1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تداوم کاهش قیمت پراید در بازار، همه را فروشنده کرد

تداوم کاهش قیمت پراید در بازار، همه را فروشنده کرد

25 اردیبهشت 1399
  • 13

حذف قیمت از سایت‌های اینترنتی و نیز مشخص‌شدن درصد افزایش قیمت خودرو توسط ستاد تنظیم بازار، بازار خودرو با موج دوم ریزش قیمت روبه‌رو شد؛ به‌گونه‌ای که قیمت خودروهای داخلی از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان کاهش یافت و پیش‌بینی‌های فعالان بازار حکایت از این دارد که افت قیمت برای روزهای آتی ادامه‌دار خواهد بود.

با حذف قیمت از سایت‌های اینترنتی و نیز مشخص‌شدن درصد افزایش قیمت خودرو توسط ستاد تنظیم بازار، بازار خودرو با موج دوم ریزش قیمت روبه‌رو شد؛ به‌گونه‌ای که قیمت خودروهای داخلی از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان کاهش یافت و پیش‌بینی‌های فعالان بازار حکایت از این دارد که افت قیمت برای روزهای آتی ادامه‌دار خواهد بود؛ افت قیمتی که گفته می‌شود پس از سقوط قیمت پراید کلید خورد.

پس از این‌که اعلام شد محصولات ایران‌خودرو ۱۰ درصد و محصولات سایپا ۲۳ درصد رشد قیمت خواهند داشت، فعالان بازار اذعان کردند این درصدها در قیاس با شایعه‌هایی که در بازار وجود داشت، بسیار کمتر است. هرچند درصد افزایش قیمت مصوب‌شده شاید نتواند مشکلات نقدینگی و تولید شرکت‌های خودروسازی را حل کند، اما این امر کمک خواهد کرد تا میزان زیان‌دهی خودروسازان تا حدودی کاهش پیدا کند.

آرامش بازار با کاهش قیمت پراید!

به گفته فعالان بازار خودرو، از اوایل هفته جاری بعد از مدت‌ها با کاهش قیمت پراید و بقیه خودروها بازار خودرو به آرامش رسید و قیمت در مسیر درست قرار گرفت. رشد قیمت‌ها که از بعد از تعطیلات نوروز در بازار رخ داد، کسب‌وکار فعالان این حوزه را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده و میزان فروش خودرو را به کمترین عدد ممکن رسانده بود، به‌گونه‌ای که طی هفته گذشته و هفته جاری بازار خودرو راکدترین روزهای خود را تجربه کرد.

در این میان، نمایشگاه‌داران خودرو هم می‌گویند با حضور دلالان در بازار و رکود ناشی از جهش قیمت‌ها به‌شدت متضرر شده‌اند و امیدوارند با افزایش عرضه وپیش‌فروش خودرو، بازار به روال عادی بازگردد.

سایپا ‌تقصیری نداشت

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در این زمینه گفت: «افزایش نقدینگی مردم و فرصت‌طلبی دلالان به افزایش قیمت پراید در بازار انجامید و از این بابت هیچ تقصیری متوجه خودروساز نیست.»
وی افزود: «اگر اجازه دهند قیمت‌گذاری در بازار و توسط کارخانه‌ها انجام شود و دولت فقط رگولاتور باشد و از سوی دیگر، محصولات از دو نرخی بودن خارج شوند، نه‌تنها دست دلالان خودرو از قیمت‌گذاری کوتاه خواهد شد، بلکه از التهاب بازار خودرو کاسته می‌شود.»



نظرات

  • رضا ب رضا ب (29 اردیبهشت 1399 ساعت 17:56)

    محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی عجب جوکی گفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگر قیمت دست خودروساز باشه دست دلالان(بخوانید خود خودروساز) از بازار کوتاه میشه و بدون دردسر قیمت هارو میبریم بالا:-) البته قیمتارو آلاکلنگی میبریم بالا ،اول خودور ساز بعد بازار دوباره همینجوری مثل همه ی این سالا این بازی کثیفو ادامه میدیم!!!!!!!!!!!!!!

