1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نیسان جوک 2020 جدید، این ژاپنی سنت‌شکن رسما معرفی شد + تصاویر

نیسان جوک 2020 جدید، این ژاپنی سنت‌شکن رسما معرفی شد + تصاویر

15 شهریور 1398
  • 0

نیسان در مدل سال 2019 محصولات خود اقدام به حذف جوک از بازار آمریکای شمالی کرد و کراس اوور مرسوم‌تر کیکس را جایگزین آن نمود. البته جوک در اروپا روزگار خوبی را پشت سر می‌گذارد چراکه نسل جدید آن با طراحی کاملاً متمایزی رونمایی شده است. تکنولوژی‌های جدید هم بخشی از ویژگی‌های این خودرو بوده و پیشرانه‌ی 3 سیلندر توربو به همراه گیربکس‌های دستی یا دوکلاچه نیز در نظر گرفته شده‌اند.

نیسان جوک 2020 جدید، این ژاپنی سنت‌شکن رسما معرفی شد.jpg
اولین چیزی که در برخورد با جوک جدید متوجه خواهید شد ظاهر متمایز آن است که از چراغ‌های گرد بزرگ گرفته تا قوس‌های گلگیر نوین و سقفی با رنگ متفاوت را شامل می‌شود. متمایز بودن در کلاسی که فوق‌العاده رقابتی است ضرورتاً چیز بدی نیست و اگرچه طراحی یک خودرو موضوعی شخصی است اما به نظر می‌رسد نیسان در مقایسه با نسل قبلی جوک روش مرسوم‌تری را در پیش گرفته است. در بخش جلوی این خودرو شاهد جلوپنجره‌ای هستیم که به خوبی با چراغ‌های نازک و گرد پایین آن ترکیب شده است.

نیسان جوک 2020 جدید، این ژاپنی  رسما معرفی شد.jpg 

طراحی جدید جوک دل‌نشین‌تر از قبل بوده و نیسان می‌گوید کابین این خودرو هم بزرگ‌تر شده و فضای پای سرنشینان عقب بهبود 5.8 سانتی‌متری داشته و البته فضای سر هم حدود 1 سانتی‌متر بیشتر شده است. محفظه‌ی بار جوک 2020 گنجایش 422 لیتری داشته که افزایش 20 درصدی را نسبت به نسل قبل نشان می‌دهد. البته این افزایش ابعاد با رشد همه‌ی جانبه ی جوک به دست آمده به گونه‌ای که طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4210/1800/1595 میلی‌متر می‌باشد. نیسان می‌گوید علیرغم ابعاد بزرگ‌تر جوک جدید، وزن این خودرو 23 کیلوگرم کمتر از قبل شده است.

 نیسان جوک 2020 جدید، این سنت‌شکن رسما معرفی شد.jpg

دگرگونی جوک 2020 در کابین هم ادامه یافته و در این بخش شاهد صفحه لمسی 8 اینچی با استایل شناور هستیم. این صفحه لمسی امکان دسترسی به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نیسان کانکت را میسر می‌سازد. از جمله سیستم‌های ارتباطی هم می‌توان به اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد.

 نیسان جوک 2020 ، این ژاپنی سنت‌شکن رسما معرفی شد.jpg

مالکان جوک همچنین می‌توانند از طریق گوشی هوشمند خود به عملکردهای متنوعی همچون قفل‌کردن درب‌ها، روشن کردن چراغ‌ها و یا حتی فرستادن مقصد خود به خودرو دسترسی داشته باشند. جوک همچنین از سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی زیادی سود می‌برد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و پایش نقاط کور اشاره کرد. شاید جالب‌توجه‌ترین ویژگی این خودرو بسته‌ی خودران پروپایلوت نیسان باشد که در جوک جدید ارائه شده است.

 نیسان جوک 2020 جدید، ژاپنی سنت‌شکن رسما معرفی شد.jpg

نیروبخش این کراس اوور کامپکت پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری توربویی است که قدرت 117 اسب بخاری دارد. این نیرو از طریق گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو یا تمامی چرخ ها منتقل می شود.

 نیسان جوک 2020 جدید، این ژاپنی سنت‌شکن معرفی شد.jpg

هنوز قیمت نیسان جوک جدید مشخص نشده اما این خودروساز می‌گوید محصول جدیدش از اواخر ماه نوامبر قابل سفارش خواهد بود.

 جوک 2020 جدید، این ژاپنی سنت‌شکن رسما معرفی شد.jpg

نیسان جوک 2020 جدید، این ژاپنی سنت‌شکن رسما شد.jpg

نیسان جوک 2020 جدید، این ژاپنی سنت‌شکن رسما معرفی شد.jpg

منبع پدال


نظرات