1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ادامه کشمکش برسر نامگذاری خودرو جدید ایران خودرو بعد از چند ماه

ادامه کشمکش برسر نامگذاری خودرو جدید ایران خودرو بعد از چند ماه

4 آذر 1399
  • 1

 

حدود چند ماهی از معرفی و رونمایی از محصول جدید ایران خودرو در حضور رئیس حمهور روحانی می گذرد ولی هنوز به طور رسمی اسمی برای این خودروی ایرانی که توسط متخصصان و طراحان ایرانی تولید خواهد شد انتخاب نشده است.

چند روزی می شود که خبرهایی مبنی بر تعیین اسم برای خودرو جدید ایران خودرو با نام K۱۳۲ در فضای مجازی منتشر شده است.  این خودروساز نام «تارا» را برای پروژه K۱۳۲ انتخاب کرده است. آن طور که منابع آگاه می‌گویند، بزودی «ایران خودرو تارا» به صورت رسمی معرفی می‌شود.

نام تارا در زبان پارسی به معنی ستاره است و اسمی در فرهنگ ایرانی به حساب می‌آید.

این کلمه ریشه فارسی دارد و در برخی زبان‌ها نیز با معنی مردمک چشم و ملکه هم شناخته می‌شود. نام ایرانی تارا در کشور‌های دیگر هم برای افراد برگزیده می‌شود.

از چندی پیش در برخی محافل گفته شده است که ایران خودرو فرآیند ثبت نماد برای خودروی K۱۳۲  را با نام «تارا» را آغاز کرده است و به زودی پژو ایرانی با نام تارا به بازار خواهد آمد. با توجه به تصاویر منتشر شده از این خودرو، این خودروساز، مانند سایر محصولاتش نوشتار فارسی را بر روی درِ صندوق انتخاب کرده است.

بر اساس شنیده ها انتخاب نام تارا هنوز برای این خودرو نهایی نشده و فرهنگستان زبان و ادب فارسی مجوز نهایی را صادر نکرده است. آنطور که منابع آگاه می گویند تا پایان هفته نام نهایی این خودرو مشخص خواهد شد. 

در مورد محدوده قیمت این خودرو هم هنوز چیزی بطور رسمی اعلام نشده است ولی می توان انتظار داشت که قیمت آن کمی بیشتر از دنا پلاس توربو اتوماتیک باشد.

 

 



نظرات

  • ضد ایران خودرو ضد ایران خودرو (4 آذر 1399 ساعت 23:36)

    دوستان ایران خودرویی اگر بلد نیستید اسم بذارید از مردم کمک بگیرید یا بذارید همون اسم بمونه آخه تارا چیه????????؟ آبروی ایران و ایرانی رو به خاک سیاه کشیدید.البته به غیر از مسئولین ????????