1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مگان جدید، برقی می‌شود؟

مگان جدید، برقی می‌شود؟

رنو مگان برقی در راه است؟
2 آبان 1399
  • 0

شرکت رنو می‌گوید نسل بعدی مدل مگان با نگاهی تازه به ماشین‌های هاچ‌بک طراحی شده و تنها با قوای محرکه الکتریکی ساخته خواهد شد.

کانسپتی از این ماشین هفته گذشته در مراسمی در پاریس رونمایی شد. لوکا دی‌مئو، مدیر جدید رنو می‌گوید که ظاهر نسل جدید مگان تا ۹۵ درصد شبیه به این کانسپت است.

مگان یکی از مهم‌ترین ماشین‌های رنو است که با آمدنش در دهه نود میلادی کارخانه فرانسوی را از ورشکستگی نجات داد. اما فروش این مدل از سال ۲۰۱۰ رو به کاهش است و در ده سال گذشته نصف شده است.

کاهش فروش مگان باعث شده بود رسانه‌ها درباره ادامه حضور آن در بین محصولات رنو تردید‌هایی مطرح کنند. گفته می‌شود رنو فروش نسل کنونی مدل‌های بنزینی و دیزل مگان را برای چند سال در کنار مدل الکتریکی ادامه خواهد داد، اما بعید است مدلی جدید از مگان با موتور درون‌سوز معرفی کند.

n08ujy9xc6yhwi7rsj4.jpg
مگان الکتریکی قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود. ظاهر ماشین ترکیبی از یک هچ‌بک و شاسی‌بلند است و بر روی پلتفرمی ساخته می‌شود که با همکاری نیسان طراحی شده است. نیسان بر روی همین پلتفرم مدل الکتریکی آریا را می‌سازد که از مگان بزرگ‌تر است.

موتور الکتریکی ماشین ۲۲۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن کمتر از هشت ثانیه اعلام شده است. رنو می‌گوید ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۵۰ کیلومتر حرکت کند.

آقای دی‌مئو می‌گوید مدل‌های بیشتری بر روی پلتفرم مگان ساخته خواهد شد. او گفت ارتفاع باتری‌های مگان یازده سانتی‌‌متر و نازک‌ترین در جهان است و این باعث شده تا جا برای سرنشینان بیشتر شود. رنو می‌گوید اتاق مگان از همه رقیبانش جادارتر خواهد بود.



نظرات