دوسال گذشته به اندازه چندین سال سودکردند که بخواب هم نمی دیدند.والسلام
ورشکست بشه درست نشه
این چه وضعشه بخاطر۷ یا میلیون نفرکارگر
دارن{{70}} میلیون نفر بدبخت میکنید
دارن پراید۱۰میلیونی رو۶۰میلیون به ملت بیچاره
میدن.گمپین خودرو صفرنخرید جو ماه هست راه افتاده.
۱۰میلیون تومن میشه کمتر از ۸۰۰دلار!!! اصلا شدنیه؟؟؟
درسته که ماشینا آشغال و مزخرف هستند ولی این قیمت که نشدنیه، چون ارزش پول ما سقوط کرده پراید هم مقابلش رفته بالا وگرنه سال ۸۸ دلار ۱۰۰۰ تومن بود پراید ۸میلیون میفروختن یعنی ۸۰۰۰دلار!!!
اون موقع بود که پراید ۳میلیون براشون هزینه میشد بیش از ۲برابر به مردم قالب میکردن چون پول ملی ارزش داشت و دست مردم میچرخید به چشم نمیومد
تازه اگر هم حمایت از 7 میلیون کارگر باشه بازم منطقی نیست چون روزانه تعدادی از هم وطنان توی جاده ها جونشون رو بابت بی کیفیت بودن خودروها از دست میدن خانواده هایی بی سرپرست میشن عده ای مجروح و معلول میشن. ضرر همین یه فقره کل صنعت خودروسازی داخلی رو زیر سئوال میبره ضمن اینکه اگر صنایع خودروسازی رو به سایر صنایع سود ده تبدیل کنن اون 7 میلیون نفر هم بیکار نمیشن و این عملی هستش
دیگه چجوری حمایت کنن کمپین مردم رو که با وام خراب کردن
بهشون اجازه دادن 5 درصد زیر قیمت بازار بفروشن
به بهانه نبود قطعات ماشین ها رو نگه داشتن که تو بازار عرضه نشه تا قیمتهاشون شون چند برابر بشه
برای دوسال بعد پیش فروش کردن و پول نقد از مردم تا80 درصد پول ماشین رو گرفتن حالا دارن 3 یا 4 برابر قیمت واقعی پول میگیرن میدن به مردم
اگه این حمایت تمامعیار نیست پس چیه !
دوست عزیز
همش بهانه هست
میخوان آهن پارهاشون گرونتر
به مردم قشر ضعیف بندازن
و گر نه مردم پولدار سواراین خودروها
نمیشن
برادر من
مردم ما خودشون هم مقصرن
اگه با یه پیش فروش الکی نرن و میلیون میلیون پول بحساب این اشغالسازها نریزن بخودشون میان
خلایق هرچه لایق
مردم ما خودشون مقصرن و لاغیر