1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. کوییک، یک خودرو در برابر جای خالی چند محصول در سبد محصولات سایپا

کوییک، یک خودرو در برابر جای خالی چند محصول در سبد محصولات سایپا

26 آبان 1399
  • 10

 

با آغاز تحریم‌ها و حذف دو خودرو پرطرفدار از سبد محصول سایپا یعنی برلیانس اچ۳۲۰ و ساندرو سایپا بر آن شد تا نسخه‌های جذاب‌تر و آپشنال‌تری هم از کوییک به بازار معرفی کند که مانند نسخه اتوماتیک به امکاناتی همچون نمایشگر لمسی با دوربین و نویگیشن استارت دکمه‌ای و فرمان اسپرت با دکمه‌های کنترلی و... مجهز باشد

در اواخر سال ۹۵، کوییک به‌عنوان یکی از پرآپشن‌ترین خودروهای داخلی رونمایی شد. سایپا که پیش از عرضه این محصول، با افزودن تیبا۲ به سبد محصول خود در کنار پراید۱۱۱ سهم خوبی از بازار هاچ‌یک‌ها گرفته بود، درخصوص این محصول چشم‌انداز گسترده‌تری داشت؛ ارتفاع بیشتر این خودرو نسبت به تیبا هاچ‌بک، اضافه‌شدن باربند، زه پلاستیکی گلگیرها و حک‌شدن لوگو CROSS در زیر آینه‌ها نشان از این داشت که این محصول به‌رغم جبهه‌گیری‌های رسانه‌ای سودای بزرگ‌تری دارد، تا جایی که برخی کارشناسان معتقدند اگر تیبا۲ داعیه سهم‌گیری از بازار پژو۲۰۶ را داشته است، کوییک داعیه رقابت با اچ‌سی‌کراس ایران‌خودرو را دارد.

به‌ویژه که در نخستین نمونه اتوماتیک این خودرو از جعبه‌دنده CVT استفاده شد که در میان محصولات داخلی که اصطلاح ملی را یدک می‌کشند، بی‌سابقه به نظر می‌آمد. اما با آغاز تحریم‌ها و حذف دو خودرو پرطرفدار از سبد محصول سایپا یعنی برلیانس اچ۳۲۰ و ساندرو، سایپا بر آن شد تا نسخه‌های جذاب‌تر و آپشنال‌تری هم از کوییک به بازار معرفی کند که مانند نسخه اتوماتیک به امکاناتی همچون نمایشگر لمسی با دوربین و نویگیشن، استارت دکمه‌ای و فرمان اسپرت با دکمه‌های کنترلی و... مجهز باشد.

ورود کوییک آر به بازار

حدود یک‌سال بعد از شروع تولید کوییک، پارس‌خودرو برای جبران خداحافظی شرکای خارجی خود به مونتاژ سه محصول سایپا، یعنی خانواده X۱۰۰ (پراید)، خانواده Q۲۰۰ (کوییک) و خانواده S۲۰۰ (ساینا) روی آورده بود، سایپا از آغاز تولید کوییک R در پارس‌خودرو خبر داد؛ هاچ‌بکی که با نام «کوییک دو رنگ» نیز شناخته می‌شود و از اوایل زمستان ۹۸ نیز نخستین سری آن تحویل مشتریانش شد.

کوییک R در واقع همان نسخه پایه کوییک است، اما اندکی زیباتر! در بخش بیرونی خودرو، سه قسمت کوییک R با یکدیگر همرنگ شده‌اند. اولین قسمت، سقف خودرو، دومین قسمت قاب آینه بغل و سومین قسمت نیز ناحیه داخلی مه‌شکن‌ها و همچنین ناحیه زیرین سپر جلو است. اما همین اتفاق ساده، در بخش داخلی کوییک R هم رخ داده است، یعنی قاب دور دریچه‌های تهویه وسط، قاب دور سیستم پخش و بخشی از رودری‌ها نیز همرنگ شده‌اند.

 

کوییک آر پلاس با آپشن بیش‌تر
 

اوایل تابستان ۹۹ بود که پارس‌خودرو کوییکR پلاس را معرفی کرد؛ محصولی که در واقع نسخه پرآپشن‌تر کوییک R به حساب می‌آید و در رنگ‌بندی نیز با کوییک R تفاوت دارد.

خلاصه تغییرات صورت‌گرفته در سایپا کوییکR پلاس شامل شیشه‌های دودی عقب، رینگ آلومینیومی جدید، لوگوی جدید کوییک، برچسب پارکابی با طرح +R، روکش چرمی فرمان، فرمان دی‌کات جدید با دکمه‌های کنترلی، مولتی‌مدیا (مانیتور، دوربین و نویگیشن)، روکش چرم صندلی‌ها،  برچسب گرافیکی R+ در زیر آینه‌ها، کفپوش سه‌بعدی برای صندوق و کابین می‌شود.

آر پلاس را می‌توان در چهاررنگ سفید-مشکی، سفید-قرمز، مشکی-قرمز و مشکی/نقره‌ای سفارش داد.

البته خاص‌ترین رنگ کوییک  آر پلاس، مربوط به مدل‌هایی است که سقف قرمز دارند، چراکه پارس‌خودرو برای مدل سقف قرمز، آپشن‌هایی همچون کمربندهای ایمنی قرمز، دوخت قرمز برای روکش صندلی‌ها، تریم قرمز برای روکش فرمان، جاسوئیچی چرمی با دوخت قرمز، قاب قرمز برای دور مانیتور و پنل تهویه و سیستم پخش لحاظ کرده است.

