با آغاز تحریمها و حذف دو خودرو پرطرفدار از سبد محصول سایپا یعنی برلیانس اچ۳۲۰ و ساندرو سایپا بر آن شد تا نسخههای جذابتر و آپشنالتری هم از کوییک به بازار معرفی کند که مانند نسخه اتوماتیک به امکاناتی همچون نمایشگر لمسی با دوربین و نویگیشن استارت دکمهای و فرمان اسپرت با دکمههای کنترلی و... مجهز باشد
در اواخر سال ۹۵، کوییک بهعنوان یکی از پرآپشنترین خودروهای داخلی رونمایی شد. سایپا که پیش از عرضه این محصول، با افزودن تیبا۲ به سبد محصول خود در کنار پراید۱۱۱ سهم خوبی از بازار هاچیکها گرفته بود، درخصوص این محصول چشمانداز گستردهتری داشت؛ ارتفاع بیشتر این خودرو نسبت به تیبا هاچبک، اضافهشدن باربند، زه پلاستیکی گلگیرها و حکشدن لوگو CROSS در زیر آینهها نشان از این داشت که این محصول بهرغم جبههگیریهای رسانهای سودای بزرگتری دارد، تا جایی که برخی کارشناسان معتقدند اگر تیبا۲ داعیه سهمگیری از بازار پژو۲۰۶ را داشته است، کوییک داعیه رقابت با اچسیکراس ایرانخودرو را دارد.
بهویژه که در نخستین نمونه اتوماتیک این خودرو از جعبهدنده CVT استفاده شد که در میان محصولات داخلی که اصطلاح ملی را یدک میکشند، بیسابقه به نظر میآمد. اما با آغاز تحریمها و حذف دو خودرو پرطرفدار از سبد محصول سایپا یعنی برلیانس اچ۳۲۰ و ساندرو، سایپا بر آن شد تا نسخههای جذابتر و آپشنالتری هم از کوییک به بازار معرفی کند که مانند نسخه اتوماتیک به امکاناتی همچون نمایشگر لمسی با دوربین و نویگیشن، استارت دکمهای و فرمان اسپرت با دکمههای کنترلی و... مجهز باشد.
ورود کوییک آر به بازار
حدود یکسال بعد از شروع تولید کوییک، پارسخودرو برای جبران خداحافظی شرکای خارجی خود به مونتاژ سه محصول سایپا، یعنی خانواده X۱۰۰ (پراید)، خانواده Q۲۰۰ (کوییک) و خانواده S۲۰۰ (ساینا) روی آورده بود، سایپا از آغاز تولید کوییک R در پارسخودرو خبر داد؛ هاچبکی که با نام «کوییک دو رنگ» نیز شناخته میشود و از اوایل زمستان ۹۸ نیز نخستین سری آن تحویل مشتریانش شد.
کوییک R در واقع همان نسخه پایه کوییک است، اما اندکی زیباتر! در بخش بیرونی خودرو، سه قسمت کوییک R با یکدیگر همرنگ شدهاند. اولین قسمت، سقف خودرو، دومین قسمت قاب آینه بغل و سومین قسمت نیز ناحیه داخلی مهشکنها و همچنین ناحیه زیرین سپر جلو است. اما همین اتفاق ساده، در بخش داخلی کوییک R هم رخ داده است، یعنی قاب دور دریچههای تهویه وسط، قاب دور سیستم پخش و بخشی از رودریها نیز همرنگ شدهاند.
کوییک آر پلاس با آپشن بیشتر
اوایل تابستان ۹۹ بود که پارسخودرو کوییکR پلاس را معرفی کرد؛ محصولی که در واقع نسخه پرآپشنتر کوییک R به حساب میآید و در رنگبندی نیز با کوییک R تفاوت دارد.
خلاصه تغییرات صورتگرفته در سایپا کوییکR پلاس شامل شیشههای دودی عقب، رینگ آلومینیومی جدید، لوگوی جدید کوییک، برچسب پارکابی با طرح +R، روکش چرمی فرمان، فرمان دیکات جدید با دکمههای کنترلی، مولتیمدیا (مانیتور، دوربین و نویگیشن)، روکش چرم صندلیها، برچسب گرافیکی R+ در زیر آینهها، کفپوش سهبعدی برای صندوق و کابین میشود.
آر پلاس را میتوان در چهاررنگ سفید-مشکی، سفید-قرمز، مشکی-قرمز و مشکی/نقرهای سفارش داد.
البته خاصترین رنگ کوییک آر پلاس، مربوط به مدلهایی است که سقف قرمز دارند، چراکه پارسخودرو برای مدل سقف قرمز، آپشنهایی همچون کمربندهای ایمنی قرمز، دوخت قرمز برای روکش صندلیها، تریم قرمز برای روکش فرمان، جاسوئیچی چرمی با دوخت قرمز، قاب قرمز برای دور مانیتور و پنل تهویه و سیستم پخش لحاظ کرده است.
حضور نسخه S در ارتش کوییک ها
پس از این اتفاقات، سایپا نسخه آپشنال S کوییک را معرفی کرد که کابینی شبیه به کوییک اتومات داشت. در تصاویر کوییک S علاوه بر تغییر سپرها و گرافیک چراغها، فرمان دیکات به همراه سیستم مولتیمدیا و صفحه کیلومتر جدید نیز دیده میشد. در برخی فهرستها که از امکانات این خودرو منتشر شد، آپشنهایی مانند دکمههای کنترلی فرمان، سنسور فشار باد تایر، بلوتوث و حتی کیلس استارتر نیز دیده میشود. قرار است این فیسلیفت در دو نسخه کوییک S یا تیپ پایه و کوییک G یا تیپ فول به بازار بیاید.
فیس لیفت نهایی
در مراسم معرفی ۳ محصول جدید سایپا برای سال ۹۹، در کنار معرفی ساینا S و همچنین کراساوور جدید سایپا که اکنون آریا نام گرفته است، برای نخستین بار از فیس لیفت کوییک نیز رونمایی شد که سپر جلوی آن یادآور نماد یوزپلنگ ایرانی است.
در حاشیه این مراسم نیز نسخه اسپرت این خودرو با نام کوییک اسپرت ادیشن یا کوییک SE رونمایی شد که مجهز به اسپلیتر سپر جلو، ورودی هوای روی کاپوت، رینگهای فورجکاریشده رنگی، اسکوپ سقف، بکسلبند اسپرت، نصب باله عقب در انتهای سقف، طرح گرافیکی بدنه و... بود. در داخل این خودرو هم صفحه کیلومتر جدید، رنگبندی نارنجی و مشکی صندلیها و لوگو حکشده SE روی داشبورد دیده میشد.