درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
{اگر وجدان دارید نظرم را چاپ کنید}
از اول هم باید واردات خودرو با تعرفه صفر و قیمت ثابت دلار انجام میشد. عدالت همین بود. تعرفه واردات باید روی وسایل غیرضروری باشد مثل مثلا وسایل زینتی. اما خوراک-پوشاک-خودرو-مسکن-درمان-آموزش از احتیاجات اساسی یک انسان در این دنیای بزرگ و شلوغ امروز هست و نباید تعرفه روی آن باشد.
مگر مردم عادی ایران چقدر درآمد دارند که تعرفه روی خودرو هم میزارید! یک کارمند یا کاگر ماهی فوق اش 2 میلیون تومان حقوق میگیره که همیشه هم آخر ماه دست اش خالیه!
دروغ ***** ایران از اینجا روشن میشود که میگوید خودروسازی در تصمیم گیری دولت نقشی ندارد. اونوقت این آفتابه سازها برای 80 میلیون نفر شرط هم میزارن! و قلدری هم میکنن! اونها هم اطاعت کردن!
بیکاری 5000 نفر فقط یک فریب است. الان میلیون ها جوان مهندس و دکتر بیکار داریم پس چرا کسی در مورد اونها حرف نمیزنه که دارن گوشه خونه پیر میشن یا خودکشی میکنن یا اگه خوش شانس باشن از ایران فرار میکنن! اما هر موقع اسم آزادسازی واردات خودرو با تعرفه صفر میاد یهو اینا میان بیکاری اون 5000 نفر رو بهانه میکنن!
هر سال هزاران نفر کشته میشوند! و هزاران نفر به خاطر الودگی هوا صدمه میخورند و باید هزینه های چندمیلیونی درمانی دهند! محیط زیست نابود شده و عملا به بن بست رسیدیم! همه که مثل ************** یا ********************* که پاسپورت کانادا و پول های مفت ندارند که بروند در آب و هوای تورنتو زندگی کنند! هزینه ی چنین جنایت انسانی میلیون ها بار بیشتر از هزینه ی حقوق بیکاری 5000 نفر پرسنل خودروسازی ها هست.
اگر قطعه سازها ادعا دارن قطعه هاشون باکیفیت هست که نیازی به یارانه ندارند، بلکه باید قطعات تولیدی خودشون رو صادر کنن به کشورهای دیگر! پس چرا نمیکنن! چون خودشون هم میدونن این قطعات بی کیفیت را کسی اونور آب ازشون نمیخره!
بله الان دلار 12هزار تومان هست اینو میگید .البته اگه روی حرفتان اگه وایستید باز خوبه ما 10میلیون بیشتر میدیم ولی عمر دوام کیفیت و.....خودرو خارجی بیشتر است خارجی را می خریم .البته تقصیر شما نیست مردم اگه نخرند صادرات هم که سود آور نیست مجبورند قیمت را اصلاح کنند
متاسفانه وقتی پراید 8میلیونی 25 میلیون شد مردم نخریدند بانک مرکزی وام خرید خودرو داد و قیمت 25 میلیون تثبیت شد
الان روآوردند به فروش قسطی اگه مردم 2ماه صبر کنند و نخرند
قیمتها اصلاح می شود افسوس صد افسوس مردم هر بلایی سرشان بیاد حقشان هست .پراید را افغانی 2میلیون هم نمی خرد ولی اینجا برای خرید قسطی پراید 60 میلیونی صف می کشند
پراید 5 میلیون هم نیست چه برسه به 8 میلیون!!!!
فقط افتادن یک بمب اتمی وسط کارخانه سایپا و ایران خودرو باعث نجات مردم خواهد شد .
با سلام. نمیدانم باین وضعیت خودروسازان وطنی که کیفیت لازم راندارند.دومآبیشتر خودروهای مونتاژی ووارداتی بیشترشان چینی هستندبه خاطر منافع عده ای واردات خودروهای باکیفیت اروپائی امریکائی،ژاپنی برای بیشتر ایرانیهامقدورنیست اگرخودروسازی ایران به شکل کنونی ادامه کاردهدتایکصد سال آینده پیشرفت نمیکندچندمدل ازاین خودروهای خوب یاوارداتی یامونتاژفقط منافع افرادمعدودی رافراهم میکند واردات راباتعرفه معقول اجازه دهنددرهمسایکان ما افغانستان.ترکمنستان،با پنج هزازدلاربهترین خودروهای ژاپنی وآلمانی استفاده میکنند که از بهترین خودرووطنی بهتر است بااین قیمتهابیشتر افرادقادربهخریدخودرووارداتی نیستند،سران دولت بخاطرمطامع چند تن مردم را فدای اینهانکند
ما سالیانه چند هزار کشته ومصدوم میدیم تا چند کارگر اشتغال داشته باشند دست از این مسخره بازیها بردارید کشور شده زندان که در اون بعضیها به اب و نوا رسیدند دزدها دارند جولان میدن اخه این چه سیاست خارجیه که ماداریم 30ساله داریم میگیم فردا گلستان میشه بابا عمرمان تموم شد اخه این چه وضعیه هرکی هرکیه جونها می خان ازدواج کنند نمی تونند همه چیز درهم ریخته اخه تا کی
حالا چه اجباری که ایران باید خودرو بسازه. بیاد بز پرورش بده بهتره
ادعای دفاع از امنیت شغلی کارگران خودروسازی یک دروغ بزرگه... من خودم کارگر خودرو سازی هستم و از نزدیک شاهد فساد گسترده در تامین قطعات و هزاران کثافت کاری در این صنعت می باشم .برای حیات و آسایش و آرامش میلیونها ایرانی باید صنعت خودرو سازی کشور تعطیل مطلق شود...