حضور نسخه S در ارتش کوییک ‌ها

پس از این اتفاقات، سایپا نسخه آپشنال S کوییک را معرفی کرد که کابینی شبیه به کوییک اتومات داشت. در تصاویر کوییک S علاوه بر تغییر سپرها و گرافیک چراغ‌ها، فرمان دی‌کات به همراه سیستم مولتی‌مدیا و صفحه کیلومتر جدید نیز دیده می‌شد. در برخی فهرست‌ها که از امکانات این خودرو منتشر شد، آپشن‌هایی مانند دکمه‌های کنترلی فرمان، سنسور فشار باد تایر، بلوتوث و حتی کیلس استارتر نیز دیده می‌شود. قرار است این فیس‌لیفت در دو نسخه کوییک S یا تیپ پایه و کوییک G یا تیپ فول به بازار بیاید.

فیس ‌لیفت نهایی

در مراسم معرفی ۳ محصول جدید سایپا برای سال ۹۹، در کنار معرفی ساینا S و همچنین کراس‌اوور جدید سایپا که اکنون آریا نام گرفته است، برای نخستین بار از فیس ‌لیفت کوییک نیز رونمایی شد که سپر جلوی آن یادآور نماد یوزپلنگ ایرانی است.

در حاشیه این مراسم نیز نسخه اسپرت این خودرو با نام کوییک اسپرت ادیشن یا کوییک SE رونمایی شد که مجهز به اسپلیتر سپر جلو، ورودی هوای روی کاپوت، رینگ‌های فورج‌کاری‌شده رنگی، اسکوپ سقف، بکسل‌بند اسپرت، نصب باله عقب در انتهای سقف، طرح گرافیکی بدنه و... بود. در داخل این خودرو هم صفحه کیلومتر جدید، رنگ‌بندی نارنجی و مشکی صندلی‌ها و لوگو حک‌شده SE روی داشبورد دیده می‌شد.

 

 



نظرات

  • کاربر سایت کاربر سایت (27 دی 1399 ساعت 06:55)

    سپاس

  • کاربر سایت کاربر سایت (27 آبان 1399 ساعت 16:53)

    صد رحمت به ایران خودرو. 206 الان 110 میلیون وتو بازار 220 میلیون یعنی کیفیتش خیلی با لاتره. کوئیک 130 میلیون وتو بازار 150 میلیون مشتری هم نداره چون کیفیت نداره فقط طبل تو خالیه. من که خیلی احمق بودم رفتم سایپا ثبت نام کردم.

  • کاربر سایت کاربر سایت (27 آبان 1399 ساعت 16:49)

    موقع ثبت نام من 30میلیون دادم. ماه 11 سال 98واون موقع سکه بوده 3 میلیون یعنی 10 تا سکه میتونستم بخرم. حالا کوئیک شده 130 میلیون و30 میلیون من با سود سایپا شده 35 میلیون. اگر سکه خریده بودم الان شده بود 140 میلیون. یعنی سایپا چقدر *********** و *********** اونهم تو حکومت اسلامی.

  • کاربر سایت کاربر سایت (27 آبان 1399 ساعت 16:43)

    خیلی بی انصاف هستند. نصف پول رو از طرف می گیرن وموقع تحویل می گویند 130 میلیون بده با کمال پررویی. این بی عدالتی، ظلم رو مسئولین ما می بینند وهیچی نمیگویند. آخه یه کوئیک رو مگه کی می‌خره. یا کارگر می خره یا کارمند.

  • رحیمی رحیمی (27 آبان 1399 ساعت 14:43)

    خدایا به دادمون برس که بدباختیم...
    نصف پول کوییک اس رو که چهل و هشتصدبود رودادیم مردادماه والان به جای اینکه کوییک اس بشه 82 نهایتاصدوده الان از 150 فراتررفته.توروخدایکی بشنوه صدای مارو....
    مااگه 150 داشتیم که ازبازارنقدبهترین ماشینومردادمیخریدیم....
    الانم که قیمت ماشین هرروزپایینترمیادوسایپاقیمت کارخونه محصولاتش فضایی شده...
    یکی به دادمون برسه.......

  • پویان کار پویان کار (26 آبان 1399 ساعت 21:18)

    مزخرف ترین گاری همین یهو از ۶۰تمن رفت ۱۳۰ملیون تمن خدا لعنتتون کنه واخن خداکنه نابوت بشین

  • حسین حسین (26 آبان 1399 ساعت 16:32)

    این دیگه چجور تیپ بندی مضخرفیه؟!!! احتمالاً تیپ های آینده هم به بازار بیاد با این تفاوت که لولای درهای ماشین قرمزه قسمت سپر پشت پلاک همرنگ بدنه و...!

  • قرنی قرنی (26 آبان 1399 ساعت 14:30)

    برای یک کارگر تغیر قیمت زیاده از ۶۱ میلیون ۱۳۰ میلیون برسه در عرض ۵ماه خدا وکیلی انساف نیست

  • قرنی مجیدی قرنی مجیدی (26 آبان 1399 ساعت 14:20)

    تغیر قیمت نسبت به خرداد ۹۹ تا حالا زیاد است واگر همچنان پیش برود
    نمیشه خرید

  • امیر امیر (26 آبان 1399 ساعت 08:15)

    سلام بنظر بنده بیخودی درمورد خودروهای بی کیفیت سایپا تبلیغ نکنید.یه فرغن بهتراست تا محصولات ناموزون سایپا گنجشک رو رنگ زده و قناری به فروش میرسد.