1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شرکت لیفان با ورشکستگی به آخر خط رسید

شرکت لیفان با ورشکستگی به آخر خط رسید

26 مرداد 1399
  • 5

 

به‌تازگی گروه لیفان (که در بورس شانگهای حضور دارد) اعلام کرده است که شرکت چونگ‌کینگ لیفان هولدینگ (سهامدار عمدهٔ گروه لیفان) توان پرداخت بدهی‌های خود را نداشته و ورشکست شده است. این شرکت به‌منظور سازمان‌دهی مجدد قضایی به دادگاه شهر چونگ‌کینگ درخواست داده و مجمع عمومی طلبکاران شرکت نیز به‌منظور انجام کارهای مربوط به ورشکستگی تشکیل شده است. در اطلاعیهٔ شرکت تصریح شده است که لیفان هولدینگ مجموعاً ۶۱۹ میلیون سهم از گروه لیفان را در اختیار دارد که ۴۷ درصد از کل سرمایهٔ سهمی شرکت را شامل می‌شود.

Lifan-820.jpg

گزارش شده است که به دلیل عدم توانایی پرداخت بدهی‌های معوقه، بسیاری از شرکت‌های تابعهٔ گروه لیفان (شرکت خودروهای سواری لیفان، شرکت فروش خودروهای لیفان، شرکت واردات و صادرات لیفان و…) همگی برای سازمان‌دهی مجدد قضایی به دادگاه معرفی شده و مدیران ارشد این گروه شروع به کاهش سهام خود کرده‌اند. از سوی دیگر، شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه جیلی قصد خرید سهام لیفان را دارد و اینکه لیفان در آینده فقط در بخش موتورسیکلت خود فعالیت خواهد کرد. بااین‌حال فعلاً هردو طرف از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده‌اند.

Lifan-X80.jpg

در حالی لیفان به ورشکستگی رسیده است که فروش محصولات آن بشدت کاهش پیدا کرده است به‌گونه‌ای که در شش ماه نخست امسال، فروش خودروهای سواری لیفان تنها ۹۷۸ دستگاه بوده که کاهشی ۹۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. این در حالی است که از سال ۲۰۱۹ نمایندگی‌های فروش لیفان در مقیاس گسترده‌ای از شبکهٔ فروش خارج شده‌اند. در همین حال، هرچند فروش محصولات لیفان طی سال‌های اخیر کاهش یافته است اما هنوز هم تعداد زیادی از محصولات این شرکت در بازار و خیابان‌ها حضور دارند که پس از تعطیلی رسمی لیفان موتور، خودروهای کنونی برای تعمیر و نگهداری با مشکل مواجه خواهند شد. به همین دلیل است که مالکین خودروهای لیفان هم‌اکنون از بابت خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی خودروهای خود نگرانی‌های زیادی دارند.

 

 

 

 

منبع پدال


نظرات

  • دارا دارا (26 مرداد 1399 ساعت 18:18)

    بخدامردم ازدولت بیشتر مقصرن چرافقط حرف می زنیم پس این خریدارها کیا هستن شما مردم روبه مقدسات عالم قسم میدم نرید این اشغالها رونخرید حتی اگه به یک پنجم این قیمتها عرضه بشه چرافقط هممون شعارمیدیم باید ازیه جا شروع کنیم این دوشرکت بیحیا ونمایشگاه داران اتومبیل ودلالان را گوشمالی یدهیم چرانمی خواهیم قبول کنیم این قلدربازی این افرادبابودن من وشما توبازاراتفاق میفته وگرنه اگه تصمیم بگیریم انها روبایکوت کنیم به التماس من وشما میفتن وبه امیدخدا همشون باهم به خاک سیاه میشینن

  • محمد محمد (26 مرداد 1399 ساعت 15:57)

    ورشکستگی و سردگم شدن عده ای که پول هنگفتی برای خودرو لیفان پرداخت کرده اند خصوصا برای ایرانی ها که برای هرخودرویی که سوار میشوند چندین برابر قیمت اصلی آنرا نه برای خود خودرو بلکه برای عوارض گمرکی ، شهرداری، شماره گذاری ، حق اسفالت، و حق توحش به نهادهای دولتی و غیر دولتی و حاکمیتی پرداخت نموده اند که فکرکنم قیمت اصلی خودرو در میان آنها گم هست! خوب حالا که مشکل بزرگی برای دارندگان این برند خودرویی پیش آمده آیا اینان که این پولها را از جیب ملت اخص کرده اند چه حمایتی در قبال پولهایی که مردم پرداخته اند از مصرف کننده میکنند؟ مگر نه اینکه هرساله یک دارنده خودرو مبلغی را بعنوان بیمه پرداخت میکند تا در زمان بروز مشکل بیمه از دارنده خودرو حمایت کند!( بماند که بیمه خودرو در ایران رولی دیگر پیدا کرده و آنهم بیک مشکل تبدیل شده و کسی حاضر به استفاده از آن نیست زیرا با یکبار استفاده از بیمه سال بهد باید برای خرید بیمه نامه پوست انداخت) ولی خوب حالا اینها که اینهمه پول دریافت کردن چه حمایتی میکنند.....!!!؟؟؟
    جوابش مشخصه هیچ ضربدر هیچ = ههییچچ

  • چینی چینی (26 مرداد 1399 ساعت 14:23)

    بگین بیا یه حق حسالی به خودرو سازای ایران بده تا به مدیراش آموزش بدن جکار کنه تا مردم چین هم لیفان اتومات با تحویل یک ساله ثبت نام کنن بعداز یک سال و نیم وعده بدین تا چند وقت دیگه قیمتش مشخص میشه انشاالله تحویل میدن.با چنتا ثبت نام مشکل حل میشه.البته مشروط به اینکه پولا رو یکی دو نفر هاپولی نکنن تا بعدش چندین میلیون دلار زیان انباشته فقط باقی بمونه.

  • ham ham (26 مرداد 1399 ساعت 09:47)

    چقدر احمقن !
    بیان از ایرانخودرو و سایپا یاد بگیرن , ک طبق قانون باید اعلام ورشکستگی کنن
    چون زیانشون بیشتر از نصف سرمایشون بود
    اما افزایش سرمایه زدن از محل تجدید ارزیابی
    و بصورت صوری معامله ثبت کردن
    و بعد اعلام کردن ک قیمت خودرو باید ب میزانی باشه ک ما زیان ندیم
    مردمم صف بستن برای خرید ماشین و سهامشون ...

    من تا الان فکر میکردم فقط اروپایی ها احمقن , چینیا ک بدترن ...

    بینا بینا (26 مرداد 1399 ساعت 22:09)

    نه ایرانیها هنوزاحمق ترین هستن شک نکن وگرنه کدوم ادم عاقلی میادبرای این اهن پاره ها که یک دهم این هم ارزش نداره ثبت نام میکنه واب به اسیاب این دوشرکت میریزه تازه طلبکارهم شدن ازملت میگن ماداریم ضرر میکنیم مردم همیشه درصحنه هم اصلا فکرنمی کنن این اشغالها روپارسال یک سوم این قیمت میخریدند حالا حمله بریم ثبت نام کنیم وگرنه پول ماازارزش میفته واین سیکل معیوب حماقت ایرانیها همچنان ادامه دارد بعدمیگن ماازقیمتهای سرسام اورشاکی هستیم خوب رفتارخودمردم باعث این یاغی گری شرکتهای به اصطلاح اتومبیل سازی هست