تو این مملکت چیزی که مهم نیست نظر مردمه.مردم فقط برا یه چیز خوبن و ...
شرط دوم یعنی دادن یارانه با شرط سوم یعنی عدم دخالت دولت در تعیین قیمت منافات داره. بهتره شرط دوم حذف شه.
اگردلار4200شود مفسدان خودرو فروش قیمت پیین نمی آورند ونوشتن نظر مردم هم تاثیری ندارد چون کسی در فکر مردم نیست فقط توفکر بیکار شدن خود روسازها هستند چرا توفکر جوانهای تحصیل کرده وبی کار نیستید آرزوی جوانان را برباد دادید جوان من میگوید با چه امیدی ازدواج کنم نه شغل نه مسکن نه لوازم جزئی خانه ......خودروی قاتل که مردم امورات روزانه را میگذراندند از زیر بیست میلیون به پنجاه میلیون رسیده مگه نگفتند تعدادی خودروها تولید ملی هستند پس کجا هستند دروغگویان وچپاولگران که با همکاری دلالان ومفسدین جیب مردم راخالی و آنها را از ادامه زندگی ناامید میکنند ظلم وستم پایدار نخواهد ماند.
نتیجه آزاد سازی واردات خودرو:
مضرات:
از بین رفتن 50000 شغل مستقیم یا غیر مستقیم
خروج ارز از کشور
فواید:
کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات از 20000 نفر در سال به کمتر از 10000 نفر در سال
صرفه جویی حداقل 100 میلیون دلار در سال ناشی از کاهش مصرف سوخت در صورت واردات تنها 1 میلیون خودرو
صرفه جویی در هزینه های پرداخت دیه شرکت های بیمه حداقل به میزان 150 میلیون دلار در سال
کاهش چشمگیر آلودگی هوا
و هزاران فایده دیگر ...
- کافی است صرفه جویی انجام شده را به صورت یارانه تا پیدا کردن شغل جدید به کارگران بیکار شده پرداخت نمایید به هر نفر حدود 5 میلیون تومان در ماه می رسد.
تا زمانیکه انحصار و رانت باشه ورقابت بین خودروساز نباشه وضع همینه پراید 5میلیونی میشه50میلیون در ایران ولی عرضه صادرات ان را به هیچ کشوری ندارند
والا ملت ما لیاقتشون بیشتر از این نیست
مملکتی که خودروساز تعیین میکنه که خودرو وارد بشه یا نشه دیگه تکلیف مردم معلومه این خودرو سازی هیچ وقت به تکامل نخواهد رسید
پیشنهاد میشود قیمت سوخت ۵۰۰ ریال از گرانترین قیمت کشور همسایه بیشتر باشد. در عوض نرخ تعرفه واردات خودرو زیر ۱۰ درصد و نرخ برابری ارز ثابت شود. خودروساز هم از این قبل هزینههای بیکاری کارگران و خسارتها را بگیرد. بهتر از آن است که روزی ۵۵ نفر کشته شوند. قالی بافان مافیا و لابی ندارند. والا ۱۲ میلیون نفر از قبل قالی کار میکردند و میلیونها نفر در صنعت پوشاک ،پارچه و چرم کفش و... بودند. سالهاست نابود شدند و کسی هم حرفی نزد. محصولات آنها هم داخلی بود کسی را هم نمیکشت. شعار حمایت از تولید داخل فقط برای خودرو ساز است.
اگر تو کشورعدالت بود یقه اون خودروسازرومیگرفتن میگفتن به چه حقی هنوز چرخ عقب ماشینی که میفروشی کاسه ایه؟چراهنوز2ایربگ داره؟چرا...؟نه اینکه وام خداتومن سود به مردم بدبخت بده که مجبور شن لگنبخرن و خانواده رو به فنا بدن.به خاطر سود چند نفر کل مردم ایران دارن حسرت میخورن.خودروسازا بی عرضه نیستن،***** و **********
بخدا قسم 17 هزار نفر در این صنعت بیکار شوند و دولت حقوقشان را از جیب بدهد بهتر از بیچاره شدن 70 میلیون نفر هست
برای جان افرادی که بر اثر استفاده از خودرو تا امن پراید هر روز کشته میشوند چند دلار قیمت گذاری کردهاید ،اصلا شرکت های خودرو سازی چرا شرط و شروط. تعیین کنند
فکرنکنم زندانی به بزرگی ایران رو که درست کردن بذارن به راحتی مردم خودروی صفرخارجی بدون عوارض بخرن.بعدادعامیکنن درکشور آزاد وعدالتخواه زندگی میکنیم.مافیای قدرت درکشور مافیای قدرت درغرب رو روسفیدکرده.بس دیگه مردم دارن میمیرن.فقط در یادواره هاو...مردم میشن سلحشور ومتدین ودرزمینه خودرو وقیمت اجناس وخوراک پدر این مردم رو درآوردید.این عدالتی که ازش دم میزنید کجاست؟