  • وطن وطن (26 اردیبهشت 1399 ساعت 10:40)

    اگر دولت و صنايع خودرو از ابتدا فروش را بر روي نظم و كنترل شده و بازرسي شده قرار مي دادند امروز خودرو چنان گران نمي شد .
    بنابراين نتيجه مي گيريم اين گراني ها و ... نتيجه حمايت كوركورانه دولت از صنايع خودرو و فساد مافيايي در دستگاه هاي زير مجموعه دولت مي باشد كه منشأ آن انحصار / رانت / پيش فروش هاي غيرشرعي / تباني مي باشد كه متأسفانه دستگاههاي نظارتي سكوت كرده اند .و اين نيز جـــــاي تـــأمل دارد .

  • مهدی مهدی (25 اردیبهشت 1399 ساعت 21:08)

    چرا دروغ میگین ؟؟؟!!!!

  • رضا رضا (25 اردیبهشت 1399 ساعت 19:17)

    سلام.بخداهنوززیاده 67ملیون برای یه پرایدچه خبره. الان چیکارکردین چه کارمهمی انجام دادین

  • ایران عزیز ایران عزیز (25 اردیبهشت 1399 ساعت 16:05)

    خودرو سازان هزینه های خودشان را با اخراج مدیران افتخاری و تشریفاتی!!!!!خودشان کم بکنند !!!!!!!مدیرانی که هر کدام پاداش ها و حقوق های نجومی میگیرند و تنها کارشان هم در قبال این همه مزایا ترویج رانت و فروش خودرو فقط به مافيای خودرو و دلال هایی که قیمت ها را چند برابر کردند و بازار خودرو و قشر ضعیف جامعه را نابود کردند
    هنوز هم قیمت خودرو گرانه ..مردم از قوه‌ قضاييه محترم درخواست دارند بر قانون افزایش ۱۰ درصد نسبت به قیمت کارخانه تمام خودروها نظارت گنه تا دلالان و شایعه پراکن های بازار خودرو از این بازار فرار کنند تا این بازار و اقتصاد کشور و مردم به آرامش برسند

  • Yui Yui (25 اردیبهشت 1399 ساعت 12:40)

    وای ی ی اره چقدم شوک ورمون داشت خدا !!!جمع کن بساط رو بابا ۷۵ ملیون !!شوکمون کرد

  • پیام پیام (25 اردیبهشت 1399 ساعت 12:21)

    "سایپا ‌تقصیری نداشت"
    جک سال، داداش چند گرفتی مقاله رو بنویسی؟؟

  • ساسان ساسان (25 اردیبهشت 1399 ساعت 12:17)

    شما به ۷۰ میلیون قیمت پراید میگید آرامش؟

  • خودم خودم (25 اردیبهشت 1399 ساعت 11:44)

    تو همیشه دروغ می نویسی .
    پراید هم گرون شد بالای ۷۰ تومان.

  • علی علی (25 اردیبهشت 1399 ساعت 10:11)

    لطفا" الکی حاشیه درست نکنید هیچ کس ماشین نمیفروشه ، اصلا" ماشین ندارن این خودرو سایپا؛ تو افزایش قیمت هم خود شما مقصرین صد درصد
    بس اراجیف نگین لطفا" اخبارتون همه دروغه همش

  • آرش آرش (25 اردیبهشت 1399 ساعت 09:38)

    چهار قدم به جلو،یک قدم به عقب.
    این چه کاهشیه که در مورد پراید اعمال میشه؟

  • سجاد سجاد (25 اردیبهشت 1399 ساعت 08:24)

    مسئولان یکی از یکی بهتر .همیشه مردم مقصر اصلی هستن

  • ناشناس ناشناس (25 اردیبهشت 1399 ساعت 08:17)

    آقای نجفی منش به شرطی که به تعداد مورد نیاز جامعه تولید بشود. یا اینکه اجازه ورود خودرو دست دوم به مردم با گمرکی کمتر از 30 درصد داده شود. در غیر این صورت حاشیه بازار قیمتها تصاعدی بالا خواهد رفت.