نیسان در مدل سال 2019 محصولات خود اقدام به حذف جوک از بازار آمریکای شمالی کرد و کراس اوور مرسومتر کیکس را جایگزین آن نمود. البته جوک در اروپا روزگار خوبی را پشت سر میگذارد چراکه نسل جدید آن با طراحی کاملاً متمایزی رونمایی شده است. تکنولوژیهای جدید هم بخشی از ویژگیهای این خودرو بوده و پیشرانهی 3 سیلندر توربو به همراه گیربکسهای دستی یا دوکلاچه نیز در نظر گرفته شدهاند.
اولین چیزی که در برخورد با جوک جدید متوجه خواهید شد ظاهر متمایز آن است که از چراغهای گرد بزرگ گرفته تا قوسهای گلگیر نوین و سقفی با رنگ متفاوت را شامل میشود. متمایز بودن در کلاسی که فوقالعاده رقابتی است ضرورتاً چیز بدی نیست و اگرچه طراحی یک خودرو موضوعی شخصی است اما به نظر میرسد نیسان در مقایسه با نسل قبلی جوک روش مرسومتری را در پیش گرفته است. در بخش جلوی این خودرو شاهد جلوپنجرهای هستیم که به خوبی با چراغهای نازک و گرد پایین آن ترکیب شده است.
طراحی جدید جوک دلنشینتر از قبل بوده و نیسان میگوید کابین این خودرو هم بزرگتر شده و فضای پای سرنشینان عقب بهبود 5.8 سانتیمتری داشته و البته فضای سر هم حدود 1 سانتیمتر بیشتر شده است. محفظهی بار جوک 2020 گنجایش 422 لیتری داشته که افزایش 20 درصدی را نسبت به نسل قبل نشان میدهد. البته این افزایش ابعاد با رشد همهی جانبه ی جوک به دست آمده به گونهای که طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4210/1800/1595 میلیمتر میباشد. نیسان میگوید علیرغم ابعاد بزرگتر جوک جدید، وزن این خودرو 23 کیلوگرم کمتر از قبل شده است.
دگرگونی جوک 2020 در کابین هم ادامه یافته و در این بخش شاهد صفحه لمسی 8 اینچی با استایل شناور هستیم. این صفحه لمسی امکان دسترسی به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نیسان کانکت را میسر میسازد. از جمله سیستمهای ارتباطی هم میتوان به اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد.
مالکان جوک همچنین میتوانند از طریق گوشی هوشمند خود به عملکردهای متنوعی همچون قفلکردن دربها، روشن کردن چراغها و یا حتی فرستادن مقصد خود به خودرو دسترسی داشته باشند. جوک همچنین از سیستمهای کمکراننده و ایمنی زیادی سود میبرد که از جملهی آنها میتوان به ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و پایش نقاط کور اشاره کرد. شاید جالبتوجهترین ویژگی این خودرو بستهی خودران پروپایلوت نیسان باشد که در جوک جدید ارائه شده است.
نیروبخش این کراس اوور کامپکت پیشرانهی 3 سیلندر 1 لیتری توربویی است که قدرت 117 اسب بخاری دارد. این نیرو از طریق گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو یا تمامی چرخ ها منتقل می شود.
هنوز قیمت نیسان جوک جدید مشخص نشده اما این خودروساز میگوید محصول جدیدش از اواخر ماه نوامبر قابل سفارش خواهد بود.